5 intensywnych dni pełnych konsultacji, warsztatów, dostępu do setki inwestorów i tysiąca przedsiębiorców z całej Europy może wpłynąć na przyszłość Twojego startupu. STARTUP WEEK 2011, czyli Europejski Festiwal Startupów odbędzie się na początku października br. w Wiedniu, Austrii. To ogromna szansa na pozyskanie inwestora, zdobycie niebagatelnej wiedzy, nawiązanie kluczowych kontaktów i współpracy z ludźmi z ogromnym know-how.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Organizatorzy STARTUP WEEK 2011 oraz Dziennik Internautów, patron medialny wydarzenia, liczą na obecność technologicznych startupów i przedsiębiorców z Polski, zdobywających za granicą coraz większe uznanie. To Wasza szansa na globalny sukces!

STARTUP WEEK - EUROPEJSKI FESTIWAL STARTUPÓW

STARTUP WEEK to ogólnoeuropejski festiwal dedykowany startupom internetowym, na którym będzie można spotkać około 100 inwestorów, posłuchać wypowiedzi blisko 70 doświadczonych prelegentów i uczestników paneli dyskusyjnych. Organizatorzy planują, że wydarzenie to odwiedzi około 1000 gości z całej Europy, w większości młodych, przedsiębiorczych, innowacyjnych przedsiębiorców. Festiwal STARTUP WEEK 2011 odbędzie się w dniach 3-7 października w Wiedniu, Austrii. Celem imprezy jest zgromadzenie przedsiębiorców ze Środkowo-Wschodniej Europy, by mogli zaprezentować swoje pomysły na internetowy biznes, poznać realną wartość swoich projektów, wymienić się doświadczeniami, nawiązać kontakty, pozyskać inwestora oraz w krótkim czasie zdobyć ogromny know-how.

Jak wyjaśnia Markus Wagner, założyciel i prezes funduszu i5 Invest i współorganizator STARTUP WEEK: - Jest mnóstwo wspaniałych firm we Środkowo-Wschodniej Europie. Chcemy zgromadzić wszystkich w tym samym czasie i miejscu by mogli budować między sobą relacje i opierać na nich przyszłe biznesy. Wagner uważa ponadto, że startupy i młodzi przedsiębiorcy stanowią wspaniałą przeciwwagę dla wszechobecnego ostatnio kryzysu ekonomicznego. - Dajemy młodym przedsiębiorcom platformę, która pozwoli im zakasać rękawy, zamiast śpiewać zgorzkniałego bluesa. Niektórzy przedsiębiorcy wyjadą ze STARTUP WEEK z dofinansowaniem ich projektów. Pozostali dużo się od siebie nauczą, poszerzą swoje sieci kontaktów i będą cieszyć się tygodniem przedsiębiorczej energii - zapowiada Mark Wagner. - Wzorcowym modelem dla STARTUP WEEK jest nowojorska scena startupowa. W Wiedniu chcemy połączyć jej profesjonalizm z kreatywnością i witalnością - dodaje.

Do udziału w STARTUP WEEK 2011 zaproszeni są przede wszystkim przedsiębiorcy, inwestorzy oraz wszyscy, którzy mają pomysły na biznes związany z internetem lub technologiami mobilnymi, albo też posiadają odpowiednie kompetencje i chcieliby je dobrze spożytkować współpracując z młodym, dynamicznie rozwijającym się projektem. Co zyskają dzięki obecności na Europejskim Festiwalu Startupów? - Mogą zdobyć nieocenione kontakty i doświadczenie, zaprezentować się przed rzeszą znawców rynku, otrzymają szansę zrozumienia rynków na których chcą działać lub już działają i co istotne dowiedzieć się ile ich projekty tak naprawdę są warte - tłumaczy Daniel Cronin, konsultant w All About Apps.

- Przyciągnięcie do Wiednia ekscytujących startupów ze Wschodniej i Centralnej Europy będzie miało wiele pozytywnych efektów dla lokalnego biznesu Austrii - zauważa ponadto Jürgen Furian ze STARTeurope, współorganizator STARTUP WEEK.

Uczestnicy i prelegenci będą zwracali uwagę na przeróżne aspekty związane ze sceną startupową m.in. takimi jak e-zdrowie, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, modę, wzornictwo, czy gry. Jedną z atrakcji festiwalu będzie Techcrunch Vienna, impreza prowadzona przez czołowy światowy blog poświęcony internetowej i mobilnej przedsiębiorczości - TechCrunch. Organizatorem STARTUP WEEK jest wiedeński klaster InitialFactor, uruchomiony w 2009 roku przez Markusa Wagnera i Olivera Holle, austriackich przedsiębiorców zajmujących się rynkiem technologii i mediów.

KONKURS STARTUP CHALLENGE
Podczas festiwalu odbędzie się także konkurs Startup Challenge, do którego organizatorzy zapraszają młode firmy lub projekty z regionu Środkowo-Wschodniej Europy, w tym z Polski. Najlepszy startup zostanie zaprezentowany na łamach TechCrunch, jednym z najpopularniejszych na świecie, prestiżowych serwisów zajmujących się tematyką nowych technologii i biznesów z nimi powiązanych, a także w szeregu europejskich mediów i firmowych serwisów współpracujących z organizatorami Festiwalu.
Startupy mogą zgłaszać chęć uczestnictwa w konkursie Startup Challenge tylko do północy 10 sierpnia br.

