B2B Deal – bo firmy też mają prawo taniej kupować

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Prowadzisz biznes i myślisz o obniżce kosztów? Chcesz w niebanalny sposób nagrodzić pracowników? Skorzystaj z platformy zakupów grupowych dla przedsiębiorstw – nowości w polskim i światowym internecie rodem z Poznania.

Prowadzisz biznes i myślisz o obniżce kosztów? Chcesz w niebanalny sposób nagrodzić pracowników? Skorzystaj z platformy zakupów grupowych dla przedsiębiorstw – nowości w polskim i światowym internecie rodem z Poznania.


W polskiej sieci funkcjonuje ponad 30 serwisów social shopping. Pierwsze ruszyły w kwietniu 2010 r., jednak dotąd żaden nie był dedykowany sektorowi B2B, czyli podmiotom zainteresowanym nabyciem produktów i usług przydatnych w prowadzenie biznesu, np. usług księgowych, doradztwa informatycznego, art. biurowych. Teraz to się zmieni za sprawą platformy sprzedażowej B2B Deal należącej do poznańskiej spółki Zakupy do domu.

Serwis stworzony przez Agencję Interaktywną Exception wypełni lukę na rynku zakupów grupowych, gdyż jest przeznaczony wyłącznie dla przedsiębiorstw. – Postanowiliśmy stworzyć w sieci miejsce, w którym firmy będą nawiązywać kontakty biznesowe z dostawcami, dystrybutorami, usługodawcami, pośrednikami i uzyskiwać rabaty atrakcyjniejsze niż standardowe 5-10 proc. – wyjaśnia ideę portalu jego pomysłodawca i jednocześnie prezes zarządu Zakupów do domu Tomasz Krobski.

Jak to działa?

Bardzo prosto: przedstawiciele spółki negocjują z różnymi podmiotami i przekonują ich do udzielenia zniżki na swoje produkty, usługi, a następnie upubliczniają ofertę na stronie b2bdeal.pl oraz poprzez mailing (użytkownicy mogą się zapisać na newsletter, dzięki któremu zawsze będą na bieżąco z atrakcyjnymi ofertami) i profil na Facebooku. Firmy mogą również same dodawać swoje ogłoszenia. Zainteresowani wpłacają pieniądze i czekają aż uzbiera się określona liczba chętnych do zawarcia dealu. Gdy to nastąpi, otrzymują e-mailem kupon uprawniający do skorzystania z propozycji. Jeśli zabraknie kupujących, wpłacona kwota jest zwracana. W zależności od oferty klienci zrealizują swoje zamówienie w jednym z 10 największych miast albo w dowolnym miejscu. Jeśli dojdzie do transakcji, usługodawca otrzyma wynagrodzenie po zrealizowaniu bonu przez klienta. Od tej sumy portal pobierze 25-proc. prowizję, która wraz ze wzrostem popularności projektu będzie maleć.

Zyskuje sprzedawca

Pierwsza w Polsce i na świecie platforma zakupów grupowych dla firm to projekt, dzięki któremu korzyści czerpią oferenci oraz kupujący. Sprzedawcy zyskują darmową i skuteczną promocję, która pozwala zwiększyć zasięg i rozpoznawalność firmy (marki) oraz zainteresowanie jej produktem. Za pośrednictwem serwisu firmy mogą dotrzeć do nowych nabywców z całej Polski i tym samym podnieść dochody (zwiększenie utargu następuje kosztem spadku zysku jednostkowego). B2B Deal pozwala też zwiększyć płynność finansową oferentów, którzy sami wybierają termin realizacji talonu i przez to niwelują lub nawet zapobiegają sezonowym spadkom obrotów.

Zyskuje konsument

Co z kupującymi? Dzięki platformie zyskują dostęp do informacji o atrakcyjnych promocjach. Za pośrednictwem unikalnego narzędzia marketingowego klienci mają dostęp do wielu ofert z różnych branż zgromadzonych w jednym miejscu. Rabaty sięgające 80 proc. pozwolą im obniżyć koszty działalności firmy oraz zadbać o jej kompleksowy rozwój (na B2B Deal kupić można wiele – art. biurowych przez reklamę w internecie, usługi IT po obsługę księgowo-podatkową). Serwis może być również inspiracją i podsunąć niebanalny sposób na wynagrodzenie załogi (np. fundując jej imprezę integracyjną, która zwykle znajduje się poza możliwościami finansowymi małej czy średniej firmy). Oprócz tego nabywcy mogą zarabiać na polecaniu ogłoszeń. – Za każdego pozyskanego klienta, który dokona u nas zakupu w określonym terminie, polecający otrzyma 10 zł i będzie mógł je wykorzystać na swoje przyszłe zakupy na platformie – wyjaśnia Krobski.

Czy B2B Deal odniesie sukces?

Wydaje się, że tak, gdyż dotąd nie było serwisu zakupów grupowych dla firm. Rynek social shopping w Polsce cały czas się rozwija i rośnie. W zeszłym roku portale dedykowane tym transakcjom miały 4 mln użytkowników, którzy dzięki obniżkom zaoszczędzili kilkaset milionów złotych (dane PBI/Gemius). Szacuje się, że w tym roku po rabacie przychody oferentów wyniosą 600 mln zł, czyli wciąż niewiele w porównaniu do całego rynku e-commerce (18 mld zł). Wedle badania GoDealla.pl przeprowadzonego wśród polskich podmiotów, którzy skorzystali z platform zakupów grupowych, 72 proc. sprzedawców chce to powtórzyć, a 60 proc. uważa, że promocja poprzez social shopping jest efektywniejsza od dotychczas stosowanych metod.

źródło: informacja prasowa