... ... ...

Zombie, Mobilegeddon i Phantom - czyli komu straszne były zmiany w algorytmie Google w 2015 roku [infografika]

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

24-02-2016

Informacja prasowa
O niektórych wiedzą wszyscy. O innych eksperci SEO spekulują nawet miesiącami. W końcu zmiany w działaniu wyszukiwarki Google mają zasadnicze znaczenie dla widoczności stron internetowych na listach rezultatów. Sprawdź, co takiego internetowy gigant pozmieniał w swoich algorytmach w 2015 roku.

Za najważniejszą aktualizację ostatnich miesięcy można uznać „Mobile Friendly”. Ta modyfikacja spowodowała, że witryny WWW niedostosowane do urządzeń przenośnych zaczęły niżej rankować w mobilnych wynikach wyszukiwania Google. To złoty medalista zestawienia mimo, że na tę zmianę można było się przygotować. O wprowadzeniu tej modyfikacji było bowiem wiadomo wcześniej, co z resztą nie zdarza się zbyt często. Specjaliści z Mountain View niemal nigdy nie informują z wyprzedzeniem co modyfikują w swoim algorytmie.

Przykładów ich dyskrecji nie musimy daleko szukać. Wróćmy pamięcią chociażby do października ubiegłego roku. Wtedy to oficjalnie potwierdzono to, o czym w kuluarach SEO mówiło się od miesięcy. Ekspert ds. wyszukiwania Google przyznał, że w pierwszej połowie 2015 roku „wpuszczono” do wyszukiwarki tzw. RankBrain. Możliwości tej poprawki porównywane są do tych, których oczekuje się od sztucznej inteligencji. W skrócie – kiedy RankBrain widzi frazę której nie zna, analizuje ją pod kątem związków z wynikami wyszukiwania które jej nie zawierają. Mówi się więc, że dzięki semantyce RankBrain „odgaduje” intencje internautów.

Mniej widocznych zmian Google mogło wprowadzić w 2015 roku nawet setki. Pracownicy amerykańskiego koncernu przyznają bowiem oficjalnie, że rocznie wprowadzanych jest nawet 600 poprawek w algorytmie wyszukiwarki. Od niedawna mamy więc do czynienia z wojną ze spamem umieszczanym przez hakerów na zaatakowanych stronach WWW czy z poprawą widoczności w SERP tych serwisów, które udostępniają użytkownikom treści o rosnącej popularności. Z drugiej strony, co do niektórych aktualizacji nie ma pełnej zgody i nie do końca wiadomo czy naprawdę zaszły. Do takich niepotwierdzonych modyfikacji należy ta nazwana już Phantom 3, skierowana przeciwko niskiej jakości serwisom. Nie można także pominąć faktu, że niektóre zapowiadane na ubiegły rok zmiany… w ogóle nie zaszły. Jak np. oczekiwana aktualizacja algorytmu antyspamowego o nazwie Pingwin.

Co do jednego można być zgodnym. 2015 rok zdecydowanie był rokiem mobile. Poza kwietniowym „Mobilegeddonem” mieliśmy także do czynienia z innymi, nie mniej istotnymi zmianami w wyszukiwaniu mobilnym. Najważniejsze z nich znajdziesz na poniższej infografice przygotowanej przez agencję SEO SEMTEC. Przedstawione zostały tutaj także inne kluczowe modyfikacje algorytmu Google wprowadzone w minionym roku.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)