TravelChannel oraz Martyna Wojciechowska wspierają nowy portal Placeknow.com

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

W internecie pojawiła się nowa ciekawa przestrzeń dla użytkowników – międzynarodowy serwis społecznościowy Placeknow.com. Portal jest innowacyjnym pomysłem na wygenerowanie miejsca w sieci pozwalającej miastom, organizacjom i indywidualnym użytkownikom wymieniać się informacjami o…

W internecie pojawiła się nowa ciekawa przestrzeń dla użytkowników – międzynarodowy serwis społecznościowy Placeknow.com. Portal jest innowacyjnym pomysłem na wygenerowanie miejsca w sieci pozwalającej miastom, organizacjom i indywidualnym użytkownikom wymieniać się informacjami o interesujących lokalizacjach, tworząc interaktywną mapę świata wybranych zakątków ziemi.

Placeknow.com to nowoczesne narzędzie gwarantujące najciekawsze informacje z całego świata, przykładowe aranżacje podróży oraz możliwość wymiany doświadczeń i budowania relacji z innymi miłośnikami internetu. Dla wielu instytucji oraz władz miast to także szansą na promocję swojego regionu, jego kultury oraz wyjątkowych miejsc. Dzięki Placeknow.com lokalni mieszkańcy, firmy oraz pozostałe organizacje pokażą, jak naprawdę wygląda ich miasto, co ciekawego się w nim dzieje oraz co warto zobaczyć. Korzystanie z platformy to dodatkowa szansa na przyciągnięcie nowych turystów, strategicznych partnerów lub inwestorów, szczególnie przy okazji zbliżających się tegorocznych Mistrzostw Europy.

Pomysł na projekt narodził się przy okazji wieloletniej współpracy osób funkcjonujących w branży internetowej oraz funduszu Spartan Capital S.A. – tłumaczy Łukasz Sobański, CEO Placeknow.com. – Dziś poszukiwanie informacji o ciekawych miejscach na świecie polega głównie na przeglądaniu Wikipedii, zdjęć na Google czy ewentualnie wpisów na TripAdvisor. Postanowiliśmy stworzyć globalny portal skierowany do wszystkich użytkowników internetu – nie tylko miłośników podróżowania i fotografii – który zapewniałby informacje o interesujących miejscach na świecie, szczególnie z punktu widzenia podróży, wyjazdów służbowych czy nawiązania znajomości z ludźmi innych państw czy regionów.

Projekt ruszył w marcu bieżącego roku i już po dwóch tygodniach przekonał do siebie takie znane marki, jak TravelChannel, Poznaj Świat czy Martyna Adventure. Po niecałym miesiącu funkcjonowania Placeknow.com skompletował aż 10tys zdjęć. Najlepszą metodą aktywizacji lokalnego społeczeństwa okazał się konkurs dla miast – „Pokaż wreszcie, co masz w mieście!”. – Konkurs jest skierowany do wszystkich użytkowników portalu – w tym także miast oraz organizacji rządowych i pozarządowych – którzy dodając zdjęcia swojego miasta oraz śledząc je, zwiększają szanse wybranego miejsca na zwycięstwo w konkursie. Dla najaktywniejszych użytkowników przewidziano nagrody, m. in. przejażdżkę Lamborghini Gallardo i Dodge Viper, lot szybowcem czy skok na boungee – wyjaśnia Łukasz Sobański.

Placeknow.com daje duże możliwości rozwoju oraz promocji małych miast oraz przedsiębiorstw w skali globalnej. Dzięki opcji „Tablicy” pozwala na bieżąco monitorować bieżącego monitorowania nowych informacji oraz zdjęć zamieszczanych przez interesujące nas osoby. Wraz z rozwojem portalu uruchomiono także aplikację mobilną na iOS oraz Android, które służą do przeglądania najciekawszych zdjęć z portalu. W przyszłości aplikacje zostaną w pełni zsynchronizowane z Placeknow.com, co dodatkowo ułatwi użytkownikom łączenie się z portalem w dowolnym miejscu oraz czasie.

– Mamy nadzieję, że Placeknow.com w obecnej formie to tylko początek drogi do interesującego i przydatnego dla większości użytkowników internetu portalu – wyjaśnia Łukasz Sobański. – W obecnej chwili pracujemy nad kolejnymi funkcjonalnościami oraz możliwymi udoskonalenia naszego projektu i liczymy na systematyczny i sukcesywny rozwój. Docelowo Placeknow.com ma być miejscem, w którym użytkownik uzyska wszystkie informacje związane z interesującymi go lokalizacjami, w tym także zdjęciami ważnych miejsc, bieżącymi wydarzeniami, plikami video oraz pozostałymi materiałami.

źródło: informacja prasowa