Nowa koncepcja SEO – odpowiedź na wymagania rynku i Google

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Platforma WhitePress wspierająca działania content marketingowe ma przyjemność́ zaprezentować́ zupełnie nowy projekt edukacyjny skierowany do specjalistów SEO, agencji SEO, start-upów oraz osób zajmujących się samodzielnym promowaniem stron internetowych w sieci.

Nowa Koncepcja SEO ma na celu zebranie jak największej liczby autorskich materiałów dotyczących skuteczniej promocji stron internetowych – będą one zawsze dostępne pod adresem: www.whitepress.pl/nowa-koncepcja-seo. Główny zakres materiału został podzielony na 6 etapów procesu edukacji:

  • Dlaczego warto. 
  • Jak zacząć? 
  • Inbound. 
  • CM+SEO. 
  • E-PR. 
  • Mierzenie i raportowanie.

Dlaczego warto zainteresować się Nową Koncepcją SEO i nieco innym podejściem do pozycjonowania? Dzięki Nowej Koncepcji SEO dowiemy się jak rozliczać się ze specjalistą SEO lub jak samemu prowadzić działania marketingowe w wyszukiwarce tak, aby wesprzeć nie tylko kanał organic, ale także referall czy direct. Dzięki temu możliwe będzie pozyskiwanie ruchu z miejsc, które są na dłuższą metę bezpieczne – nie straszne będą już różne fluktuacje w algorytmie Google.

Dowiemy się także jak zacząć promocję strony aby przy relatywnie niewielkim nakładzie finansowym osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji. Jest to szczególnie ważne w przypadku ograniczonego budżetowania projektu. Nagle może okazać się, że strategia Inbound Marketingowa wcale nie musi posiadać rozbudowanego schematu linkowania oraz dużego stopnia skomplikowania. Wystarczy jedynie odpowiednie przygotowanie kampanii Content Marketingu, ePRu oraz poprawna optymalizacja SEO i UX.

Zobaczmy jak pokrótce można odpowiedzieć na pytania, które będą stanowić obszar zainteresowań Nowej Koncepcji SEO:

1. Dlaczego warto ciągle inwestować w SEO?

Słowo inwestować jest tu kluczowe. Jeszcze parę lat temu niemalże wynajmowało się miejsce w wynikach wyszukiwania. Obecnie budowanie widoczności w wyszukiwarce oparte jest przede wszystkim na dobrej optymalizacji oraz strategii często opartej na Content Marketingu oraz np. marketingu szeptanym.

2. Od czego zacząć promocję strony?

Warto zacząć od wykonania audytu strony i przekonania się czy ze stroną nie ma żadnych problemów. Poprawna optymalizacja strony pod roboty indeksujące jak i pod użytkowników to obecnie połowa sukcesu. Druga połowa to przygotowanie długofalowej strategii, której fundamentem będą bezpieczne metody i działania.

3. Jak korzystać z możliwości Inbound Marketingu?

Aby jak najlepiej wykorzystać optymalizację naszej strony internetowej, warto zwrócić uwagę na 4 aspekty optymalizacji:

  • Techniczne SEO, skupiające się na przykład na czasie odpowiedzi serwera, przekierowaniach ale także na kodzie strony. 
  • Widoczności w wyszukiwarce (SXO), czyli na tym jak użytkownicy odbierają naszą witrynę w wynikach wyszukiwania oraz jak odbierają ją po kliknięciu w wynik wyszukiwania. 
  • Miejsce docelowe, czyli starania mające na celu wpłynięcie na algorytm Google w celu wyświetlenia na interesujące nas słowo kluczowe takiego miejsca docelowego istniejącego na naszej stronie jakie będzie dla nas najodpowiedniejsze. 
  • Treść, czyli konieczność zadbania o maksymalną optymalizację SEO treści pod roboty indeksujące, ale także pod użytkowników, w celu maksymalizacji potencjalnej realizacji konwersji.

4. Dlaczego warto stosować SEO razem z Content Marketingiem?

SEO oraz podejście do promocji stron internetowych ewoluują. Stare schematy przestały działać. Branża SEO poszukując sposobu na bezpieczną i stabilną promocję swoich klientów, doszła do momentu, w którym okazało się, że Content Marketing spełnia wszystkie założenia takiej właśnie strategii. Do tego jeszcze, dobrze przeprowadzona kampania CM jest w stanie wesprzeć poza kanałem organic, kanały referall oraz direct!

5. Jak ePR pomaga w SEO?

Po za oczywistym wzmacnianiem marki, możemy wykorzystać narzędzia public relations do działań pozycjonowania. Odpowiednia realizacja działań ePR może być elementem bezpiecznego i efektywnego link buildingu.

6. W jaki sposób mierzyć i raportować działania?

Działania mierzyć można z pomocą ogromnej liczby narzędzi, w tym Google Analytics, Google Search Console, ale także polski SEMSTORM. Raportować można z wykorzystaniem narzędzi takich jak SENUTO czy Majestic. Nic nie zastąpi jednak naszej głowy do wyciągania najciekawszych wniosków oraz korelowania różnych faktów i danych.

W ramach projektu Nowa Koncepcja SEO poznamy także jak skutecznie mierzyć działania wykonywane dla wybranej strony internetowej z pomocą najpopularniejszych narzędzi. Mamy nadzieję, że „Nowa Koncepcja SEO” będzie kamieniem milowym dla polskiej branży SEO, start-upów a także dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron na co dzień, jak i dla klientów.

W ramach projektu postawimy również na edukację samych klientów agencji tak, aby byli świadomi tego, czego mogą wymagać od swojej agencji SEO oraz weryfkować poprawność i zasadność wybranych działań.