Biznesowa wartość User Experience. Czy inwestycja w UX się opłaca? [Infografika]

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Projektowanie User Experience to już nie tylko trend, ale dynamicznie rozwijająca się branża. Coraz częściej publikowane są badania i case studies z wdrożeń narzędzi UX utwierdzające w przekonaniu, że dbanie o UX się opłaca. Poniżej przedstawiamy infografikę na ten temat.

Biznesowa wartość User Experience to infografika opublikowana przez Agencję UX Symetria we współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem UXalliance. Materiał powstał w ramach tworzenia programu certyfikacji UX-PM – pierwszego na świecie Certyfikatu UX dla Project Managerów. Infografika obrazuje na wielu przykładach m.in. czym jest UX dla biznesu, jakie korzyści wiążą się z implementacją narzędzi UX w firmach, jaki zwrot z inwestycji jest możliwy do osiągnięcia oraz w jaki sposób go zmierzyć.

fot. pixabay.com

Projektowanie pozytywnego doświadczenia użytkownika (ang. User Experience) to już nie tylko trend, ale dynamicznie rozwijająca się branża. Coraz częściej publikowane są badania i case studies z wdrożeń narzędzi UX utwierdzające w przekonaniu, że dbanie o UX się opłaca. Co więcej, branżowe raporty (m.in. CUSTOMERS 2000) przekonują, że w niedługim czasie UX zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki (takie jak oferta produktów lub cena) i stanie się najistotniejszym czynnikiem zatrzymującym klienta.

Pomimo rosnącej popularności metod, jak i samego pojęcia User Experience, przedstawiciele firm nadal mają wątpliwości, czy inwestycja w UX okaże się rentowna lub czy ich na nią stać. Wielu z nich bazuje na błędnej opinii mówiącej, że narzędzia UX są dostępne wyłącznie dla tych największych przedstawicieli biznesu, a zadowalające efekty są możliwe tylko przy dużej skali działań. Po raz kolejny odpowiedzią na ten wysoki poziom sceptycyzmu są załączone w infografice wyniki analiz i studium przypadków, które potwierdzają, że inwestycja w UX skutkuje obniżeniem kosztów, wzrostem zysków oraz zwiększeniem retencji i lojalności klientów.

Opublikowana infografika daje dostęp do wiedzy będącej do tej pory tylko w zasięgu uczestników Certyfikatu UX-PM zbierając w jednym miejscu szereg głównie liczbowych argumentów potwierdzających wartość inwestycji w UX i ułatwiających propagowanie jej zasadności w firmach.