Jak trafić na pierwszą stronę w wyszukiwarce

Dodane:

Maciej Orłowski Maciej Orłowski

Udostępnij:

Sukces sklepu internetowego zależy od wielu czynników: niepowtarzalny produkt, konkurencyjne ceny czy skuteczny marketing – to tylko część z nich. Jednym z najważniejszych aspektów, które determinują powodzenie e-biznesu, jest bez wątpienia pozycja witryny w wyszukiwarkach internetowych.

Potencjalni klienci muszą najpierw znaleźć sklep, żeby zapoznać się z ofertą oraz zdecydować o ewentualnym zakupie.

fot. Ryan McGuire 

Aby pomóc każdemu e-przedsiębiorcy w poprawieniu widoczności swojego sklepu internetowego w wyszukiwarkach, poniżej przedstawiamy wskazówki i kroki, jakie powinny zostać podjęte, żeby wprowadzić w życie skuteczną strategię SEO dla e-biznesu.

1. Stwórz przyjazną stronę

3 rzeczy, które sprawią, że Twój sklep e-commerce będzie przyjaznym miejscem zarówno dla kupujących jak i wyszukiwarek:

    • dobrze zaplanowana architektura informacyjna – każda informacja powinna być dostępna w odstępie maksimum trzech kliknięć, 
    • profesjonalny i atrakcyjny wygląd Twojego sklepu internetowego – estetyczne oraz przykuwające uwagę zdjęcia produktów powinny być odpowiednio wyeksponowane,
    • świetny UX (user experience), który zawiera: intuicyjny i prosty design sklepu, szybko ładujące się poszczególne podstrony i prostą nawigację (wszystkie istotne informacje dostępne od ręki)

 2. Zrób dogłębną analizę słów kluczowych

Znajdź najistotniejsze słowa kluczowe dla Twojej branży. Używaj narzędzi dostępnych na rynku – najpopularniejszym i darmowym jest Google Keyword Planner. Dodatkowo, kieruj się zdrowym rozsądkiem – postaw się na miejscu klientów i zastanów się nad wszystkimi słowami kluczowymi oraz frazami, których mogą użyć w celu znalezienia produktu, który oferujesz.

3. Wybierz właściwe słowa kluczowe

Ze wszystkich słów kluczowych wybierz te, które mają wysoką średnią miesięczną ilość wyszukiwań i jednocześnie niską lub średnią konkurencję.

Następnie podziel je na trzy kategorie: ogólne słowa kluczowe – powszechne określenia, słowa kluczowe typu “broad match” – bardziej szczegółowe zwroty oraz słowa typu “long tail” – konkretne i długie określenia (często całe zdania). W ten sposób stworzysz listę istotnych słów kluczowych, dzięki którym można poprawić widoczność Twojej strony internetowej.

Najlepszym rozwiązaniem jest używanie wszystkich trzech typów słów kluczowych jednocześnie.

4. Popraw widoczność sklepu

Optymalizuj widoczność każdej podstrony w domenie Twojego sklepu dzięki umieszczaniu odpowiednich słów kluczowych w:

  • adresie URL strony,
  • alternatywnych opisach obrazów,
  • tytule strony,
  • opisie strony,
  • pozostałych treści na stronie, takich jak: opisy produktów, treści edukacyjne, podstawowe informacje na temat sklepu, kategorie produktów.

Podczas optymalizacji widoczności Twojego sklepu internetowego pamiętaj o unikaniu nadużywania słów kluczowych, jak i trzymaniu się z daleka od tak zwanych ‘czarnych technik’ SEO i innych praktyk, które nie są respektowane przez wyszukiwarki.

5. Uaktualniaj treści na stronie

Im częściej publikujesz istotne treści na stronie, tym lepsza będzie widoczność Twojego biznesu e-commerce w wyszukiwarkach. Nie uaktualniaj sklepu jedynie wtedy, kiedy dostajesz nowy asortyment. Celuj w użyteczne i interesujące informacje, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Wypróbuj każdej z form prezentacji treści, mogą to być: tutoriale wideo, krótkie wskazówki, wnikliwe artykuły czy rozbudowane galerie produktów. Następnie postaw na to, co Twoi klienci uznają za najbardziej wartościowe.

6. Zadbaj o wewnętrzne i zewnętrzne linki

Wewnętrzne linki zapewniają, że każda strona Twojego e-sklepu będzie zaindeksowana przez algorytmy wyszukiwarek. Natomiast zewnętrzne linki kierujące do sklepu (bądź ich poszczególnych podstron) nadadzą mu wiarygodności i wyślą sygnał wyszukiwarkom, że właśnie ta strona powinna jest wartościowa. Aby bardziej uwidocznić sklep, twórz linki wewnątrz strony oraz zdobywaj te z zewnątrz. Spróbuj gościnnych postów i umieszczania linków na social media oraz forach.

7. Dotrzyj do klientów

Obecność firmowego fanpage’a w social media to w dzisiejszych czasach marketingowy obowiązek. Wybierz dwie lub trzy platformy, które najbardziej Ci odpowiadają i regularnie prowadź tam profile Twojego sklepu. Uaktualniaj je angażującymi treściami. Dodatkowo, używaj kanałów społecznościowych, w celu interakcji z aktualnym oraz potencjalnym klientem. Kiedy już założysz wybrane profile, nie zapomnij zintegrować ich ze swoim sklepem.

8. Pozwól kupować mobilnie

Wykorzystaj kanał mobilny, aby trafić do rosnącej liczby osób, które dokonują przez niego zakupów. Stwórz piękny sklep, który wyświetla się idealnie z poziomu każdego urządzenia, dzięki czemu zachęcisz potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wykonać wszystkie powyższe kroki ‘od A do Z’, pobierz darmowego ebooka o pozycjonowaniu e-sklepów. Wszystko na temat e-commerce zebrane w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Maciej Orłowski

Zajmuje się Marketingiem w Shoplo

Na co dzień łączy pasję z pracą. Wielki entuzjasta content marketingu i startupów internetowych. Uzależniony do granic możliwości od festiwali i koncertów muzycznych.’