Cloud Technologies, największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca ponad 3 mld profili internautów, ogłosiła wyniki za ostatni kwartał 2016 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, notowana na NewConnect spółka zwiększyła zysk netto o 78 proc.

fot. pexels.com

Jej przychody ze sprzedaży wzrosły o 64,7 proc. i wyniosły 15,7 mln zł. To najlepszy wynik polskiej firmy w historii. Ponad 80 proc. jej przychodów pochodzi z realizacji kampanii marketingowych, wykorzystujących dane Big Data.

Cloud Technologies to warszawska spółka działająca w obszarze nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych. Jest również największą w Europie hurtownią cyfrowych informacji o preferencjach i zachowaniach internautów. Firma przetwarza ponad 3 mld anonimowych profili użytkowników sieci za pośrednictwem autorskiej platformy DMP (ang. Data Management Platform) działającej w technologii chmury obliczeniowej.

Cloud Technologies przedstawiła właśnie raport za ostatni kwartał 2016 r., a zawarte w nim wyniki pokazują dużą dynamikę wzrostów. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, jej przychody zwiększyły się o 64,7 proc. a zysk netto wzrósł aż o 78 proc. Oznacza to, że notowana na NewConnect spółka zarobiła w minionym kwartale 7,4 mln zł netto. Również w podsumowaniu całorocznym widać mocną tendencję wzrostową. Rok 2016 warszawska firma zakończyła z przychodami na poziomie 48,1 mln zł. To o 46,6 proc. więcej niż w roku poprzedzającym. W 2016 r. wzrósł również jej zysk netto i to aż o 37,4 proc., do poziomu 20,3 mln.

Większość przychodów Cloud Technologies generuje dziś marketing efektywnościowy – czyli w dużym skrócie – dostarczanie danych o zainteresowaniach i preferencjach internautów dla rynku reklamy. By precyzyjnie docierać z przekazem do osób potencjalnie zainteresowanych danym produktem czy usługą, spółka przetwarza i analizuje bogate zasoby Big Data. Jak pokazuje przykład kampanii dla jednej z wiodących firm ubezpieczeniowych, realizacje oparte o duże zbiory danych, w porównaniu ze standardowymi reklamami typu display, umożliwiają ponad 85 proc. wzrost liczby konwersji, przy obniżeniu ich kosztów o ponad 30 proc.

- Bardzo dobre wyniki za IV kwartał 2016 roku potwierdzają, że konsekwentnie realizowana przez nas strategia rozwoju spółki przynosi oczekiwane rezultaty, a skala działalności Cloud Technologies rośnie w szybkim tempie. Mamy bardzo dobre dynamiki wzrostu wynoszące powyżej 60% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Takie wyniki są najlepszą motywacją do podejmowania dalszych wyzwań i rozwijania naszego biznesu. Potencjał jest ogromny, ponieważ polskie firmy dopiero zaczynają dostrzegać korzyści płynące z analityki Big Data. Dane stają się na świecie nową walutą, a polskim przedsiębiorcom nadal często brakuje świadomości znaczenia i korzyści wynikającej z ich analizy. Z badania przeprowadzonego przez Intel wynika, że zaledwie co piąta firma działająca nad Wisłą (18 proc.) poddaje analizie informacje marketingowe o swoich klientach – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Sukces warszawskiej spółki wpisuje się w globalne trendy rynkowe. Analityka wielkich, nieustrukturyzowanych zbiorów danych to dziś najszybciej rosnąca gałąź rynku IT. Według CapGemini, do 2018 roku wartość całego rynku Big Data osiągnie poziom 114 mld USD. Z kolei, eksperci IDC przewidują, że w cyfrowej gospodarce sukces odniosą te organizacje, które nie tylko zbudują strumienie przepływu cyfrowych informacji, lecz także nauczą się skutecznie przetwarzać i monetyzować dane.

Komentarze (0)