Tym razem o uzupełnienie naszej popularnej 10-tki startupowej poprosiliśmy Dmitrija Żatuchina – założyciela Edustation – nauka języków obcych online, właściciel firmy developerskiej www.dook.pro.

Dobry startup to taki, który... rozwiązuje rzeczywisty problem.

Najważniejszą cechą startupowca jest... umiejętność słuchania. To z niej wywodzi się samokrytyka, dyscyplina, współpraca z zespołem, a na końcu – najlepszy produkt.

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to... rozumienie produktu i pasjonowanie się tym, co tworzą.

Polskie startupy różnią się od zagranicznych tym, że... często sprzedażowa strona nie jest tak dopracowana, jak techniczna.

Innowacyjność jest dla startupu jak... nitro dla auta. Dobra rzecz, lecz niekonieczna dla zbudowania dochodowego biznesu.

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się... na początkowym etapie – „Triple F” (Fans, Friends, Family). Jestem zwolennikiem rozważnego wydatkowania (szczególnie cudzych pieniędzy).

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest... WOMM. Jeżeli użytkownicy niechętnie dzielą się informacją o naszym produkcie (a rozwiązuje on ich problem), to warto pomyśleć o programie ambasadorskim.

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest... źle skonstruowana, bądź umiejscowiona oferta (co często jest następstwem braku umiejętności słuchania).

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest... zbieg okoliczności :)

Warto jest zrobić startup, ponieważ... fantastycznie jest tworzyć wraz z zespołem taki produkt, który rozwiązuje problemy innych, napędza ciągły rozwój osobisty i zapewnia dostatnie życie.

Komentarze (0)