Poznaj historię powstania polskiej firmy hostingowej – Nazwa.pl

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Historia nazwa.pl, największego polskiego dostawcy usług internetowych dla firm, rozpoczęła się 14 kwietnia 1997 roku. Dziś nazwa.pl jest liderem na rynku usług internetowych i najszybciej rozwijającą się polską firmą hostingową.

Początki firmy sięgają czasów kiedy internet w Polsce dopiero raczkował i uzyskanie dostępu do sieci było dużym problemem. Wtedy właśnie Piotr Nowak zaczął tworzyć strony internetowe, a następnie założył firmę, która oferowała obsługę tych stron i konta pocztowe. Tak powstał NetArt, który później został przekształcony w nazwa.pl S.A.

fot. tookapic.com/pawelkadysz/

– Postawiliśmy na odpowiednie dopasowanie usług do wymagań klienta. Szukaliśmy również nowych rozwiązań i staraliśmy się wychodzić poza schematy działania. Dlatego wygraliśmy! – podsumowuje 18 lat nazwa.pl Piotr Nowak, założyciel firmy.

Startujący z kapitałem 500 zł Piotr Nowak wykorzystał szansę jaką dawały ówczesne czasy – coraz więcej firm chciało zakładać strony internetowe, szukano więc firmy, która będzie umiała to zrobić. Dodatkowym argumentem działającym na korzyść nazwa.pl była cena. W Polsce ceny serwerów i stałego dostępu do internetu były bardzo wysokie. Nowak postanowił więc wydzierżawić serwery w Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu za usługę płacił wielokrotnie mniej. Z czasem nazwa.pl zaczęła działać na własnych serwerach i stworzyła unikatowe oprogramowanie do zarządzania danymi klientów, co pozwoliło wyprzedzić konkurencję i dało impuls do dalszego rozwoju firmy.

W ciągu kolejnych lat rynek internetowy dosłownie szalał. Powstawały serwisy www, sklepy internetowe. Coraz popularniejsza stawała się poczta, wysyłanie wiadomości e-mail oraz domeny, czyli unikalne adresy firm w internecie. To właśnie na ten obszar postawił Piotr Nowak – postanowił ułatwiać przedsiębiorcom i osobom, które chcą prowadzić biznes w sieci formalności związane z rejestracją domen. Już w 1998 roku w jego firmie zarejestrowano pierwszą domenę – modus.pl.

Tempo rozwoju firmy po raz kolejny przyspieszyło, kiedy w 2003 NASK uwolnił rynek rejestracji domen, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką .pl. W 2004 roku w nazwa.pl było już 40 000 zarejestrowanych domen.

Kolejne lata przyniosły rozszerzanie oferty nazwa.pl. Aby jeszcze lepiej wspomagać prowadzenie biznesu online swoich klientów w 2012 roku firma rozszerzyła portfolio o sklepy internetowe, Certyfikaty SSL i Kreator Stron. Był to krok dzięki któremu każdy przedsiębiorca, nawet bez specjalistycznej wiedzy i umiejętności programistycznych, może realizować swoje potrzeby w zakresie funkcjonowania w internecie – założyć i prowadzić sklep internetowy czy posiadać własną stronę www.

Ważnym wydarzeniem w historii firmy było przejęcie usługi Onet Hosting od Grupy Onet w 2013 roku. Obecnie serwery nazwa.pl znajdują się w serwerowni Grupy Onet, która jest najbardziej zaawansowaną technologicznie w Polsce, a także jedną z najnowocześniejszych na świecie. Jako ciekawostkę można podać fakt, że długość kabli użytych przy inwestycji to ponad 250 km, co wystarczyłoby, aby połączyć Kraków z Warszawą, a konstrukcja stworzona ze sprzętu znajdującego się w serwerowni miałaby wysokość około 108 pięter.

W 2014 roku z usług nazwa.pl korzystało już 2 miliony użytkowników, a co 3. domena .pl zakładana była w nazwa.pl*. Dobry wynik osiągnięty w ostatnich 3 miesiącach 2014 roku pozwolił krakowskiej spółce osiągnąć pozycję lidera w branży.

– Nieustannie pracujemy nad umacnianiem naszej pozycji. Naszym atutem jest dobra znajomość rynku lokalnego, szybsze i bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby klientów. Chcemy być postrzegani przez naszych klientów jako partner, który wspiera ich w rozwijaniu biznesu w sieci i pozwala maksymalnie wykorzystać jego możliwości – komentuje Tomasz Żyła, prezes zarządu nazwa.pl S.A.

– Przewidujemy, iż rok 2015 przyniesie dalsze umocnienie nazwa.pl na rynku domen. Jest to dla nas obszar kluczowy, ale jednocześnie nasze plany rozwoju mocno wykraczają poza ten rynek. W najbliższych kwartałach skupiać się będziemy na dostarczeniu naszym klientom wartości dodanej w postaci nowych usług i narzędzi online dla firm – dodaje Tomasz Żyła.