E-sklep – wciąż niedoceniona szansa na biznes

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

33 proc. właścicieli sklepów offline planuje uruchomienie sprzedaży w sieci – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy DreamCommerce. Przedsiębiorcy rozumieją, że sprzedaż w internecie to dla nich większa liczba zainteresowanych klientów i większe możliwości.

Co trzeci właściciel sklepu, który pracuje poza internetem, zadeklarował chęć założenia sklepu online w dającej się określić perspektywie czasowej – wynika z badania przeprowadzonego przez pracownię Millward Brown na zlecenie DreamCommerce. Za najważniejsze zalety tego kanału sprzedaży uznają oni dotarcie do nowych klientów i związane z tym zwiększenie obrotów (większy rynek zbytu). Na kolejnych miejscach wymieniane są: łatwość w dotarciu do klienta, brak konieczności prowadzenia magazynu stacjonarnego i elastyczny czas pracy.

W raporcie czytamy również, że głównymi obawami przed uruchomieniem internetowej wersji sklepu są potencjalne trudności techniczne, takie jak zmiana funkcjonowania i organizacji sprzedaży oraz problemy logistyczne. Niektórzy przedsiębiorcy powołują się także na koszt działalności w internecie (w tym koszt infrastruktury IT) i presję cenową w tym kanale sprzedaży, swoją obecność w sieci ograniczając np. do sprzedaży przez Allegro.

– Część przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jakim ułatwieniem w prowadzeniu biznesu może być obecność w internecie – ocenia Tomasz Tybon, dyrektor marketingu i sprzedaży w DreamCommerce, dostawcy oprogramowania Shoper. – Dlatego tak ważna jest możliwość bezpłatnego przetestowania platformy e-sklepowej przed jej zakupem. Wielu klientów właśnie po zapoznaniu się z funkcjami oprogramowania e-commerce decyduje się na uruchomienie profesjonalnego e-biznesu, przekonując się, że ich wcześniejsze obawy były nieuzasadnione.

Możliwość wypróbowania programu Shoper, obok funkcjonalności i łatwości obsługi, jest jednym z trzech najczęściej wymienianych powodów decydujących o wyborze dostawcy oprogramowania sklepu internetowego – wynika z badania Millward Brown dla DreamCommerce. Co ciekawe, świadomość marki dostawcy wśród użytkowników platformy Shoper okazała się znacznie wyższa niż klientów innych dostawców: 89 proc. z nich pamiętało nazwę oprogramowania, podczas gdy najlepszy konkurent zanotował wynik 17 proc.

fot. pixabay.com