Liczba wysyłanych sms-sów, długość rozmów telefonicznych, czy też korzystanie z Facebooka przez telefon - to tylko niektóre z różnic, które dzielą panów i panie w świecie mobilnym. Z okazji Dnia Kobiet Spicy Mobile zdecydowało się sprawdzić, czy widoczne są różnice w korzystaniu z mobile między kobietami i mężczyznami. W analizie posłużono się danymi z badania Mobience z tygodnia 9-15 lutego br.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fot. Jay Wennington, Unsplash

Najbardziej osobiste urządzenia, czyli smartfony, mówią o nas więcej niż moglibyśmy się tego spodziewać. Kobiety znacznie dłużej niż mężczyźni korzystają z telefonu komórkowego – różnica wynosi 20 minut dziennie. Większość tego czasu zarówno kobiety, jak i mężczyźni przeznaczają na korzystanie z aplikacji, przy czym panie dłużej korzystają z tych już zainstalowanych na telefonie w momencie jego kupowania, takich jak budzik, czy Youtube, natomiast panowie z aplikacji instalowanych samodzielnie na telefonach. Na korzystaniu z tych aplikacji mężczyźni spędzają  34 minuty, czyli o 2,5 minuty więcej niż kobiety. 

Czas połączeń głosowych, wykonywanych i odbieranych przez kobiety jest o ponad 2,5 minuty dłuższy niż czas rozmów prowadzonych przez mężczyzn. Podobnie czas poświęcony na pisanie sms-ów – kobiety spędzają na sms-owaniu ponad 13 minut dziennie, zaś mężczyźni – tylko 8,5 minuty. Co więcej, panie to bardziej zaangażowani pisarze - wysyłają znacznie więcej sms-ów (o ponad 10 sms-ów więcej niż panowie ), które są średnio o około 7 znaków dłuższe. Co ciekawe, panie też dziennie poświęcają więcej czasu na korzystanie ze stron www przez telefon niż panowie. 

– Przyjrzeliśmy się także pojedynczym aplikacjom. Wzięliśmy „pod lupę” dwie aplikacje: Facebook i YouTube – mówi Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile – Znacznie większy odsetek kobiet (64 proc.) niż mężczyzn (52 proc.) korzysta z aplikacji Facebook w telefonie komórkowym. Kobiety spędzają tam też więcej czasu (14 minut dziennie) i wchodzą tam więcej razy dziennie (6,2 raza). Dla porównania mężczyźni odwiedzają Facebook tylko 2,96 raza dziennie. W przypadku korzystania z aplikacji YouTube, czas korzystania kobiet i mężczyzn jest porównywalny. 

Komentarze (0)