5 intensywnych dni pełnych konsultacji, warsztatów, dostępu do setki inwestorów i tysiąca przedsiębiorców z całej Europy może wpłynąć na przyszłość Twojego startupu. STARTUP WEEK 2011, czyli Europejski Festiwal Startupów odbędzie się na początku października br. w Wiedniu, Austrii. To ogromna szansa na pozyskanie inwestora, zdobycie niebagatelnej wiedzy, nawiązanie kluczowych kontaktów i współpracy z ludźmi z ogromnym know-how.

Organizatorzy STARTUP WEEK 2011 oraz Dziennik Internautów, patron medialny wydarzenia, liczą na obecność technologicznych startupów i przedsiębiorców z Polski, zdobywających za granicą coraz większe uznanie. To Wasza szansa na globalny sukces!

STARTUP WEEK - EUROPEJSKI FESTIWAL STARTUPÓW

STARTUP WEEK to ogólnoeuropejski festiwal dedykowany startupom internetowym, na którym będzie można spotkać około 100 inwestorów, posłuchać wypowiedzi blisko 70 doświadczonych prelegentów i uczestników paneli dyskusyjnych. Organizatorzy planują, że wydarzenie to odwiedzi około 1000 gości z całej Europy, w większości młodych, przedsiębiorczych, innowacyjnych przedsiębiorców. Festiwal STARTUP WEEK 2011 odbędzie się w dniach 3-7 października w Wiedniu, Austrii. Celem imprezy jest zgromadzenie przedsiębiorców ze Środkowo-Wschodniej Europy, by mogli zaprezentować swoje pomysły na internetowy biznes, poznać realną wartość swoich projektów, wymienić się doświadczeniami, nawiązać kontakty, pozyskać inwestora oraz w krótkim czasie zdobyć ogromny know-how.

Jak wyjaśnia Markus Wagner, założyciel i prezes funduszu i5 Invest i współorganizator STARTUP WEEK: - Jest mnóstwo wspaniałych firm we Środkowo-Wschodniej Europie. Chcemy zgromadzić wszystkich w tym samym czasie i miejscu by mogli budować między sobą relacje i opierać na nich przyszłe biznesy. Wagner uważa ponadto, że startupy i młodzi przedsiębiorcy stanowią wspaniałą przeciwwagę dla wszechobecnego ostatnio kryzysu ekonomicznego. - Dajemy młodym przedsiębiorcom platformę, która pozwoli im zakasać rękawy, zamiast śpiewać zgorzkniałego bluesa. Niektórzy przedsiębiorcy wyjadą ze STARTUP WEEK z dofinansowaniem ich projektów. Pozostali dużo się od siebie nauczą, poszerzą swoje sieci kontaktów i będą cieszyć się tygodniem przedsiębiorczej energii - zapowiada Mark Wagner. - Wzorcowym modelem dla STARTUP WEEK jest nowojorska scena startupowa. W Wiedniu chcemy połączyć jej profesjonalizm z kreatywnością i witalnością - dodaje.

Do udziału w STARTUP WEEK 2011 zaproszeni są przede wszystkim przedsiębiorcy, inwestorzy oraz wszyscy, którzy mają pomysły na biznes związany z internetem lub technologiami mobilnymi, albo też posiadają odpowiednie kompetencje i chcieliby je dobrze spożytkować współpracując z młodym, dynamicznie rozwijającym się projektem. Co zyskają dzięki obecności na Europejskim Festiwalu Startupów? - Mogą zdobyć nieocenione kontakty i doświadczenie, zaprezentować się przed rzeszą znawców rynku, otrzymają szansę zrozumienia rynków na których chcą działać lub już działają i co istotne dowiedzieć się ile ich projekty tak naprawdę są warte - tłumaczy Daniel Cronin, konsultant w All About Apps.

- Przyciągnięcie do Wiednia ekscytujących startupów ze Wschodniej i Centralnej Europy będzie miało wiele pozytywnych efektów dla lokalnego biznesu Austrii - zauważa ponadto Jürgen Furian ze STARTeurope, współorganizator STARTUP WEEK.

Uczestnicy i prelegenci będą zwracali uwagę na przeróżne aspekty związane ze sceną startupową m.in. takimi jak e-zdrowie, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, modę, wzornictwo, czy gry. Jedną z atrakcji festiwalu będzie Techcrunch Vienna, impreza prowadzona przez czołowy światowy blog poświęcony internetowej i mobilnej przedsiębiorczości - TechCrunch. Organizatorem STARTUP WEEK jest wiedeński klaster InitialFactor, uruchomiony w 2009 roku przez Markusa Wagnera i Olivera Holle, austriackich przedsiębiorców zajmujących się rynkiem technologii i mediów.

KONKURS STARTUP CHALLENGE
Podczas festiwalu odbędzie się także konkurs Startup Challenge, do którego organizatorzy zapraszają młode firmy lub projekty z regionu Środkowo-Wschodniej Europy, w tym z Polski. Najlepszy startup zostanie zaprezentowany na łamach TechCrunch, jednym z najpopularniejszych na świecie, prestiżowych serwisów zajmujących się tematyką nowych technologii i biznesów z nimi powiązanych, a także w szeregu europejskich mediów i firmowych serwisów współpracujących z organizatorami Festiwalu.
Startupy mogą zgłaszać chęć uczestnictwa w konkursie Startup Challenge tylko do północy 10 sierpnia br.

