W poniedziałek 29. sierpnia na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, odbyła się pierwsza konferencja w ramach projektu Web Mobile Start-up School, otwierająca cykl miesięcznych warsztatów dla młodych przedsiębiorców i programistów.

Pierwszy blok konferencji miał odpowiedzieć na pytanie czy warto inwestować w start-up'y. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać Artura Bielaszki z Art Capital, który opowiedział o tym, jak start-up może pozyskać finanse z New Connect, Daniela Rolkiewicza z LabMSF, który poruszył temat inkubatorów technologicznych, a także Mariusza Sperczyńskiego z e-Fund, który przekonywał, że inwestycja w start-up'y jest profitowym rozwiązaniem.

Drugi blok obejmował przykłady wzięte prosto z życia start-up'ów. Tomasz Popów, używając własnego przykładu storino.pl, z pierwszej ręki udzielił młodym przedsiębiorcom praktycznych rad, na co szczególnie zwrócić uwagę i jakich błędów się wystrzegać tworząc własny start-up. Michał Sadowski w oparciu o Brand24 opowiedział o dynamice budowy start-up'a i kreowaniu jego wizerunku. Całość zakończył Tomasz Leśniak z Huwei, który na podstawie doświadczeń światowych start-up’ów - HTC, Huawei - starał się pokazać istotne znaczenie budowy kanałów dystrybucji w procesie uruchamiania start-up.

Konferencja zakończyła się panelem dyskusyjnym, w którym udział brali: Michał Ciemiński (Platinum Seed Capital), Rafał Agnieszczak (grupa fotka.pl), Mateusz Sell (FileMedic), Tomasz Popów (storino.pl), Tomasz Leśniak (Huawei), Michał Sadowski (Brand24) oraz Mariusz Sperczyński (e-Fund). Uczestnicy debaty próbowali odpowiedzieć na pytanie: ‘Czy w Polsce mamy szanse zbudować globalne start-up'y z branży mobile, które mogłyby stać się polskim towarem eksportowym?’

Następnego dnia rozpoczął się cykl warsztatów Web Mobile Start-up School, w którym udział bierze sześcioro pomysłodawców innowacyjnych start-up’ów z branży Web mobile.

Organizatorem wydarzenia były firmy: LabMSF, Coaching Center oraz Code Sprinters.

Szczegóły na: www.labmsf.com oraz na www.facebook.com/LabMSF

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)