Projektowanie User Experience to już nie tylko trend, ale dynamicznie rozwijająca się branża. Coraz częściej publikowane są badania i case studies z wdrożeń narzędzi UX utwierdzające w przekonaniu, że dbanie o UX się opłaca. Poniżej przedstawiamy infografikę na ten temat.

Biznesowa wartość User Experience to infografika opublikowana przez Agencję UX Symetria we współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem UXalliance. Materiał powstał w ramach tworzenia programu certyfikacji UX-PM – pierwszego na świecie Certyfikatu UX dla Project Managerów. Infografika obrazuje na wielu przykładach m.in. czym jest UX dla biznesu, jakie korzyści wiążą się z implementacją narzędzi UX w firmach, jaki zwrot z inwestycji jest możliwy do osiągnięcia oraz w jaki sposób go zmierzyć.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. pixabay.com

Projektowanie pozytywnego doświadczenia użytkownika (ang. User Experience) to już nie tylko trend, ale dynamicznie rozwijająca się branża. Coraz częściej publikowane są badania i case studies z wdrożeń narzędzi UX utwierdzające w przekonaniu, że dbanie o UX się opłaca. Co więcej, branżowe raporty (m.in. CUSTOMERS 2000) przekonują, że w niedługim czasie UX zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki (takie jak oferta produktów lub cena) i stanie się najistotniejszym czynnikiem zatrzymującym klienta.

Pomimo rosnącej popularności metod, jak i samego pojęcia User Experience, przedstawiciele firm nadal mają wątpliwości, czy inwestycja w UX okaże się rentowna lub czy ich na nią stać. Wielu z nich bazuje na błędnej opinii mówiącej, że narzędzia UX są dostępne wyłącznie dla tych największych przedstawicieli biznesu, a zadowalające efekty są możliwe tylko przy dużej skali działań. Po raz kolejny odpowiedzią na ten wysoki poziom sceptycyzmu są załączone w infografice wyniki analiz i studium przypadków, które potwierdzają, że inwestycja w UX skutkuje obniżeniem kosztów, wzrostem zysków oraz zwiększeniem retencji i lojalności klientów.

Opublikowana infografika daje dostęp do wiedzy będącej do tej pory tylko w zasięgu uczestników Certyfikatu UX-PM zbierając w jednym miejscu szereg głównie liczbowych argumentów potwierdzających wartość inwestycji w UX i ułatwiających propagowanie jej zasadności w firmach.

Komentarze (0)