... ... ...

Ręczny biznes w sieci

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

23-04-2015

Informacja prasowa

Rękodzieło zmienia swoje oblicze - przestaje kojarzyć się z dodatkową chałupniczą działalnością i tandetnymi pamiątkami na targach, kiermaszach i straganach. Wyroby „handmade” oceniane są jako oryginalne, wysokiej jakości, a nawet luksusowe. To również doskonały sposób na własny biznes, zwłaszcza, że sprzedaż można prosto i efektywnie rozwijać w sieci, gdzie klienci coraz częściej szukają unikatowych ubrań, biżuterii i akcesoriów do wnętrz. Potwierdzają to wyniki ankiety serwisu Ceneo.pl, który w kwietniu uruchomił nową kategorię „Handmade”. 

fot. gratisography.com/

W badaniu Ceneo.pl niemal 80% ankietowanych potwierdziło, że zdarzyło im się kupić produkty wykonane ręcznie – z tego 25% przyznało się do częstych, regularnych zakupów tego typu przedmiotów. Większość pytanych ocenia wysoko ich jakość (zarówno wykonania, jak i użytych materiałów i surowców), a także jest skłonna zapłacić więcej za rękodzieła niż za tego samego typu produkty pochodzące z masowej produkcji. 

Zapytani o definicję produktów wykonanych ręcznie klienci podawali takie określenia jak unikatowy (32%), artystyczny (31%) i szyty na miarę (18%). Za luksusowe uważa je 9% badanych. Mniejszy procent ankietowanych kojarzy „handmade” z folklorem (10%) i ekologią (6%), a zupełnie znikomy (2%) z jarmarczną tandetą.

- Polacy kochają modę i oryginalność , a z drugiej strony coraz bardziej doceniają wygodne i bezpieczne zakupy w internecie. To idealne warunki dla twórców i rękodzielników do rozwijania własnego biznesu i wykorzystania możliwości jakie daje internet w połączeniu z nowoczesnymi narzędziami sprzedaży. Sprzedaż i promocja swoich wyrobów w sieci nigdy jeszcze nie była tak prosta, jak teraz – podkreśla Tomasz Świta, kierownik Działu Rozwoju Treści w Ceneo.pl.

Z ankiety Ceneo.pl wynika, że najczęściej kupowane przedmioty wykonane ręcznie to biżuteria (32%) i akcesoria do wyposażenia wnętrz (42%) oraz artykuły papiernicze (21%). Popularne są także ubrania (13%), torebki (8%) oraz rzeczy dla dzieci (ubranka, zabawki, ozdoby do pokoików) – 9%. Potwierdzają to rynkowe statystyki. W serwisach aukcyjnych i e-galeriach najbardziej rozbudowane są właśnie kategorie modowe i wnętrzarskie. Również w najnowszej kategorii Ceneo - Handmade ponad połowa ofert dotyczy ubrań – dla dorosłych i dzieci.

- Grupa entuzjastów dobrego designu rośnie w Polsce niezwykle dynamicznie. Na naszych imprezach gromadzimy za każdym razem ponad 100 twórców i tysiące klientów. U nas mogą się spotkać i poznać osobiście, ale swoje biznesy na co dzień prowadzą głównie w sieci. To dla ich marek i produktów jedno z głównych miejsce promocji i sprzedaży – podkreśla Majka Mroczkowska, współorganizatorka Targów Rzeczy Ładnych (najnowsza edycja w dniach 18-19 kwietnia będzie rozbudowana o warsztat ekspercki poświęcony e-commerce prowadzony przez Ceneo). 

Podobnego zdania jest Izabela Petru organizatorka z wrocławskiego Fashion Meeting - Skupiamy się na modzie o unikalnym charakterze, która wymyka się prostym podziałom a nawet obowiązującym trendom. Promujemy twórczość niezależnych projektantów, artystów, designerów. Działając w tej branży od lat, wyraźnie widzimy, że to już nie nisza, ale dynamicznie rosnący trend. Jej rozwój na pewno nie byłby możliwy bez możliwości jakie daje internet. 

Sondaż Ceneo.pl pokazuje, że klienci szukają rękodzieła w internecie niemal równie często, jak na tematycznych targach (odpowiednio 35% i 39%). Sprzedaż w sieci dawno przegoniła autorskie butiki i wyspecjalizowane sklepy (16%).

Branża e-commerce sprzyja młodym i utalentowanym artystom – sprzedaż własnej twórczości w Internecie rośnie nieprzerwanie od kilku lat.  Handel rękodziełem to jedna z  najbardziej rozwojowych gałęzi e-biznesu.  

- W Ceneo zawsze śledzimy rynkowe trendy. Kategoria Handmade to miejsce zarówno dla małych firm, jak i większych polskich marek. Dołączyć do niej może każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą. Branża, doświadczenie oraz skala działalności pozostają bez znaczenia. Można u nas prezentować i sprzedawać zarówno całe kolekcje, jak i pojedyncze wyroby – mówi Tomasz Świta z Ceneo.pl. Istotą współpracy z Ceneo Handmade jest to, że to po stronie serwisu jest cały know how technologiczny związany ze sprzedażą online. Twórca nie musi mieć własnej platformy sklepowej, nie musi inwestować środków w jej budowę i utrzymanie, nie musi też posiadać specjalistycznej wiedzy. Po rejestracji w prosty sposób wystawia swoje dzieła, a gdy dochodzi do sprzedaży wysyła produkt i wystawia fakturę lub rachunek. 

Start współpracy z Ceneo Handmade nie jest związany z żadnymi opłatami startowymi, wpisowymi czy abonamentowymi. Rozliczenia z wystawcami oparte są tylko i wyłącznie o prowizję z faktycznych transakcji. Wynosi ona 15%. Każdy rozpoczynający współpracę otrzymuje od nas voucher w wysokości 50 zł na start (czyli nie opłaci pierwszych 50 zł prowizji) – aby mógł samodzielnie przetestować naszą nową platformę. 

- Jest wielu twórców i rękodzielników, którzy dopiero startują i nie dysponują dużymi środkami na inwestycję. Jest też wielu twórców, którzy po prostu chcą maksymalnie uprościć technologiczno- sprzedażową część swojej działalności i skupić się przede wszystkim na tworzeniu. My im to umożliwiamy, bo oprócz udostępnienia platformy, zapewniamy intensywną promocję i doskonałą ekspozycję wystawianego asortymentu – podsumowuje Tomasz Świta. 

W zaledwie dwa tygodnie od startu kategorii Ceneo Handmade, współpracę z serwisem rozpoczęło kilkunastu twórców, wystawiając niemal 1500 unikatowych produktów.

Komentarze (0)