Startup Weekend – sposób na zaistnienie w e-commerce

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Już na początku października po raz drugi w Polsce odbędzie Startup Weekend. Tym razem trzydniowa impreza zawita do Poznania. Głównym zadaniem uczestników wydarzenia jest…

Już na początku października po raz drugi w Polsce odbędzie Startup Weekend. Tym razem trzydniowa impreza  zawita do Poznania. Głównym zadaniem uczestników wydarzenia jest stworzenie w ciągu 54 godzin innowacyjnego prototypu narzędzia, usługi, serwisu przeznaczonego do wykorzystania w Internecie lub na telefonie komórkowym. Wydarzeniu patronują liderzy rynku e-commerce w Polsce, czyli platforma aukcyjna Allegro.pl i operator płatności internetowych PayU.


Poznań Startup Weekend to ważny punkt w kalendarzu polskiego e-commerce. Podczas konferencji, której organizatorem jest Fundacja Kauffmana i SpeedUp Venture Capital Group, spotka się grupa stu osób zainteresowanych tematem rozwoju nowych technologii. Wszyscy będą głowić się nad jednym zagadnieniem – jak w innowacyjny sposób wejść na rynek e-biznesu.

Poznań Startup Weekend to świetny pomysł na promocję internetowej działalności biznesowej. To także dobry sposób na sprawdzenie polskiego potencjału w tej branżymówi Marcin Jabłoński, CEO PayU.Mamy nadzieję, że przewidziane warsztaty pozwolą wydobyć pokłady kreatywności i będą motywatorem do stworzenia przedsięwzięcia mogącego zaistnieć na rynku e-commerce – dodaje. 

Zaprezentuj projekt i stwórz zespół

W pierwszym dniu imprezy odbędą się prelekcje specjalistów i praktyków, którzy podzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniami z zakresu inwestycji internetowych. Następnie każdy
z uczestników będzie miał 90 sekund na prezentację swojego pomysłu na biznes. Na koniec skompletowane zostaną zespoły osób, które wspólnie będą pracowały nad rozwojem swoich idei. Pomysłodawca musi pozyskać minimum 2 współpracowników, jeżeli jest np. programistą,
to dobrze, żeby dołączył do niego grafik i człowiek od marketingu.

Przygotuj plan i pozyskaj inwestora

Drugiego dnia zespoły przystąpią do pracy nad swoimi projektami. Zadanie polega na przygotowaniu planu rozwoju własnego pomysłu oraz rozpoczęcia jego realizacji. Cały czas do dyspozycji uczestników będą specjaliści i ich sugestie dotyczące zagadnień startup.

Ostatni dzień to zakończenie prac nad koncepcjami oraz posiedzenie jury, które wybierze najlepsze projekty. Na sali pojawią się także zaproszeni inwestorzy, zatem zespoły mają duże szansę na pozyskanie finansowania. Dodatkowo wszyscy zwycięzcy otrzymają nagrody rzeczowe.

Poznań Startup Weekend potrwa od 7 do 9 października i odbędzie się w Pałacu Działyńskich, Stary Rynek 78/79. Bilet wstępu kosztuje 150 zł. Przewidziana jest promocja dla uczestników konferencji e-nnovation. Zakup biletu na Poznań Startup Weekend upoważnia do zniżki na zakup biletu na e-nnovation (297 zł zamiast 397, a po 1 września zamiast 497). Natomiast uczestnik posiadający bilet na e-nnovation weźmie udział w Poznań Startup Weekendzie za jedyne 50 zł. 

Więcej informacji na stronie:
www.poznan.startupweekend.org

oraz na Facebooku:
http://www.facebook.com/event.php?eid=262581137102422

źródło: informacja prasowa