Pierwsza zmiana po zakupie Lynda.com. Portal oferuje bezpłatne kursy zawodowe

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Kupiona przez LinkedIn za 1,5 miliarda dolarów Lynda.com oferuje bezpłatne kursy dla członków społeczności zawodowo-biznesowej. Dotychczas płatne szkolenia będzie można testować za darmo nawet przez 30 dni.

Jakie konto taki okres próby

Kupiony w ostatnim czasie przez portal LinkedIn serwis edukacyjny Lynda.com oferuje użytkownikom odpłatny dostęp do e-learningów, kursów multimedialnych oraz poradników wideo. Po głośnym przejęciu platformy Lynda przez popularną sieć społecznościową zarząd LinkedIn właściwie w żaden sposób nie promował zakupionej niedawno biblioteki z materiałami dydaktycznymi. Aż do teraz.

Na zdjęciu Jeff Weiner, CEO LinkedIn | fot. flickr.com/techcrunch CC  by 2.0

Obecnie LinkedIn i Lynda oferują internautom bezpłatny dostęp do szkoleń online na okres próbny. Jeśli posiadamy darmowe konto w serwisie ułatwiającym kontakty zawodowo-biznesowe to możemy zdobywać wiedzę za pośrednictwem platformy edukacyjnej przez 21 dni nie płacąc za to, natomiast osobom posiadającym konto Premium takie prawo przysługuje przez 30 dni. Dla tych, którzy nie są członkami sieci LinkdeIn przygotowano dziesięciodniowy okres testowy platformy do nauki.

Pierwszy krok do pełnej integracji serwisów

Wygląda na to, że Jeff Weiner, CEO LinkedIn rozpoczął wdrażać plan, o którym wspomniał w kwietniu tego roku, przy okazji przejęcia serwisu Lynda.com. Wówczas prezes spółki oświadczył, że będzie dążył do stworzenia jak najszerszych możliwości rozwoju zawodowego użytkowników zarejestrowanych w sieci. Jednym z elementów planu jest zapewnienie im dostępu do treści dydaktycznych oraz możliwość publikowania na swoich profilach nowych kompetencji zdobytych podczas kursów odbytych za pomocą Lynda.com.

Przypomnijmy, że dwa miesiące wcześniej amerykańska spółka zakupiła istniejącą już 20 lat platformę e-learningową za kwotę 1,5 miliarda dolarów. Dzięki Lynda.com internauci mogą korzystać z ponad 6,3 tysiąc szkoleń oraz 267 tysięcy poradników wideo. Większość z nich dotyczy biznesu i nowych technologii. A kursanci mogą czerpać z nich wiedzę w pięciu językach w tym angielskim, hiszpańskim i niemieckim.