Magiczne sztuczki to po prostu drobne gesty, małe ekstra sprawy, które poprawiają relacje i wprowadzają do kontaktu odrobinę niespodziewanego szczęścia. To, jak konkretnie powinna wyglądać magia w Twojej firmie, jest ściśle uzależnione od tego, czym się zajmujesz i jakich klientów obsługujesz. Pewne sprawy są jednak uniwersalne.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Decydując się na zrobienie czegoś magicznego, dajesz sobie szansę na zdobycie świetnego i cennego doświadczenia, na dostarczenie uśmiechu klientom i w konsekwencji na wypracowanie większych zysków przez Twoją firmę. Gra warta świeczki, prawda? Wywieranie efektu wow powinno jednak dziać się w odpowiednim czasie. Wtedy, gdy wszystkie bieżące sprawy zostały załatwione, masz doskonałą okazję, aby zrobić coś ekstra.

Jeśli brakuje Ci pomysłu na to, jak małym wysiłkiem możesz polepszyć relację z klientami, skorzystaj z poniższej listy, ale nie zamykaj się w niej. Dokładnie wsłuchuj się w to, co mówią do Ciebie klienci i analizuj Wasze relacje. Wnioski, które wyciągniesz będą dla Ciebie świetną nauką i drogowskazem do przyszłych magicznych działań.

1. Umyj klientowi jabłko

Znajdź drobny, niewymagający wysiłku gest, który sprawi, że Twój klient poczuje się wyjątkowo. Coś, co będzie dla Ciebie naturalne, a drugą stronę miło zaskoczy. Coś, co nie wymaga obmyślania strategii i długich przygotowań. Coś, co zadzieje się po prostu. Może to być np. umycie owoców w osiedlowym sklepiku, który prowadzi obsługiwany przez Ciebie klient, czy dołączenie eleganckich próbek do zamówienia w sklepie internetowym.

2. Naucz się dziękować

Niewiele firm pamięta o tym, że relacja nie kończy się w momencie, gdy klient zapłaci za swoje zakupy. Świetna relacja może się wtedy dopiero zacząć! Wysłanie niespodziewanych podziękowań za transakcję lub po prostu za kontakt, to najprostszy sposób na wywołanie efektu wow. Możesz wysłać swojemu klientowi elektroniczną pocztówkę lub drobny prezent. Pamiętaj też o szczypcie dobrego humoru!

3. Myśl do przodu

Większość firm skupia się wyłącznie na udzielaniu odpowiedzi klientom i czasem nawet to nie wychodzi im zbyt dobrze. Wysyłają im suche odpowiedzi na pytania, które przychodzą dopiero po kilku dniach. Proponują rozwiązania, które generują kolejne nieporozumienia. Nie idź tą drogą! Jeśli chcesz się wyróżnić, rób coś więcej. Staraj się przewidzieć, jaki kłopot mogą mieć Twoi klienci. Rozwiązuj mniej skomplikowane sprawy na zapas.

4. Angażuj klientów

Twoi klienci to Twoja największa wartość. Nie traktuj ich tylko jako końcowego ogniwa. Wykorzystaj ich preferencje, wiedzę i zaangażowanie! Gdy planujesz wprowadzenie nowych funkcji czy nowych materiałów do kolekcji odzieży, poproś wybrane osoby o opinie. Zyskasz świeże spojrzenie na analizowany pomysł, a klienci będą mieli szansę jeszcze bardziej przywiązać się do Twojej firmy.

5. Pokaż, że Ci zależy

Nie ograniczaj swojego kontaktu z klientami wyłącznie do biznesowej relacji. Twoi klienci to ludzie, którzy na pewno robią coś wystrzałowego. Daj im znać, gdy coś przypadnie Ci do gustu. Jeśli prowadzą fajne blogi - zapisz się na ich newsletter. Prześledź też to, co zamieszczają na Facebooku i Twitterze. Takie informacje to kopalnia inspiracji do miłej rozmowy! Kto wie, może macie wspólne zainteresowania?

Jeśli Twoja codzienna współpraca z klientami będzie układać się dobrze, nie będziesz musiał szaleć w poszukiwaniu chwytów, które mogą poprawić Wasze relacje. Wszystko będzie dziać się naturalnie i najprawdopodobniej sam będziesz wiedział, jaki powinien być następny krok. Świetna obsługa klienta to bardzo inspirujące zajęcie. Zapewniam, że z takim podejściem nigdy nie będziesz się nudził!

Magda Tomaszewska

Customer Care Passionate

Miłośniczka pozytywnych emocji, nie tylko w biznesie. W 5pillows.com zaangażowana w promowanie znaczenia dobrej obsługi i nawiązywanie relacji z fajnymi firmami. Na co dzień uwielbia literaturę iberoamerykańską i muzykę, która nie pojawia się w radiu. 

Komentarze (0)