10 pytań do… Natashy Starkell

Dodane:

Łukasz Tokarski Łukasz Tokarski

Udostępnij:

Na nasze 10 pytań odpowiedziała Natasha Starkell, CEO GoalEurope i stała współpracowniczka TechCrunch Europe.

English version you can find here.

Na nasze 10 pytań odpowiedziała Natasha Starkell, CEO GoalEurope i stała współpracowniczka TechCrunch Europe.

Dobry startup to taki, który ma świetny produkt i doświadczony zespół, który kocha to, co robi i jest gotowy robić to przez długi czas.

Najważniejszymi cechami startupowca są wiara w siebie, umiejętności przywódcze i wytrzymałość.

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to niekończąca się pewność siebie, nadproduktywność i networking.

Innowacyjność jest dla startupu jak… To zależy od startupu. Możesz zabić swój projekt przez innowację, której nikt nie potrzebuje, ale możesz też wznieść się dzięki niej wysoko, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Innowacyjność tak naprawdę nie jest w ogóle ważna, jeśli Twój startup jest kopią czegoś, co ktoś już kiedyś zrobił – tutaj nawet bez żadnej innowacyjności możesz zaistnieć na nowym rynku i zarobić na tym, jednak zdobycie publikacji prasowej, będąc klonem jest dużo trudniejsze, kiedy można napisać właściwie tylko, że jesteście po prostu kolejną kopią XYZ.

Gdybym musiała skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałabym się… oddać część swoich udziałów doświadczonym aniołom biznesu i bazując na uzyskanych w ten sposób kontaktach i rozgłosie, starać się zdobyć kolejne finansowania. Można również brać udział w możliwie jak największej liczbie konkursów startupowych, by zostać zauważonym.

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest szalony, kreatywny i porywający viralowo multimedialny content. A tak, i nie zapomnijcie o twittowaniu.

Najczęstszymi przyczynami porażki startupów są przeciętny produkt i słaby zespół.

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest doświadczony i charyzmatyczny twórca.

To co odróżnia amerykańskie startupy od europejskich, to natura ich lokalnego rynku (jeden, duży rynek w USA i rozproszone rynki w Europie), kultura przedsiębiorczości w przeciwieństwie do awersji do ryzyka ma zastosowanie w porównaniu amerykańskich i zachodnioeuropejskich startupów, jednak w Europie Wschodniej przedsiębiorczość i skłonność do podejmowania ryzyka są bardziej w modzie.

Warto zrobić startup, ponieważ nie chcesz harować całe swoje życie, żeby spłacić hipotekę. Dodatkowo, ja nienawidzę, jak ktoś inny mówi mi, co mam robić.