Jak zdobyć klientów na LinkedIn

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Według badania przeprowadzonego przez dwie niezależne firmy Forrester Consulting oraz Research Now wśród amerykańskich przedsiębiorców z branży IT, portale społecznościowe, a szczególnie LinkedIn, są kluczowe w procesie pozyskiwania nowych klientów. 73% handlowców zdobyło klienta na społecznościach.

Według badania przeprowadzonego przez dwie niezależne firmy Forrester Consulting oraz Research Now wśród amerykańskich przedsiębiorców z branży IT, portale społecznościowe, a szczególnie LinkedIn, są kluczowe w procesie pozyskiwania nowych klientów, Potwierdzają to dane, według których aż 73% pozyskało nowego nabywcę poprzez którąś z sieci społecznościowych. Jeśli tworzysz start-up i jesteś młodym przedsiębiorcą sprawdź jak pozycjonować swoją firmę na lidera opinii i komunikować się z biznesem w social media.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

LinkedIn to portal, który nie jest jeszcze w pełni doceniany na naszym rynku, jednak powoli zaczyna zyskiwać na popularności. Portal podaje, że przekroczył już liczbę 250 milionów użytkowników z całego świata. Wśród nich są także ponad 3 miliony firm. Polscy użytkownicy portalu to w tej chwili już ponad milion menedżerów i specjalistów, z czego ponad 100 tys. to przedstawiciele nowych technologii, a ponad 180 tys. użytkowników to osoby decyzyjne. Warto więc pochylić się nad tym serwisem i poszukać na nim możliwości promocji firmy. Jak robić to dobrze?

Pokaż co robisz

Zakładając profil firmy w portalu LinkedIn pamiętaj o tym, że to klienci będą szukali informacji na temat produktu czy usługi, którą oferujesz. Zadbaj o jasną i rzetelną informację na temat prowadzonej działalności i oferty. Warto także dodać zdjęcia ilustrujące produkty czy też efekty Twoich usług, które zwiększą atrakcyjność profilu. Dzięki temu potencjalny klient lub kontrahent z łatwością trafi do Ciebie. Zadbaj także o „twarze” firmy – profile pracowników wypowiadających się w imieniu firmy lub przekazujących dalej firmowe treści również muszą być zadbane i na bieżąco aktualizowane.

Bądź aktywny

Aby budować markę firmy za pomocą LinkedIn nie wystarczy założyć firmowego konta. Jeśli chcesz budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie publikuj ciekawe i wartościowe treści, które zachęcą do zapoznania się z Twoją ofertą i spowodują wchodzenie w interakcje. Budując firmę od podstaw nie zawsze będziesz miał czas na przygotowywanie własnych treści. Nie szkodzi. Możesz posiłkować się materiałami znalezionymi w sieci, jednak zawsze muszą być one dokładnie zweryfikowane, opatrzone źródłem i zgodne z zainteresowaniami odbiorców i przyjętym przez firmę sposobem komunikacji. Chodzi o to, aby Twój profil stał się źródłem wartościowych informacji. Siłą portalu są także grupy – udzielaj się na tych, które związane są z profilem Twojego start-up’u, komentuj, buduj relacje, pokazuj, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie oraz dobrym partnerem do rozmowy i biznesu.

Obserwuj interakcje

Kolejną ważną kwestią jest czas, a konkretnie ten, w którym publikujesz i w którym najwięcej osób wchodzi z Tobą w interakcje. Warto obserwować kiedy nasze posty najbardziej angażują i wtedy je zamieszczać. Pamiętaj także o prostej zasadzie, że więcej wcale nie znaczy lepiej. Ci, którzy zaglądają na profil Twojej firmy, z pewnością bardziej docenią wartościowe treści publikowane rzadziej, niż zamieszczany często kontent o niskiej jakości.

Generuj leady

Załóżmy, że masz już profesjonalny profil, tworzysz ciekawe treści, udzielasz się na forach i dyskutujesz z innymi. Jeśli masz już grono odwiedzających i obserwujących Twój profil, możesz zacząć czerpać z niego korzyści jakimi są leady sprzedażowe. Według cytowanego wcześniej badania, LinkedIn generuje aż 277% więcej leadów sprzedażowych B2B niż Twitter i Facebook. Możliwość bezpośredniego kontaktowania się z wybranymi osobami, pozwala na nawiązanie relacji z potencjalnym klientem czy kontrahentem. Budowany przez Ciebie wizerunek profesjonalisty spowoduje, że przy nawiązywaniu kontaktu druga strona będzie wiedziała kim jesteś, jaki jest Twój potencjał oraz że warto podjąć z Tobą współpracę.

Konkurencja na rynku B2B jest coraz większa, więc firmy muszą szukać nowych kanałów komunikacji, które pozwolą im się rozwijać. Aby jednak odnieść na tym polu sukces trzeba dobrze wiedzieć jak się do tego zabrać. Warto zapoznawać się z nowymi kanałami promocji i próbować w nich zaistnieć. Wykorzystaj powyższe rady, a sam zauważysz efekty.

Tekst powstał w ramach konkursu „Houston, mamy start-up!

Aleksandra Staszewska

Agencja LEWIS PR

Podpowiada w jaki sposób pozycjonować firmę na lidera opinii oraz tłumaczy jak komunikacja z biznesem w social media zwiększa dotarcie do potencjalnego klienta.