Zgłoszenie na Startup Challenge jest bezpłatne. Można tego dokonać poprzez formularz "Apply to the Challenge" na stronie http://www.startupweek2011.com/challenge/.  Każdy z 50 wybranych startupów otrzyma od organizatorów po 2 darmowe bilety wejściowe, upoważniające do uczestnictwa w całej imprezie oraz zaprezentowania projektu podczas konkursu. Startupy będą walczyły o możliwość prezentacji swoich projektów przed panelem jednych największych inwestorów na świecie. Dostąpi tego tylko 10 wybrańców.
Uwaga! Firmy, które chciałyby wziąć udział w Startup Challenge nie mogą być starsze niż 2 lata.

PROGRAM FESTIWALU STARTUP WEEK 2011: WARSZTATY, PREZENTACJE, DYSKUSJE
STARTUP WEEK 2011 będzie trwał 5 dni. Pierwsze dwa dni dedykowane są wyłącznie startupom, które będą mogły wziąć udział w serii specjalnych sesji warsztatowych, niezwykle przydatnych dla projektów we wczesnej fazie rozwoju, a także mogących wpłynąć na wynik udziału w konkursie Startup Challenge. W pierwszym dniu będzie zatem można wziąć udział w warsztacie, z którego dowiecie się więcej na temat oczekiwań inwestorów, warsztacie na temat zagadnień prawnych (np. patentów), warsztacie o formach pozyskiwania pieniędzy, a także będzie można zdobyć wiedzę na temat prowadzenia krótkich prezentacji, z czym - według zagranicznych mentorów obecnych na różnych polskich imprezach tego typu -  wielu polskich przedsiębiorców ma dosyć spory problem. Drugi dzień w całości poświęcony będzie prezentacjom startupów w eliminacjach konkursu Startup Challenge.

Dopiero trzeciego dnia imprezy nastąpi oficjalne otwarcie konferencji STARTUP WEEK 2011, w którym nastąpią prezentacje, odbędą się kolejne warsztaty oraz panele dyskusyjne, a na koniec ogłoszeni zostaną finaliści konkursu Startup Challenge. Czwarty dzień otwarty zostanie przez Mike'a Butchera, redaktora naczelnego europejskiej edycji TechCrunch, po którym odbędzie się prezentacja i panel dyskusyjny poświęcony strategiom osiągania sukcesów przez startupy. Następnie 10 wybranych startupów rozpocznie sesję pitchowania, czyli kilkuminutowych prezentacji projektów przed inwestorami i audytorium uczestników wydarzenia. W tym dniu odbędzie się także ceremonia ogłoszenia zwycięzców Startup Challenge. Ostatni, piąty dzień STARTUP WEEK poświęcony zostanie panelom dyskusyjnym oraz prezentacją studiów przypadków i zakończy się przyjęciem.

Podczas STARTUP WEEK 2011 będzie można wysłuchać prezentacje i podyskutować m.in. ze Stevem Regersem - dyrektorem Google na EMEA, Stefanem Glanzerem, który zainwestował m.in. w Last.fm, Reshmą Sohoni - założycielką i CEO seedcamp, Pawłem Chudzińskim z Team Europe Ventures, Mortenem Lundem - przedsiębiorcą, który zainwestował m.in. w Skype, Mike'iem Butcherem z TechCrunch Europe, Markusem Wagnerem z i5invest, Bartłomiejem Golą - polskim inwestorem ze SpeedUP Group, Michaelem Brehm - inwestorem i założycielem StudiVZ.net, Esther Dyson - inwestorką z EDventure Holdings, Elizabeth Varley - CEO TechHub London, Christianem Saller z KAYAK Europe, czy Adamem Somlai-Fischerem - założyciel prezi.com.

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W STARTUP WEEK 2011
Startupy, które chciałyby wziąć udział w konkursie Startup Challenge powinny najpierw zapoznać się z informacjami na stronie konkursowej i wypełnić formularz, zanim dokonają rezerwacji biletu. W razie niejasności warto najpierw napisać do organizatorów pod adres challenge@startupweek2011.com. Studenci i media mogą uzyskać dostęp na preferencyjnych warunkach. W tym celu należy zgłosić się do organizatorów, odpowiednio pod adres ticket@startupweek2011.com oraz press@startupweek2011.com.
UWAGA! Bilety wstępu na konferencję (3 dni - od 5 do 7 października) dla pozostałych uczestników są dostępne w promocyjnej cenie tylko do 31 lipca.
Szczegóły na stronie http://www.startupweek2011.com/tickets/

PARTNERZY STARTUP WEEK 2011
Wśród partnerów wydarzenia znajdują się m.in. Instytut Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu oraz firmy i media, takie jak Futurezone.at, Kurier.at, Gewinn.com, Gruenderszene.de, Format.at, Foerderland.de, Networkingakademi.com, Seedcamp.com, Wellington-Partners.com, Credoventures.com, TeamEurope.net, RSG-Capital.si, Holzbrinck-ventures.com, WhiteBearYard.com, DFJEsprit.com, ACCEL, a także Dziennik Internautów, który miał zaszczyt znaleźć się wśród patronów medialnych STARTUP WEEK 2011.

KONTAKT I POMOC
Polskim patronem medialnym STARTUP WEEK 2011 jest Dziennik Internautów (www.di24.pl), a polskim ambasadorem imprezy jest Krzysztof Gontarek z redakcji Dziennika Internautów.
Pytania i prośby o pomoc prosimy kierować pod adres kg@di24.pl, na Twitterze: @kgontarek lub telefonicznie +48606306168.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)