Póki co wartość rynku reklamy online w Polsce wynosi około trzy miliardy złotych. W przyszłym roku natomiast ma przekroczyć wspomniane trzy miliardy. Wtedy też, w Europie, pierwszy raz w historii, wydatki na promocję w sieci przewyższą wydatki na reklamy w TV.

25 proc. rynku reklamy należy do internetu

Firma IAB Polska szacuje, że wraz z końcem 2015 roku wartość polskiego rynku reklamy online wyniesie trzy miliardy złotych. W przyszłym roku natomiast, wydatki na marketing w sieci mają nieco wzrosnąć i zgodnie z przewidywaniami analityków osiągnąć poziom 3,54 miliardów złotych. Najszybciej rozwijającym się segmentem tego rynku jest mobile, który notuje co roku trzykrotny wzrost, dwukrotny social media, a w przypadku reklamy wideo wydatki na nią rokrocznie wzrastają o jedną trzecią.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Natomiast największe nakłady finansowe są wpompowywane w reklamy display, które wynoszą aż połowę trzymiliardowej wartości rynku. Ogółem wydatki na marketing w sieci stanowią, póki co, dwadzieścia pięć procent rodzimego rynku reklamowego. IAB Polska przewiduje, że w nadchodzącym 2016 roku znaczenie reklamy online wzrośnie o blisko trzy procent i wyniesie dwadzieścia osiem procent.

W Polsce 3 miliardy złotych, a w Europie ponad 30 miliardów euro

Z kolei w przyszłym roku w Europie wydatki na reklamę w internecie pierwszy raz w historii będą wyższe niż w wydatki na reklamę w telewizji. W 2014 roku na promocję w TV, Europejczycy przeznaczyli łącznie 33,5 mld euro. Dla porównania w tym samym czasie wydatki na marketing w sieci były niższe o mniej więcej trzy miliardy i wynosiły 30,7 miliardów euro.

Póki co wśród reklamobiorców prawie tak samo popularnym medium, jak internet jest prasa. Natomiast od 2003 roku nakłady finansowe na promocję za jej pośrednictwem z roku na rok są coraz szczuplejsze. Inaczej ma się sytuacja z telewizją, gdzie wydatki na emisję spotów reklamowych od szesnastu lat są właściwie na tym samym poziomie. Z kolei w sieci regularnie rosą, co jest również zauważalne w Polsce.

Komentarze (0)