63 0 0

Docieramy do klientów w 50 krajach i powiększyliśmy zespół. Podsumowanie roku Lovely

Dodane

02-01-2018

Jakub Konik
W 2017 oficjalnie zaczęliśmy sprzedaż docierając do klientów z ponad 50 krajów świata, spędziliśmy dwa miesiące w San Francisco w akceleratorze HAX Growth prowadzonym przez najbardziej aktywny na świecie hardware’owy fundusz VC SOSV...

...pobiliśmy rekord polskiego equity crowdfundingu i powiększyliśmy zespół z dwóch do pięciu osób.

Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj. 

Na zdjęciu: Jakub Konik, CEO Lovely | fot. zrzut ekranu z CrowdWay/YouTube

Rozpoczęcie sprzedaży

Rozpoczęcie sprzedaży było dla nas duża niewiadomą z dwóch powodów.

Po pierwsze, na masową produkcję mieliśmy jedynie 9 miesięcy i 150 000 dolarów. Każdy kto zna się na hardwarze wie, że to bardzo mało czasu i pieniędzy – niektóre startupy z kilkanaście razy większym finansowaniem nie są w stanie dowieźć swojego produktu przez 2-3 lata.

Przez to, że mieliśmy tak mało czasu i pieniędzy nie mieliśmy zbyt dużo czasu na sprawdzanie i testowanie każdego kroku, więc bardzo baliśmy się, że coś na etapie produkcji pójdzie nie tak i całą serię trzeba będzie wyrzucić do kosza.

To równałoby się z bankructwem, bo nie mieliśmy ani czasu ani pieniędzy na drugą próbę.

Ponadto nie wiedzieliśmy jak zareaguje rynek – po kampanii na IndieGoGo wiedzieliśmy, że istnieje spore zainteresowanie naszym rozwiązaniem, ale nie wiedzieliśmy czy wystarczające.

Dzięki ciężkiej pracy, skupieniu się na najważniejszych celach i w jakiejś mierze również dzięki szczęściu, pierwsza seria nie miała żadnego ukrytego błędu. Nie była idealna, ale byliśmy z niej w 80% zadowoleni. Rynek zareagował podobnie, bo 70% pierwszej serii wyprzedało się w 3 miesiące bez nakładów na marketing. 

HAX Growth - 2 miesiące w San Francisco i spotkania z Target, Walmart, Best Buy

HAX Growth to akcelerator, który przyjmuje jedynie startupy, które mają już produkt na rynku lub są na etapie launchu. Pomaga on im mocno i w miarę możliwości bezboleśnie wejść w big box retail, czyli sprzedaż dla największych amerykańskich sieciówek.

Sprzedaż dla nich wiąże się z masą obostrzeń, utrudnień, kosztów, ryzyk i niewiadomych. Przez pierwszy miesiąc nauczono nas wszystkiego o tym świecie, a przez drugi wykorzystywaliśmy tę wiedzę spotykając się z kupującymi z wszystkich największych sieciówek w Stanach.

Wiedza i kontakty pozyskane w te dwa miesiące są bezcenne. Dobicie się do kupujących tego kalibru jest niemożliwe bez intro i rekomendacji, a dzięki prestiżowi i koneksjach ludzi z HAX Growth spotkanie się z nimi było jedynie kwestią ustalenia odpowiedniego terminu.

Największym sukcesem zakończyło się dla nas spotkanie z Targetem. Kupującej niesamowicie spodobało się Lovely i zostaliśmy dopuszczeni do sprzedaży. Jesteśmy już po podpisaniu umowy i dopinamy ostatnie formalności przed oficjalnym wejściu do sprzedaży.

CrowdWay.pl i rekord polskiego equity crowdfundingu

Aby móc dalej się rozwijać potrzebowaliśmy zastrzyku gotówki - sprzedaż wystarczała nam na przeżycie, ale nie na dynamiczny rozwój, co jest celem każdego startupu.

Po rozpatrzeniu wielu opcji zdecydowaliśmy spróbować z platformą CrowdWay.pl. Formalności trwały dosyć długo (dlatego, że oficjalnie jesteśmy firmą amerykańską), ale warto było czekać.

Udało nam się zebrać 1 640 000 PLN, co jest nowym rekordem polskiego equity crowdfundingu i nie byłoby możliwe na żadnej innej platformie tego typu.

Jeśli ktoś zastanawia się nad equity crowdfundingiem i mierzy w rekordowe kwoty to nie powinien się zastanawiać, tylko kontaktować się z przedstawicielami tej platformy.

Ale ostrzegamy - nie jest łatwo. Według ich statystyk przyjmują tylko 1 startup na 100.

Rozwój zespołu

Dzięki funduszom pozyskanym na CrowdWay.pl w końcu mogliśmy powiększyć zespół… Bo może trudno w to uwierzyć, ale wszystko do tej pory robiliśmy w dwie osoby na etacie.

Rekrutację rozpoczęliśmy już w trakcie kampanii crowdfundingowej i dzięki temu na kilka dni po jej zakończeniu nasz zespół powiększył się o trzy świetne osoby na kluczowych dla nas stanowiskach: iOS Developer, Seksuolog i Marketing Manager.

W tym momencie mamy wszystkie osoby potrzebne do prężnego ulepszania i rozwoju sprzedaży Lovely. Dzięki temu patrzymy w 2018 z jeszcze większą nadzieją niż  na 2017 i nie możemy doczekać się tego, co nam przyniesie.

Autor tekstu: Jakub Konik, CEO Lovely

Komentarze (0)