... ... ...

Z czym zmagają się polscy przedsiębiorcy

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

20-01-2016

Informacja prasowa
Za mało klientów, za dużo obowiązków - to obecnie dwa najważniejsze problemy polskich przedsiębiorców i dwa kluczowe wyzwania w 2016 roku. Tym, co najmniej właścicieli firm martwi jest rotacja pracowników.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie główne artykułu by startupstockphotos.com

Z badania przeprowadzonego w styczniu tego roku przez Akademię Biznesu Piotra Michalaka wynika, że polscy przedsiębiorcy są zmęczeni i brakuje im pomysłu na zwiększenie liczby klientów, a tym samym podniesienie rentowności firmy. Niewielu właścicieli przekłada niewdzięczność klientów czy rotację pracowników na stan swojej firmy. W badaniu wzięło udział 525 osób, z czego niemal połowa to przedsiębiorcy.

Co dolega polskiemu przedsiębiorcy?

Na pytanie dotyczące najważniejszych wyzwań 2016 roku prawie połowa (43%) respondentów odpowiedziała, że „za mała liczba klientów”. Jednocześnie 38% badanych narzeka na nadmiar obowiązków, a 29% na pracę 10+ godzin dziennie. Można wnioskować, że polscy przedsiębiorcy są przepracowani i zmęczeni, co może przekładać się na kondycję ich firm. Aż 25% osób biorących udział w ankiecie przyznała, że utraciła radość z pracy. 21% badanych zwróciło uwagę na ogólną nie najlepszą kondycję finansową ich klientów, 11% również na presję negocjacyjną z ich strony.

Niewielkie zaangażowanie pracowników i niewdzięczność klientów

Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy nie do końca są zadowoleni z pracowników. 19% respondentów uważa, że w ich firmie panuje dezorganizacja, 18% narzeka na brak dobrych pracowników na rynku, a 15% uważa, że obecni zatrudnieni nie angażują się w wykonywaną pracę. Jednocześnie najrzadziej zaznaczaną odpowiedzią była rotacja pracowników (3%). Tylko 7% badanych zwróciło uwagę, że ważnym problemem jest niewdzięczność klientów.

Najważniejsze wyzwania w 2016 roku

Badanie wykazało, że duża część polskich przedsiębiorców chciałaby w tym roku zwiększyć liczbę klientów przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładu pracy. Do tego niezbędny jest zaangażowany zespół i dobra organizacja. Jak wynika z odpowiedzi badanych, te dwa czynniki stanowią obecnie duży problem dla polskich przedsiębiorców.

Więcej informacji na temat ankiety przeprowadzonej przez Akademię Biznesu Piotra Michalaka znajdziesz tutaj.

Komentarze (0)