Zgłoszenie na Startup Challenge jest bezpłatne. Można tego dokonać poprzez formularz "Apply to the Challenge" na stronie http://www.startupweek2011.com/challenge/.  Każdy z 50 wybranych startupów otrzyma od organizatorów po 2 darmowe bilety wejściowe, upoważniające do uczestnictwa w całej imprezie oraz zaprezentowania projektu podczas konkursu. Startupy będą walczyły o możliwość prezentacji swoich projektów przed panelem jednych największych inwestorów na świecie. Dostąpi tego tylko 10 wybrańców.
Uwaga! Firmy, które chciałyby wziąć udział w Startup Challenge nie mogą być starsze niż 2 lata.

PROGRAM FESTIWALU STARTUP WEEK 2011: WARSZTATY, PREZENTACJE, DYSKUSJE
STARTUP WEEK 2011 będzie trwał 5 dni. Pierwsze dwa dni dedykowane są wyłącznie startupom, które będą mogły wziąć udział w serii specjalnych sesji warsztatowych, niezwykle przydatnych dla projektów we wczesnej fazie rozwoju, a także mogących wpłynąć na wynik udziału w konkursie Startup Challenge. W pierwszym dniu będzie zatem można wziąć udział w warsztacie, z którego dowiecie się więcej na temat oczekiwań inwestorów, warsztacie na temat zagadnień prawnych (np. patentów), warsztacie o formach pozyskiwania pieniędzy, a także będzie można zdobyć wiedzę na temat prowadzenia krótkich prezentacji, z czym - według zagranicznych mentorów obecnych na różnych polskich imprezach tego typu -  wielu polskich przedsiębiorców ma dosyć spory problem. Drugi dzień w całości poświęcony będzie prezentacjom startupów w eliminacjach konkursu Startup Challenge.

Dopiero trzeciego dnia imprezy nastąpi oficjalne otwarcie konferencji STARTUP WEEK 2011, w którym nastąpią prezentacje, odbędą się kolejne warsztaty oraz panele dyskusyjne, a na koniec ogłoszeni zostaną finaliści konkursu Startup Challenge. Czwarty dzień otwarty zostanie przez Mike'a Butchera, redaktora naczelnego europejskiej edycji TechCrunch, po którym odbędzie się prezentacja i panel dyskusyjny poświęcony strategiom osiągania sukcesów przez startupy. Następnie 10 wybranych startupów rozpocznie sesję pitchowania, czyli kilkuminutowych prezentacji projektów przed inwestorami i audytorium uczestników wydarzenia. W tym dniu odbędzie się także ceremonia ogłoszenia zwycięzców Startup Challenge. Ostatni, piąty dzień STARTUP WEEK poświęcony zostanie panelom dyskusyjnym oraz prezentacją studiów przypadków i zakończy się przyjęciem.

Podczas STARTUP WEEK 2011 będzie można wysłuchać prezentacje i podyskutować m.in. ze Stevem Regersem - dyrektorem Google na EMEA, Stefanem Glanzerem, który zainwestował m.in. w Last.fm, Reshmą Sohoni - założycielką i CEO seedcamp, Pawłem Chudzińskim z Team Europe Ventures, Mortenem Lundem - przedsiębiorcą, który zainwestował m.in. w Skype, Mike'iem Butcherem z TechCrunch Europe, Markusem Wagnerem z i5invest, Bartłomiejem Golą - polskim inwestorem ze SpeedUP Group, Michaelem Brehm - inwestorem i założycielem StudiVZ.net, Esther Dyson - inwestorką z EDventure Holdings, Elizabeth Varley - CEO TechHub London, Christianem Saller z KAYAK Europe, czy Adamem Somlai-Fischerem - założyciel prezi.com.

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W STARTUP WEEK 2011
Startupy, które chciałyby wziąć udział w konkursie Startup Challenge powinny najpierw zapoznać się z informacjami na stronie konkursowej i wypełnić formularz, zanim dokonają rezerwacji biletu. W razie niejasności warto najpierw napisać do organizatorów pod adres challenge@startupweek2011.com. Studenci i media mogą uzyskać dostęp na preferencyjnych warunkach. W tym celu należy zgłosić się do organizatorów, odpowiednio pod adres ticket@startupweek2011.com oraz press@startupweek2011.com.
UWAGA! Bilety wstępu na konferencję (3 dni - od 5 do 7 października) dla pozostałych uczestników są dostępne w promocyjnej cenie tylko do 31 lipca.
Szczegóły na stronie http://www.startupweek2011.com/tickets/

PARTNERZY STARTUP WEEK 2011
Wśród partnerów wydarzenia znajdują się m.in. Instytut Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu oraz firmy i media, takie jak Futurezone.at, Kurier.at, Gewinn.com, Gruenderszene.de, Format.at, Foerderland.de, Networkingakademi.com, Seedcamp.com, Wellington-Partners.com, Credoventures.com, TeamEurope.net, RSG-Capital.si, Holzbrinck-ventures.com, WhiteBearYard.com, DFJEsprit.com, ACCEL, a także Dziennik Internautów, który miał zaszczyt znaleźć się wśród patronów medialnych STARTUP WEEK 2011.

KONTAKT I POMOC
Polskim patronem medialnym STARTUP WEEK 2011 jest Dziennik Internautów (www.di24.pl), a polskim ambasadorem imprezy jest Krzysztof Gontarek z redakcji Dziennika Internautów.
Pytania i prośby o pomoc prosimy kierować pod adres kg@di24.pl, na Twitterze: @kgontarek lub telefonicznie +48606306168.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)