Co piszczy w branży beauty? Infografika lavito.pl

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Opublikowano już dziesiątki statystyk o tym jak kupujemy online, rezerwujemy hotele, umawiamy się na randki. Czas zwrócić uwagę na to jak umawiamy wizyty online w Salonach piękności? Zapytaliśmy o to użytkowników serwisu lavito, a dane naszego badania przedstawiliśmy w infografice.

Czy wiesz, że piątą najpopularniejszą usługą rezerwowaną przez mężczyzn jest manicure?

Wykorzystywanie nowych technologii często pociąga za sobą zmianę dotychczasowych nawyków. Od kiedy wielu Klientów porzuciło telefoniczne umawianie się do kosmetyczki i „wiszenie na słuchawce”, możemy zauważyć kilka zaskakujących zmian. Do ciekawych wniosków może nas doprowadzić także analiza danych z serwisu lavito. W końcu otwarcie ciężko będzie nam się przyznać, że najchętniej umawiamy się na wizyty tuż po rozpoczęciu pracy. Co jeszcze ciekawego skrywa w sobie branża beauty?

Infografika na podstawie badania ankietowanego lavito.pl

Okres badania – 5.06.2017-5.07.2017

Liczba ankietowanych – 1005

W raporcie zostały uwzględnione także dane pochodzące z serwisu www.lavito.pl

Opis badania

Kim są osoby umawiające usługi w Salonach online?

Zdecydowanie więcej Pań (88%) umawia wizyty w Salonach. Panowie stanowią jedynie 12% użytkowników, jednak ich liczba stale rośnie. Mają na to wpływ obecne w modzie i life style’u trendy, rosnąca świadomość mężczyzn dotycząca usług, ale także samo podejście Salonów w kreowaniu oferty. Coraz częściej starają się one tworzyć dedykowana dla Panów usługi, które nie różnią się od klasycznych zabiegów metodą wykonania, lecz jedynie sposobem jej komunikowania. Świetnym przykładem jest manicure męski/biznesowy. Usługa, która dotychczas była utożsamiana jako kobieca, stała się obecnie piątą najpopularniejszą usługą rezerwowaną przez Panów.

Struktura wiekowa Klientów

Największą grupą Klientów są użytkownicy w wieku 25-34 lat (60%). Drugą grupą są Klienci 34-45 lat (18%), jednak już niedługo zapewne wyprzedzi ją grupa wiekowa 18-24 (16%). Jest to najszybciej rosnąca grupa użytkowników. Jej dynamika może brać się z szybkiego przyswajania nowinek technologicznych, jaką są aplikacje do rezerwacji wizyt online. Młodsi Klienci rozszerzają swoje zainteresowanie poza podstawowe zabiegi takie jak strzyżenie, bądź farbowanie i coraz chętniej spoglądają na droższe oferty jak depilacja laserowa. Grupa wiekowa 45-54 i 55+ na swoją niską reprezentację w postaci 3% badanych każda, co może wiązać się z przywiązaniem do klasycznych form umawiania wizyt (rozmowa telefoniczna).

Najpopularniejsze zabiegi

Wśród Pań największą popularnością cieszą się tanie i regularnie robione zabiegi jak Manciure i Henna brwi i rzęs. Ciekawą obserwacją jest duża sezonowość zabiegów (która nie została uwzględniona w infografice), gdzie najbardziej ruchliwymi zabiegami pod względem pór roku są depilacja i pedicure.

Panowie charakteryzują się o wiele niższa ruchliwością sezonową w wyborze zabiegów. Uwagę w najpopularniejszych zabiegach zwraca coraz szersza oferta zabiegów, wcześniej utożsamianych jako kobiece (depilacja woskiem, pedicure, regulacja brwi). Dodatkową ciekawostką jest czwarty najpopularniejszy zabieg u Panów – Strzyżenie dzieci. Może to wyraz męskiej praktyczności, by 2 wizyty „odbębnić” za jednym razem, a może po prostu Salon jest małą ucieczką mamy od codziennych obowiązków?

W jakich godzinach umawiamy wizyty?

Rezerwacje online różnią się od klasycznego umawiania przez telefon tym, że są możliwe całą dobę. Dzięki temu nawet późną nocą spokojnie można wybrać termin, o czym świadczyć może fakt, że ponad 30% rezerwacji dokonywanych jest w godzinach od 20 do 7 rano, czyli po godzinach otwarcia Salonów. Najpopularniejszą godziną wieczorną jest 21, gdzie wiele kobiet dokonuje rezerwacji. W ciągu dnia natomiast jest są to godziny 10-12, gdzie „teoretycznie” większość osób powinno pracować.

W jakie dni tygodnia najchętniej rezerwujemy wizyty?

Każdy tydzień ma zbliżoną do siebie dynamikę. Klienci najchętniej umawiają się w poniedziałek (20%), po czym wykres niemal liniowo maleje aż do soboty (8%). Niewielkie odbicie notowane jest w niedzielę (9%), gdzie Klienci planują swój przyszły tydzień. Na początku tygodnia często rezerwacje dokonywane są rano na ten sam dzień.

Urządzenia

Ilość rezerwacji online dokonywanych na telefonach zrównała się obecnie z ilością rezerwacji przez komputery stacjonarne. Stała dynamika wzrostu w kanałach mobile daje jasny sygnał, że aplikacje i mobilne strony www, wyprzedzą niedługo desktop jako narzędzie do umawiania wizyt.

Ile wydajemy na wizytę?

Najczęściej wydajemy na jedną wizytę 100-200zł (30%). Wizyty do 50zł (22%) i 50-100zł (29%) najczęściej związane są z zabiegami o wysokiej częstotliwości (zabiegi na twarz, manicure, henna). Średni koszyk zamówienia w serwisie stale wzrasta. Powoli też rośnie ilość zamówień na wizyty droższe niż 300zł (5%), co związane jest z popularyzacją medycyny estetycznej.

Jak często umawiamy się do Salonów?

Salony odwiedzamy najczęściej raz w miesiącu (38%). Częstotliwość wizyt stale wzrasta przez co rośnie liczba użytkowników umawiających się klika razy w miesiącu (22%), a nawet raz w tygodniu (3%). Statystyczny użytkownik umawia się jednak 10 razy w ciągu roku.

Na co zwracamy uwagę wybierając Salon?

Najczęściej o wyborze Salonu decydują ceny zabiegów prezentowane w ofercie (25%). Nie dotyczą one jednak pojedynczych promocji (12%) a stałych cenników. Wysokość cen za ten sam zabieg może być powiązywana z profesjonalizmem wykonywanych usług w imię reguły droższe=lepsze. Istotnym czynnikiem przy wyborze jest także lokalizacja Salonu. Klienci najchętniej wybierają miejsca blisko domu (54% odpowiedzi na pytanie „W jakich okolicach szukasz Salonów”), a także w pobliżu pracy (25% odpowiedzi na pytanie „W jakich okolicach szukasz Salonów”). Większą wagę przy wyborze Salonu ma także znajomość personelu (8%) niż samej marki Salonu (6%). Świadczy o tym także wynik odpowiedzi na pytanie o typ salonu, do którego umawiamy się najchętniej, gdzie 95% użytkowników poparło mniejsze, kameralne Salony, przy 5% preferencji na rzecz dużych sieciowych Salonów. Specjaliści w branży beauty wypracowują swoją własną markę, która bazuje na zaufaniu do umiejętności. Przecież swoich włosów nie oddamy pierwszej lepszej osobie.