... ... ...

Deutsche Telekom dofinansował KoalaMetrics

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

20-02-2015

Informacja prasowa

Hub:raum Kraków - Centrum Innowacyjności Deutsche Telekom (właściciela sieci T-Mobile) - zainwestował w KoalaMetrics, krakowską spółkę z branży analityki mobilnej. Technologia KoalaMetrics analizuje dane dotyczące różnych aspektów działania operatorów telekomórkowych i platform m-commerce zapewniając ich klientom i użytkownikom bardziej komfortowe korzystanie z urządzeń mobilnych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fot. materiały prasowe

Inwestycja Deutsche Telekom oznacza dla KoalaMetrics dodatkowe zasoby finansowe oraz partnerstwo dużego operatora telekomunikacyjnego, który będzie wspierał projekt swoją infrastrukturą, technologią, know-how i możliwością dotarcia do ponad 180 milionów klientów.

Lepsze poznanie klienta mobilnego i mniej reklam

Technologia KoalaMetrics, dzięki zaawansowanym algorytmom analizy danych, jest w stanie zapewnić nową jakość klientom operatorów telekomórkowych i użytkownikom platform m-commerce. Oznacza m.in. to lepsze dopasowanie reklam do preferencji danej osoby, dzięki czemu będzie ich mniej i będą one mniej nachalne. Przyniesie to także lepsze oferty i lepiej spersonalizowane usługi. KoalaMetics dostarcza więc bardzo skuteczną optymalizację usług telekomów, a klientom operatorów pozwoli na wygodne, pozbawione natrętnych reklam, korzystanie ze smartfonów i tabletów.   

Nazwiska twórców KoalaMetrics nie są obce krakowskiej społeczności technologicznej. Kamil Burczyk, Mateusz Pluta i Kamil Stanuch od 2012 roku prowadzą firmę Sigmapoint Mobile Development specjalizującą się w realizacji aplikacji mobilnych. Zespół odpowiadał również za stworzenie i rozwój aplikacji Nearbox.

„Po Nearboksie powróciliśmy do tworzenia rozwiązań dla klientów i w czasie pracy z jedną z brytyjskich sieci reklamy RTB wpadliśmy na pomysł KoalaMetrics” – wspomina Kamil Stanuch„Dzięki udziałowi w finale Telekom Innovation Contest 2014 zdobyliśmy uwagę T-Mobile i hub:raum (akceleratora i inkubatora Deutsche Telekom), którzy zainteresowali się naszym rozwiązaniem i ostatecznie postanowili zainwestować”. 

"Skuteczność rozwiązania potwierdziły również testy przeprowadzone wspólnie z T-Mobile, w których poprawność osiągnęła 93,7%. "Oznacza to, że w 94 na 100 przypadków udało nam się poprawnie przewidzieć czy dany użytkownik jest np. kierowcą lub czy interesuje się sportem" – dodaje Stanuch.      

Rozwój i wyzwania dla sektora mobilnego

Według raportu PwC z czerwca 2014 roku liczba smartfonów w Polsce miała wzrosnąć w ciągu kilku miesięcy do 27 mln sztuk, co przekłada się penetrację rynku na poziomie ok. 47,9%. W 2014 roku po raz pierwszy smartfon zdetronizował telewizję w rankingu dziennego czasu spędzanego z urządzeniem, a według badań przeprowadzonych przez Nielsen, przeciętny użytkownik pobrał ponad 26 aplikacji, w których spędza miesięcznie 30 g. 15 min. Dynamiczny wzrost popularności usług i aplikacji mobilnych sprawił, że również uwaga reklamodawców i sklepów stopniowo przenosi się do tego sektora. „Kluczowe dla branży m-commerce jest więc nie tylko jak użytkownicy korzystają z ich aplikacji mobilnej, ale kim są, jakie są ich intencje i w jaki sposób może ulepszyć ofertę lub system rekomendacji. W tym właśnie chce pomóc KoalaMetrics” – podsumowuje Kamil Stanuch.

Globalny zasięg dla lokalnych pomysłów 

To już kolejna inwestycja hub:raum Kraków w polskie rozwiązanie technologiczne. Do tej pory wsparli oni m.in. Tail, firmę pracującą nad elektronicznymi sensorami dla psów reagującymi na zmiany w organizmie zwierzaka i pozwalającymi lepiej opiekować się czworonogiem. Również zespół vorm.lab czyli twórcy popularnych sensorów Clime wzięli udział w organizowanym przez hub:raum Kraków programie akceleracyjnym WARP. Zainteresowane startupy mogą aplikować do programów hub:raum tutaj wybierając „Krakow”.


Komentarze (0)