GetResponse, największy polski dostawca usług online marketingowych, zapytał 2800 marketerów ze 127 krajów o to, czy według nich email marketing wciąż jest skuteczny i jak korzystają z automatyzacji.

Na podstawie zebranych informacji eksperci przygotowali raport „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017” – kompleksowe opracowanie, w którym przedstawiają wyniki przeprowadzonego badania oraz dokonują analizy porównawczej danych z Polski i ze świata.

Polski e-rynek w liczbach

Projekt GetResponse to jedna z największych i najciekawszych inicjatyw badawczych na rynku. Tegoroczna edycja raportu jest wyjątkowa – marka poszerzyła zakres działań i jako pierwsza tak szczegółowo sprawdziła, jak z możliwości digital marketingu korzystają polscy marketerzy. Znaczna część badania poświęcona jest więc dokładnej analizie i ocenie stanu online marketingu w naszym kraju.

Email marketing wciąż na pierwszym miejscu

Wyniki ankiety są bardzo obiecujące. Według danych GetResponse, polscy marketerzy przykładają dużą wagę do jakości prowadzonych działań i dokładniej niż zagraniczni profesjonaliści z branży, mierzą skuteczność wysyłanych newsletterów. Wciąż jednak w mniejszym stopniu wykorzystujemy potencjał systemów marketing automation – co trzeci polski ankietowany przyznaje, że w ogóle nie korzysta z automatyzacji lub stosuje ją zaledwie w podstawowym zakresie.

Odpowiedzi ankietowanych potwierdziły również, że email marketing wciąż pozostaje najskuteczniejszym kanałem komunikacji online:

  • Co drugi ankietowany uważa email marketing za „dobry” lub „świetny” kanał komunikacji.
  • 42% polskich marketerów zwiększy nakłady na email marketing w 2017 roku.
  • 58% polskich badanych stosuje personalizację i segmentację wysyłanych treści.

– Tworząc raport, chcieliśmy dowiedzieć się, w jakim stopniu marketerzy korzystają z możliwości email marketingu i jakie techniki uważają za najbardziej skuteczne – mówi Natalia Paczóska, Head of Marketing GetResponse Polska.

– Dostępne opracowania często odnoszą się tylko do zagranicznych danych, które mogą być całkowicie nieadekwatne i odmienne od tego, co dzieje się na polskim rynku. Teraz, dzięki zebranym informacjom wiemy dokładnie, jakie aspekty sprawiają profesjonalistom największą trudność, w jakim kierunku zmierza rozwój marketingu cyfrowego i – co najważniejsze – jak możemy pomóc firmom w rozwoju ich strategii – dodaje.

Z pełną wersją raportu można bezpłatnie zapoznać się na tej stronie

Partnerami badania na rynku polskim są serwis NowyMarketing, Izba Gospodarki elektronicznej oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

Komentarze (0)