W social commerce inspiracja ważniejsza od promocji – oczekuje jej 31 proc. użytkowników mediów społecznościowych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

W social media konsumenci oczekują od marek przede wszystkim inspiracji, informowania o nowych produktach i usługach i promocji oraz konkursów. 17 proc. użytkowników mediów społecznościowych oczekuje, że marki będą z nimi konsultować produkty i usługi.

Obecnie proces  zakupowy jest skomplikowany, 66 proc. konsumentów kupuje te same marki w różnych kanałach, 1/4 migruje między urządzeniami i to właśnie inspiracja jest pierwszym krokiem do przyciągnięcia uwagi klienta. Media społecznościowe są jednym z najbliższych konsumentowi kanałów styku z marką. To tutaj, jak pokazują wyniki raportu „Lubię to czy kupuję to”, poznajemy nowe marki (46 proc. wskazań), ale też dzielimy się doświadczeniami zakupowymi (39 proc. wskazań).

 Biorąc pod uwagę, jak dużą rolę media społecznościowe odgrywają w procesie zakupowym współczesnych konsumentów warto, aby sklepy umożliwiły komfortowy dostęp do swojej oferty z wykorzystaniem tego kanału. W najnowszych badaniach dotyczących e – i m-commerce m.in „M-commerce. Kupuję mobilnie” z września 2015 roku i „mShopper 2.0” z marca 2016 roku widać wyraźnie, że konieczność logowania i rejestracji w sklepie internetowym to dwa najważniejsze czynniki zniechęcające konsumentów do zakupu. Jak pokazuje raport „Lubię to czy kupuję to” rozwiązaniem tego problemu może być logowanie się przy pomocy kont społecznościowych. Okazuje się, że poza mediami społecznościowymi – „social login” wykorzystuje 34 proc. konsumentów korzystających z social media. Co więcej, wśród najmłodszych Polaków w wieku 15-18 lat i 19-24 lata wskaźnik logowania przy pomocy konta społecznościowego sięga już odpowiednio 52 proc. i 47 proc. Zdecydowanie częściej logują się w ten sposób osoby, które „lubią” i śledzą marki w social media. Dla nich wspomniany wskaźnik to 59 proc.  

Osoby, które wykorzystują „social login”, najczęściej przy pomocy konta społecznościowego, logują się do sklepów internetowych (48 proc), a 1/4 loguje się w ten sposób także do platform zakupowych. Wysoki odsetek deklarujących logowanie się poprzez „social login” do konta elektronicznego w banku lub różnych platform związanych z finansami wskazuje, że konsumenci uznają ten sposób za bezpieczny. Do e-sklepów najczęściej logują się z wykorzystaniem profilu społecznościowego osoby w wieku 25-34 lata (52 proc.), a także osoby nieco młodsze, w wieku 19-24 lata, i nieco starsze – w grupie 35-44 lata. Dla nich poziom wykorzystania „social loginu” jest równy 37 proc.

Więcej szczegółów w raporcie „Lubię to czy kupuję to” – dostępnym na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej.

fot. pixabay.com