MMC Brainville to nowa nazwa budowanego w Nowym Sączu parku technologicznego. Do 21 czerwca 2011 r., czyli do dnia ogłoszenia na konferencji prasowej nowej marki, nowosądecki Park Technologiczny funkcjonował pod nazwą Miasteczko Multimedialne, taką samą, jak szerszy projekt, w ramach którego jest realizowany, czyli w ramach koncepcji stworzenia ośrodka innowacji i rozwoju biznesu mogącego rywalizować na poziomie międzynarodowym.

Pomysł utworzenia ośrodka innowacyjności w Nowym Sączu zrodził się w 2006 r. podczas zjazdu absolwentów nowosądeckiej Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University w 2006 r. Zamiarem pomysłodawców było stworzenie miejsca, gdzie firmy z całej Polski mogłyby rozwijać się korzystając z dostępu do światowych technologii, trendów i sieci kontaktów, tworząc nowe miejsca pracy.

Pierwszym milowym krokiem przybliżającym odważną ideę do jej realizacji było podpisanie 24 sierpnia 2010 r. umowy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości na dofinansowanie budowy nowoczesnej infrastruktury Parku Technologicznego w wysokości blisko 95 mln PLN, a już we wrześniu 2010 r. ruszyła budowa.

Nowa marka
Nowa nazwa Parku Technologicznego została ogłoszona piętnaście miesięcy przed planowanym na wrzesień 2012 r. uroczystym otwarciem budynku Parku, w momencie kiedy efekty prac budowlanych widać już gołym okiem. Wraz z nazwą zostało zaprezentowane logo, w pełni oddające istotę projektu i jego międzynarodowy charakter. Elementem łączącym Park Technologiczny MMC Brainville z nadrzędnym przedsięwzięciem jakim jest Miasteczko Multimedialne jest skrót MMC pojawiający się przed główną nazwą. Kryje się za nim angielska wersja nazwy Miasteczko Multimedialne czyli Multimedia City.

Logo, jak i cała identyfikacja graficzna MMC Brainville zostały przygotowane przez Brand Nature Access, firmę specjalizującą się w opracowywaniu wizualizacji graficznych dla największych międzynarodowych marek.

MMC Brainville to przedsięwzięcie, które jest bardzo silnie związane z miejscem, w związku z czym pierwsze na co wpadliśmy to kolory Nowego Sącza. Jednak tak się składa, że  od pewnego czasu jest również trend na te kolory. Przy pracach nad znakiem nie kierowaliśmy się jednak tylko modą, kolory skorelowaliśmy ze sobą w taki sposób, że są one na granicy pewnego drgania pomiędzy sobą, co pozwala za pomocą logo opowiedzieć o idei, która jest wielka i nie jest tylko na teraz – mówi Wojciech Mierowski, partner Brand Nature Access, opisując proces powstawania logotypu.

Kolejny etap
Ogłoszenie nowej marki, to także oficjalne ogłoszenie nowego etapu rozwoju projektu, czyli procesu sukcesywnego uruchamiania oferty usługowej nowego Parku Technologicznego.

Rozpoczął się proces wynajmu powierzchni biurowej w budynku MMC Brainville. Do dyspozycji klientów będą laboratoria IT dedykowane dla firm, profesjonalne zaplecze konferencyjne (w tym multimedialne sale konferencyjne), infrastruktura wspierająca - kantyna, kawiarnia, studio fitness, bank oraz miejsca parkingowe (parking naziemny i podziemny).

Możliwość wynajmu powierzchni to tylko jeden element z pakietu usług, które docelowo znajdą się w ofercie MMC Brainville lub już teraz są oferowane. Podmioty, które chcą nawiązać współpracę z MMC Brainville będą mogły wybierać spośród pięciu kategorii usług: nowoczesne zaplecze biurowe i konferencyjne, zaplecze laboratoryjne, dostęp do wiedzy, dostęp do finansowania oraz platforma relacji nauki z biznesem. Jest to zestaw usług, tak ułożony by z jednej strony inspirować firmy współpracujące z MMC Brainville, a z drugiej pomagać w realizacji ambitnych zadań, tak by pomysł kończył się udanym wdrożeniem.

MMC Brainville wprowadza do biznesu jakość, którą można nazwać „Biznesem 3.0”. Jego ideą jest wsparcie organizacyjne, inwestycyjne i naukowe dla firm i przedsiębiorców z obszaru ICT i multimediów. Dzięki przemyślanej strukturze, jaką będzie oferować MMC Brainville, nowoczesny przedsiębiorca będzie mógł poświęcić się realizacji strategicznych celów, a zaplecze pozostawić sprawdzonemu partnerowi - powiedział Krzysztof Wnęk, dyrektor projektu i prezes Miasteczko Multimedialne Sp. z o.o., spółki która realizuje projekt. Jest podstawowa różnica między biurowcem a parkiem technologicznym, takim jak MMC Brainville. Posiadając siedzibę w biurowcu jest się tylko najemcą, jest się jedną z wielu firm korzystających z powierzchni biurowca. Natomiast obecność w parku powoduje, że jest się partnerem parku, a misją parku jest sprawić, by firma się rozwijała, bowiem siła parku technologicznego jest tym większa, im większa jest siła firm, które są w parku zrzeszone – dodaje Krzysztof Wnęk.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Działanie 5.3 PO IG – Wspieranie ośrodków innowacyjności. „Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki”. Wartość dofinansowania wynosi 94,9 mln zł.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)