... ... ...

Aplikacje sportowe – tylko instalujemy, czy faktycznie korzystamy?

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

19-02-2016

Informacja prasowa
Aplikacje monitorujące aktywność fizyczną informują nas np. o ilość spalanych kalorii, pokonanych kilometrach i zrzuconych kilogramach. Chętnie je instalujemy, ale czy rzeczywiście z nich korzystamy? Oto wyniki badania Mobience.

Instalowanie vs rzeczywiste korzystanie

Zasięg zainstalowanych aplikacji sportowych, co nie oznacza uruchomionych, w analizowanym okresie tj. luty-październik, wahał się od 32% do 36%. Aplikacje najczęściej pobierane były na urządzenia mobilne w maju, a więc przed wakacjami, a najrzadziej jesienią (wrzesień i październik). Przekłada się to na zasięg korzystania z nich – w maju jest największy, w październiku najniższy, a wynosi odpowiednio 18% i 10%. Co to oznacza w praktyce? Co drugi użytkownik urządzeń mobilnych, który w maju zainstalował aplikację sportową, w ogóle z niej nie skorzystał, a w październiku zrobiła to zaledwie jedna osoba na trzy.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Codzienny trening z aplikacją

Wśród osób, które każdego dnia podejmowały trening z aplikacją, a więc codziennie z niej korzystały, w ciągu roku stopniowo spadało zainteresowanie aktywnością. Pokazują to dane Mobience, gdzie w lutym średni dzienny czas korzystania z aplikacji sportowych wynosił 2 minuty i 18 sekund, w maju niecałe 2 minuty, a w październiku – minutę i 11 sekund. Nieznaczny skok w statystykach widać w przypadku dwóch miesięcy: kwietnia i września. Może to być związane w pierwszym przypadku ze zbliżającym się okresem wakacyjnym i chęcią wypracowania formy lub figury przed wakacjami, a we wrześniu może być łączony z długimi, jesiennymi wieczorami i poszukiwaniem sposobu na spędzenie wolnego czasu. Warto przy tym zaznaczyć, że uruchomienie aplikacji nie zawsze wiąże się z faktycznym korzystaniem z niej. Część użytkowników chce jedynie sprawdzić, co dana aplikacja zawiera.  Dodatkowo, jeśli w aplikacji zarejestruje się aktywność wynoszącą ok. 30 minut, a podejmowaną raz w tygodniu, to średni dzienny czas wyniesie nieco ponad 4 minuty. W badaniu Mobience zastosowano więc także pomiar średniego tygodniowego czasu korzystania z aplikacji sportowych.

Do 5 minut – 58% użytkowników

Od 5 do 15 minut – 16% użytkowników

Od 15 do 30 minut – 5% użytkowników

Od 30 do 45 minut – 5% użytkowników

Od 45 do 60 minut – 4% użytkowników

Powyżej 60 minut – 11% użytkowników.

Co ciekawe, częściej trenujemy nie wtedy, kiedy mamy wolne, a więc w weekend, ale w tygodniu. Pokazują to dane zebrane z 9 miesięcy 2015 roku. Najwięcej osób korzystało z aplikacji w weekend w maju – 35% (a w tygodniu 65%) i sierpniu – 34% (w tygodniu 66%), a najmniej w lipcu – 19% (w tygodniu 81%).

Z którą apką trenujemy najchętniej?

Wśród aplikacji cieszących się największą popularnością w miesiącach luty-październik, wymienić należy Endomondo, z zasięgiem minimalnym przekraczającym 40% i maksymalnym powyżej 60%. I na tym właściwie moglibyśmy zakończyć ranking, bowiem inne aplikacje sportowe nie uzyskały maksymalnego zasięgu nawet na poziomie 10%. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę średni miesięczny czas korzystania z aplikacji, to podium wygląda następująco:

Endomondo, ponad 2 godziny

FatSecret, 44 minuty

Moje trasy, prawie 29 minut

Jak pokazuje badanie Mobience, chętnie instalujemy aplikacje służące podjęciu aktywności fizycznej, ale jednocześnie rzadko z nich korzystamy. Robi to zaledwie co druga osoba posiadająca na swoim urządzeniu mobilnym sportową aplikację, a w niektórych miesiącach nawet jedna na trzy. Z czego to wynika? Odpowiedzi być może należy szukać w nas samych i stopniu zmotywowania do ćwiczeń. Jedno jest pewne: przy instalowaniu aplikacji sportowej służącej dotrzymaniu noworocznych postanowień warto zrobić od razu dwa kroki: zainstalować i od razu zacząć ćwiczyć, bez odkładania tego na później.

fot. pixabya.com

Komentarze (0)