... ... ...

Okulary Spectacles w praktyce. Ten bank korzysta z nich, żeby zdobyć pracowników

Dodane

20-12-2016

Adam Sawicki
Okulary Spectacles od Snapa służą użytkownikom nie tylko do zabawy. Pracownicy banku Citi rejestrują za ich pomocą materiały wideo, którymi mają nadzieję przyciągnąć przyszłych pracowników.

fot. zrzut ekranu z filmu Introducing Spectacles, YouTube

Dzień z życia 

Bank kupił 14 par okularów i wypuścił pierwszy materiał wideo w ubiegłym tygodniu. Film ukazuje dzień z życia dyrektor ds. produktów w Citi Marilyn McDonald, która związana jest ze spółką do ośmiu miesięcy. Kolejne mają pojawić się wkrótce i obrazować dzień pracy między innymi analityka bankowego z Londynu i stażysty z Nowego Jorku. 

Publikacje te mają jeden cel: zwrócić uwagę młodych talentów na pracę w sektorze finansowym. Business Insider pisze, że od czasu kryzysu finansowego w 2008 roku banki z Wall Street mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników. W rekrutowaniu najzdolniejszych mają pomóc właśnie materiały wideo nagrywane za pomocą okularów przeciwsłonecznych Spectacles. 

Szerokokątna kamera  

Snap wypuścił je na rynek pod koniec września tego roku. Dzięki nim użytkownicy mogą rejestrować krótkie, 10-cio sekundowe filmiki. Uchwycony przez gadżet obraz nagrywany jest szerokokątną kamerą i zbliżony jest do tego, który widzi ludzkie oko. Następnie za pośrednictwem modułu Bluetooth i Wi-Fi ląduje na smartfonie, skąd można rozesłać materiał wideo do swoich znajomych albo opublikować go w sieci. 

Podczas debiutu okularów Spectacles, Evan Spiegel poinformował o zmianie nazwy spółki, którą zarządza ze Snapchat na Snap Inc. Decyzję tę uzasadnił rozwojem firmy i pojawieniem się nowych produktów. Do tamtej pory jednym, którym dysponował była aplikacji Snapachat. Obecnie jest nim także gadżet. 

Debiut na giełdzie 

Ponadto firma zamierza niebawem zadebiutować na giełdzie. Według Reuters pierwsza emisja akcji zaplanowana jest na marzec 2017 roku. Jeśli faktycznie do tego dojdzie, wycena spółki może sięgnąć od 20 do 25 miliardów dolarów, co wejście uczyni największym debiutem ostatnich lat, od czasu wejścia Alibaby. 

Komentarze (0)