... ... ...

Ci studenci za darmo sprawdzą, czy opłaca się wejść na nowy rynek

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

05-05-2015

Informacja prasowa
Zagraniczny rynek to wielka niewiadoma. Czy mój pomysł się sprawdzi? Czy będzie popyt? Czy to dobra inwestycja? Obcokrajowcy studiujący w Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie bezpłatnie pomagają przedsiębiorcom znaleźć odpowiedzi na takie pytania.

Bardzo dobrze znają specyfikę swoich krajów i są przygotowani merytorycznie do przeprowadzenia analiz rynku. AFiBV zaprasza firmy do współpracy.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Globalizer – to nazwa projektu zrealizowanego w Akademii Finansów i Biznesu Vistula od listopada 2013 r. Zrzesza on obcokrajowców – studentów kierunków ekonomicznych w AFiBV, zainteresowanych zdobyciem doświadczenia w biznesie. Na zamówienie firm analizują zagraniczne rynki, m.in. Ukrainy, Białorusi, Węgier, Gruzji, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Tadżykistanu, Indii, Turcji, Iraku, regionu Zatoki Perskiej i krajów Azji Centralnej. Do tej pory z oferty Globalizera skorzystały 4 firmy, w tym jedna współpracowała z aż 7 zespołami studentów z różnych krajów.

Pochodząca z Rosji Elizaveta Geiko, przyszła ekonomistka, dla Audioteki – e-sklepu z audiobookami, badała rynek rosyjski. Pomogła firmie lepiej zrozumieć wady i zalety rynku swojego kraju, jak prowadzić w nim biznes, a także ocenić, czy ekspansja będzie finansowym sukcesem. Elizaveta w analizach skoncentrowała się na 6 obszarach: publikacje, audio, mobile, lifestyle, prawo, specyfika kraju. 

Varis Bilalbayli, pochodzący z Azerbejdżanu student ostatniego roku finansów i rachunkowości, na zlecenie Audioteki badał rynek azerski. Obecnie współpracuje także z firmami Funmedia oraz Syntea, działającymi w branży edukacyjnej, i analizuje dla nich rynek turecki.

Z kolei Fachem Bakshi z Indii, ekonomista-informatyk, dla Radwagu – polskiego producenta wag, oraz Audioteki badał zasadność wejścia na rynek indyjski. Obecnie w imieniu e-sklepu prowadzi rozmowy także z partnerami w USA i Wielkiej Brytanii. 

Jak taka współpraca ze studentami z Globalizera odbywa się w praktyce? Wystarczy, że zainteresowany przedsiębiorca skontaktuje się z Olgą Petranevskayą, koordynatorką projektu w AFiBV (tel: +48 22 45 72 324, e-mail: o.petranevskaya@vistula.edu.pl). Następnie podczas spotkań firma określa, jaki rynek ją interesuje i jakiego rodzaju analizy potrzebuje. Niejednokrotnie zlecenie wykonuje kilka grup studentów, a każda analizuje inny rynek. Współpraca odbywa się bezpłatnie, a jej zasady ustalane są indywidualnie, zgodnie z potrzebami przedsiębiorcy.

Zdjęcie główne artykułu royalty free z Fotolia

Komentarze (0)