... ... ...

Paczkomaty znikną z kilku rynków. Polskiej firmie nie opłaca się tam prowadzić działalności

Dodane

06-02-2017

Adam Sawicki
Paczkomaty należące do Grupy Integer znikną z kilku rynków. Przedsiębiorstwo poinformowało, że chodzi o Ukrainę i Malezję. Planuje także zamknąć swoje spółki zależne, które działają w Norwegii, Hiszpanii i Brazylii.

– Decyzja Emitenta o zakończeniu działalności paczkomatowej w wyżej opisanych krajach umotywowana jest niedostatecznymi perspektywami rozwoju biznesu bez znaczących nakładów i znaczącego zwiększania liczby Paczkomatów w każdym z tych krajów – piszą w oficjalnym komunikacie przedstawiciele spółki. 

Nie pierwszy raz 

Wyjaśniają, że szacowany koszt zamknięcia działalności na trzech rynkach oraz sprowadzenie maszyn z Malezji i Ukrainy do Polski może wynieść mniej więcej 5,5-6 mln złotych. W związku z tym Grupa Integer zawiązała rezerwy. 

To nie pierwszy raz, kiedy przedsiębiorstwo wycofuje Paczkomaty, z któregoś kraju. Pod koniec listopada minionego roku spółka poinformowała o podjęciu działań mających na celu wyjście z Rosji. Zdecydowała wówczas, że 400 urządzeń rozmieszczonych na tamtejszym rynku zostanie sprzedanych albo przetransportowanych do Polski. Przedstawiciele firmy szacowali, że koszty związane z zamknięciem działalności wyniosą pięć milionów złotych, a proces ten zostanie sfinalizowany w marcu tego roku. 

Dobry rok 

Mimo zmian na zagranicznych rynkach, spółka planuje dale rozwijać się w Polsce. W połowie ubiegłego miesiąca poinformowała, że do końca 2017 roku postawi na rodzimym rynku tysiąc nowych Paczkomatów. Mają one stanąć głównie w mniejszych miejscowościach, w których do tej pory ich nie było oraz w największych polskich miastach, gdzie zapotrzebowanie na tego typu usługi jest duże. 

Rozbudowa sieci maszyn związana jest z dobrymi wynikami, z którymi Grupa Integer zamknęła miniony rok. Obsłużyła wówczas więcej przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów o 79 proc. niż w 2015 roku. Do tego odnotowała całkowity wzrost obsługiwanych paczek o 142 proc., na co największy wpływ miał rozwój segmentu kurierskiego.

fot. pexels.com

Komentarze (0)