... ... ...

Handel mobilny w Polsce rośnie 3 razy szybciej niż e-commerce ogółem

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

10-03-2015

Informacja prasowa

Najnowsze międzynarodowe badanie PayPal i Ipsos wykazuje, że handel mobilny rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce . 1 Od 2013 do 2016 roku, średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce wyniesie 32,8%, w porównaniu do 10,4% wzrostu w przypadku e-handlu ogółem (uwzględniającego już handel mobilny).

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fot. William Iven, Unsplash

Badanie obejmujące swym zasięgiem 22 rynki i ponad 17,500 konsumentów umożliwia również wskazanie najlepszych praktyk w handlu mobilnym oraz zidentyfikowanie licznych możliwości dla polskich przedsiębiorców.

Przez ostatnie kilka lat moglibyśmy obserwować stabilny wzrost obu sektorów. W przypadku rynku mobilnego, od 2013 roku widoczne jest stałe zwiększanie się poziomu zaangażowania konsumentów - od prawie 1,5 miliarda złotych wydanych w 2013 roku, do prawie 3,5 miliarda przewidywanego na rok 2016. Tak znacząca zmiana (+35% w samym 2014 r.), wymusza pytanie o preferencje i zwyczaje konsumentów, tak intensywnie zmieniające oblicze e-commerce w Polsce.

Co kryje się za mobilną rewolucją?

Zaawansowanie technologii otwiera przed e-handlem zupełnie nowe możliwości, dostępne dziś dla każdego - ponad granicami państw, w każdym miejscu na świecie, o każdej porze i przez każde urządzenie. Smartfony i tablety są relatywnie nowymi udogodnieniami w e-handlu, ale konsumenci korzystają z nich już w pełni świadomie. Zgodnie z wynikami badania, 26% polskich kupujących online w ciągu 12 miesięcy robiło zakupy za pomocą smartfona, a 16% na tablecie. Co więcej, urządzenia mobilne nie służą konsumentom tylko do zakupów, ale także do poszukiwania dodatkowych informacji z nimi związanych. 37% polskich użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o sklepie lub firmie, 27% czytało na telefonach recenzje lub opinie innych klientów, a 22% porównywało na nim ceny będąc już w sklepie.

Konsumenci doceniają wygodę i prostotę aplikacji służących do dokonywania płatności mobilnych. Największą zaletą płacenia przez aplikację jest ich zdaniem wygoda (stwierdziło tak 46% respondentów), 39% wybiera szybkość, a dla 26% największą wygodą jest brak konieczności noszenia ze sobą fizycznego portfela. Innymi atrybutami aplikacji postrzeganymi jako zalety są: możliwość przypomnienia ‘o zniżkach i kuponach (opcja wybrana przez 22% użytkowników smartfonów lub tabletów), otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności (21%) oraz trzymania w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów (20%). Nie powinniśmy się więc dziwić, że siłą napędową 2 handlu mobilnego są młodzi dorośli: 59% globalnych zakupowiczów mobilnych ma od 18 do 34 lat. W przypadku wszystkich nabywców online stanowią oni 44%.

Polscy m-zakupowicze wybierają PayPal

Rewolucja w m-handlu ma miejsce nie tylko dzięki nowym urządzeniom i aplikacjom, ale także za sprawą wysokiej jakości platformom umożliwiającym dokonywanie szybkich i bezpiecznych płatności mobilnych. Pośród wielu opcji, najpopularniejszym sposobem płatności w Polsce jest PayPal, wybierany przez 28% użytkowników smartfonów i 16% właścicieli tabletów.

- Płatności mobilne to teraźniejszość e-handlu, a Polacy szybko uczą się czerpać z tego faktu korzyści. Cieszymy się widząc, że Polacy biorą udział w kształtowaniu pierwszej mobilnej ery w handlu, z coraz większą ilością konsumentów wykorzystujących do zakupów smartfony i tablety oraz mhandlem rosnącym trzykrotnie szybciej niż e-commerce ogółem - mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Co można zrobić lepiej?

„Mobilność” staje się jednym z najważniejszych elementów codzienności, a co za tym idzie, płatności na smartfonach i tabletach muszą stawać się jeszcze prostsze, bardziej intuicyjne i bezproblemowe. Polacy nie boją się innowacji i lubią kupować online, ale w dalszym ciągu zdarza im się wybierać bardziej klasyczne rozwiązania. Największą przeszkodą na drodze do jeszcze szybszego rozwoju handlu mobilnego jest fakt, iż konsumenci nie dostrzegają w pełni jego przewagi nad zakupami na urządzeniach z większymi ekranami.

Jako główną wadę zakupów i płatności mobilnych, użytkownicy smartfonów w Polsce postrzegają niewygodę samego procesu i dlatego do zakupów wybierają chętniej takie urządzenia jak komputer czy laptop (twierdzi tak 52% kupujących online, którzy posiadają smartfona, ale nie używają go do zakupów online). Co ważniejsze, tacy użytkownicy rzadko mają potrzebę kupienia czegoś "po drodze" (32% stwierdza, że jest to główny powód nie kupowania online), a aż 25% z nich nie postrzega procesu zakupów mobilnych na swoim urządzeniu jako przyjaznego użytkownikowi Ewolucja rynku online jest wspierana przez coraz większą liczbę stron internetowych, które stanowią najpopularniejsze medium dla e-zakupów: w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 69% polskich kupujących przez smartfony kupowało online posługując się przeglądarką, a tylko 35% aplikacją.

Komentarze (0)