... ... ...

Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

25-05-2015

Informacja prasowa
Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. 5 laureatów konkursu Biznes w Niemczech otrzyma niezwykłą szansę na współpracę właśnie z Niemcami. Do końca konkursu Biznes w Niemczech pozostał jeszcze niecały tydzień.

Po międzyrządowych konsultacjach gospodarczych między Polską a Niemcami, które miały miejsce w Warszawie pod koniec kwietnia, wicekanclerz i minister gospodarki Sigmar Gabriel udzielił wywiadu PAP, w którym podkreślił przede wszystkim znaczenie wymiany handlowej między obydwoma krajami - rocznie obroty sięgają obecnie 87 mld EUR, dzięki czemu Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. Przez dwadzieścia lat handel z Niemcami zwiększył się ponad sześciokrotnie i minister zapewnił, że udało się stworzyć silne partnerstwo gospodarcze, dzięki czemu ten pozytywny trend powinien utrzymać się w kolejnych latach. Niemcy są odbiorcą jednej czwartej polskiego eksportu i dostawcą ponad jednej piątej towarów importowanych – wśród nich najważniejsze są pojazdy mechaniczne, maszyny i chemia.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Jeszcze tylko do końca maja trwa konkurs Biznes w Niemczech, gdzie polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie bizneswniemczech.pl 

Aby wziąć udział w projekcie należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub który autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie bizneswniemczech.pl

 Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe kwestie:

  1. co to za projekt/produkt/usługa
  2. jakie potrzeby zaspakaja
  3. w czym jest innowacyjny
  4. jaka jest konkurencja
  5. czym się wyróżnia na tle konkurencji
  6. do kogo kierujesz projekt/produkt/usługę
  7. stopień zaawansowania prac
  8. kanały dystrybucji i sprzedaży
  9. polityka cenowa
  10. dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać z nami do Monachium

W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium i Lipsku.

Jurorzy oceniający konkurs będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.

W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski, Prezes Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości.

Anna Chojnacka, dyrektor  Doradztwa Rynkowego w Polsko – Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej (AHK Polska)  będzie sprawdzać poziom merytoryczny pomysłodawców. - Zwrócę uwagę na zaangażowanie członków zespołu, kompleksować rozwiązań oraz wartości jakie niesie użytkownikom produkt czy usługa – podkreśla.

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. - Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.

Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do Niemiec.

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie: bizneswniemczech.pl lub facebook.com/BizneswNiemczech 

Komentarze (0)