Mówcy podczas wystąpień dla TED dzielą się unikalną wiedzą, którą zdobyli na przestrzeni lat. Dotychczas na scenie tej organizacji gościli tacy wizjonerzy, jak Richard Branson, czy Bill Gates. Oglądanie ich przemówień, daje przedsiębiorcom możliwość poznania doświadczeń prelegentów i wyciągnięcia z nich wniosków. Poznaj pięciu autorów prezentacji, których idee są warte rozprzestrzenienia wśród startupowców.


Zdjęcie royalty free z Fotolia

1. Richard St. John: 8 sekretów sukcesu

Richard St. John poświęcił siedem lat życia, aby dowiedzieć się jakie czynniki sprawią, że ludzie osiągają sukces. Po pięciuset przeprowadzonych rozmowach z przedsiębiorcami wyselekcjonował osiem elementów sprzyjających powodzeniu. Pierwszym z nich jest pasja, to ona napędza nas do działania. Po drugie trzeba dużo pracować, ponieważ sukces jest rezultatem wykonanych czynności. Kolejny element wskazany przez Richarda St. Johna to kunszt, czyli najprościej mówiąc posiadanie umiejętności na wysokim poziomie. Jako czwarty składnik, autor przemówienia podaj skupienie się na jednym konkretnym celu, a pozostałe sekrety sukcesu to: mobilizacja, służba, pomysł i upór.

2. Seth Godin: Jak pomysły rozprzestrzeniają się?

Podczas przemowy, amerykański autor książek o marketingu Seth Godin  podzielił się z publicznością swoimi spostrzeżeniami na temat marketingu. Zdaniem eksperta, sukces w biznesie można osiągnąć jedynie rozpowszechniając swój pomysł, tak aby jak najwięcej osób dowiedziało się o przedsięwzięciu, nad którym pracujemy.  Znalezienie sposobu dodarcia do jak największej liczby osób jest zadaniem przedsiębiorcy. Godin dodaje, że należy sprzedawać swoje idea osobom, które chcą słuchać, bo jak przekonuje to one będą ich nośnikiem.

3. Simon Sinek: Jak wielcy przywódcy inspirują do działania?

Simon Sinek zaobserwował, że wszyscy wielcy przywódcy, jak Martin Luther King komunikują się w podobny sposób. Jak twierdzi mówca, wnioski do których doszedł są zaskakująco proste, a nazwał je „złotym kręgiem”. Menadżerowie, którzy potrafią zainspirować pracowników do wykonywanych obowiązków wiedzą dlaczego prowadzą biznes i uświadamiają swoich podwładnych o misji jaką mają do zrealizowania. Drugim istotnym elementem, jest głębokie przekonanie o słuszności prowadzonego przedsięwzięcia, to dzięki niemu będziemy z entuzjazmem inspirować innych.

4. Sheena Iyengar: Jak ułatwić wybór?

Obszerna ilość oferowanych produktów może przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów, ale nie sprzyja dokonywaniu zakupów. Sheena Iyengar przeprowadziła ankietę wśród 2000 Amerykanów i jak się okazało, średnio w ciągu dnia podejmują oni siedemdziesiąt decyzji, a ich nadmiar może być męczący. Podobnie ma się sprawa z wybieraniem produktów, które mają trafić do koszyka zakupowego. Kiedy istnieje wiele opcji do wyboru, staje się to męczące i w efekcie dochodzi do paraliżu decyzyjnego. Autorka przemówienia proponuje przedsiębiorcom cztery rozwiązania tego problemu: zawężenie oferty, skonkretyzowanie opisu produktów podając jedynie niezbędne informacje, pogrupowanie towarów oraz stopniowanie poziomu trudności przekazywanych treści.

5. Mohamed Ali: Związek między bezrobociem, a terroryzmem

Mohamed Ali jest niezwykłym rzecznikiem praw człowieka, który zwalcza terroryzm przedsiębiorczością. Podczas przemówienia dla TEDx podzielił się z publicznością historią Mohamunda, który pomimo ciężkich warunków panujących w krajach trzeciego świata otworzył tam biznes. Chłopak zajmuje się projektowaniem ogrodów oraz dostarcza kwiaty na śluby, a dzięki rozpoczętej działalności gospodarczej przyjął do pracy kilka młodych osób chroniąc je przed biedą. Mohamed Ali uważa, że przedsiębiorczość to coś więcej niż zarejestrowanie firmy. Biznesmeni mają wpływa na otoczenie, region w którym działają i to oni mogą zmienić świat na lepsze.

Komentarze (0)