... ... ...

Czy to uzależnienie od aplikacji? Tak spędzamy 90 proc. czasu z telefonem

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

04-05-2016

Informacja prasowa
Nie ma złudzeń, że trwająca obecnie złota era aplikacji mobilnych zmieniła nasze dotychczasowe podejście do korzystania ze smartfonów, zaś same aplikacje sprawiły, że nasze telefony stały się bardziej funkcjonalne. Z jakich aplikacji najchętniej korzystamy? Jaki aplikacje cenimy?

Zdjęcie główne artykułu by pexels.com 

– Badania pokazują, że 90 proc. czasu ze smartfonem spędzamy właśnie korzystając z aplikacji mobilnych. Większość z nas nie wyobraża już sobie życia bez nawigacji i aplikacji rozrywkowych lub takich które pozwalają komunikować się przez Social Media – mówi newsrm.tv Joanna Wojdan-Liszewska, Transtion Technologies.

Według danych pochodzących z raportu „Polska.Jest.Mobi 2015”, blisko 60 proc. osób korzysta ze smartfonów, zaś penetracja tabletów wynosi 21 proc. Ciekawych informacji dostarcza również raport MEC Mobile Report 2015, według którego aż 80 proc. internautów korzysta ze smartfona. Z kolei niemal połowa łączy się z Internetem przez tablety, a blisko 7 proc. twierdzi, że ma urządzenie z kategorii ‘wearables’. Pokazuje ogromny potencjał rynku mobilnego, który jest do zagospodarowania przez samych twórców, firmy informatyczne, a także coraz częściej i chętniej - startupy.

Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez aplikacji mobilnych. Korzystanie z aplikacji jest dla nas o tyle oczywiste, że nie przywiązujemy uwagi do czasu i miejsca korzystania z nich. Według analiz Banku ING, z mobilnych aplikacji częściej korzystają mężczyźni (24 proc.) niż kobiety (14 proc.). Zatem jakie aplikacje cieszą się największą popularnością wśród Polaków?

Według danych z przeglądarek internetowych korzysta aż 64 proc. Polaków. Jak się okazuje najczęściej korzystają z nich osoby w wieku 15-21 lat (56%). Co ciekawe, według specjalizującej się w rynku mobilnym firmy analitycznej Flurry aż 90 proc. czasu korzystania z urządzenia mobilnego przeznaczamy na obsługę aplikacji, natomiast pozostałe 10 proc. przeznaczamy na korzystanie z przeglądarki internetowej.

Aplikacje mobilne są dodatkowym kanałem komunikacji. Pozycje lidera od kilku lat utrzymuje Facebook (81 proc. Polaków), a zaraz po nim można wymienić takie aplikacje jak Twitter, Google+, Instagram, czy Skype itd. Jednak wśród komunikatorów coraz większą rzeszę fanów zyskuje Snapchat WhatsApp czy Messenger. Z tego ostatniego według Re/Cod zarówno na smartfonach z systemem iOS oraz Android korzysta 200 milionów ludzi, przy czym z komunikator WhatsApp zrzesza miliard użytkowników na całym świecie i również w Polsce staje się coraz bardziej popularna, zwłaszcza wśród młodzieży.

Aplikacje mobilne to także źródło zabawy i rozrywki. Jak wskazują eksperci, sektor gier jest był i będzie zawsze atrakcyjny, choć należy zaznaczyć, że jest to rynek dość trudny, ze względu na dużą konkurencję. Szacuje się, że na całym świecie w gry mobilne gra już ponad 1,5 miliarda użytkowników, a ich liczba stale rośnie.

Kolejną grupą aplikacji, z które cenią sobie Polacy są te wyposażone w funkcje nawigacji oraz geolokalizacji, dzięki którym z łatwością znajdziemy restaurację, kawiarnię, sklep czy firmę. Ponadto, dzięki takim aplikacjom jak Google Maps możemy z łatwością sprawdzić, gdzie aktualnie się znajdujemy, a także jak dojechać do wyznaczonego przez nas miejsca. Co więcej, aplikacje bazujące na geolokalizacji mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w górach, czego przykładem może być darmowa aplikacja „Pomoc w Górach”, która skraca czas dotarcia do poszkodowanego, wykorzystując właśnie funkcjonalności geolokalizacji.

W Polsce z bankowości mobilnej korzysta już ponad 4 mln osób., czyli około 12 proc. użytkowników smartfonów. Co pokazuje, że Polacy coraz bardziej przekonują się do mobilnego sposobu zarządzania swoimi finansami. Dla porównania, według analiz Banku ING, w Stanach Zjednoczonych z bankowości mobilnej korzysta 32 proc. użytkowników telefonów komórkowych, z kolei w Czechach 36 proc. Aplikacje banków dominują nad tradycyjną bankowością ze względu m.in. na: dostęp do rachunku o każdej porze, możliwość dokonywania przelewów w każdym miejscu, większą kontrolę nad finansami oraz w oszczędność czasu.

Tworzenie różnego rodzaju aplikacji jest odpowiedzią na bieżące potrzeby poszczególnych grup społecznych. Firmy oraz startupy na całym świecie prześcigają się opracowywaniu coraz to bardziej innowacyjnych, intuicyjnych oraz dopasowanych do potrzeb coraz bardziej wąskiej grupy osób. Aplikacje mobilne aktualnie przeżywają czasy swojej najlepszej prosperity, choć coraz częściej pojawiają się pytania, co zastąpi aplikacje mobilne.

Komentarze (0)