Po przeanalizowaniu ponad 120 tys. aplikacji grupa Adecco wyłoniła 48 młodych ludzi, którzy na miesiąc zasiądą w fotelu prezesa Adecco w swoim kraju. Polskim zwycięzcą jest Mateusz Lebiedziński, student Akademii Leona Koźmińskiego.

Program CEO for 1 Month został uruchomiony przez Adecco jako odpowiedź na wątpliwości pracodawców związane z zatrudnianiem młodych pracowników. Według badań Adecco już 40 proc. firm nie może znaleźć odpowiednio wykwalifikowanych ludzi do pracy. Jednocześnie mimo spadającej stopy bezrobocia w Polsce, brak pracy wśród młodych stanowi powszechny problem. Według danych Eurostatu bezrobocie w Polsce wynosi 5,4 procent. Jednocześnie w grupie ludzi poniżej 25 roku życia odsetek ten wynosi 14,6 proc. Dla całej Unii Europejskiej wskaźniki te wynoszą odpowiednio 8,1 proc. oraz 17,3 procent.

– Młodzi nie mogą znaleźć pracy, bo brakuje im doświadczenia. Jednocześnie nie zdobywają doświadczenia, bo nie mają pracy. To paranoja. Misją Adecco jest wspomaganie młodych w szukaniu pracy. Dlatego, aby pokazać, że młodym pracownikom można zaufać, na miesiąc oddajemy w ich ręce stery całej organizacji – komentuje Anna Wicha, dyrektor generalna Adecco Poland.

W tej edycji zwyciężyło 48 młodych ludzi wybranych spośród ponad 120 tys. aplikujących. Studenci i świeżo upieczeni absolwenci zasiądą w fotelach prezesów lokalnych spółek Adecco od Brazylii aż po Norwegię, Turcję i Chiny.

Między wyzwaniem a przygodą

– Traktuję to jako duże wyzwanie. Jeśli mierzyć to tylko wysoko – komentuje Mateusz Lebiedziński, zwycięzca polskiej edycji, który na miesiąc zasiądzie w fotelu prezesa Adecco Polska – Traktuję nadchodzący miesiąc zarówno jako okazję żeby się sprawdzić, jak i niepowtarzalną możliwość nauczenia się wielu nowych, interesujących rzeczy.

Laureat polskiej edycji studiuje ekonomię na Akademii Leona Koźmińskiego. Równolegle pracuje w agencji social media Lubię to – linked by Isobar. Wcześniej był managerem w fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Zdaniem zwycięzcy już sam udział w procesie rekrutacyjnym był wspaniałą okazją żeby poszerzyć swoje horyzonty.

– Im bliżej finału, tym było coraz ciekawiej. Już sam udział w ośmiogodzinnym Assessment Center był niezwykle wartościowym doświadczeniem, podczas którego mieliśmy okazję poznać swoje mocne i słabe strony - mówi Mateusz Lebiedziński. - Czuć było, że organizuje to firma, która zna się na rzeczy, ma wiedzę jak kierować karierami i wydobywać z ludzi to, co mają do zaoferowania najlepszego.

Złowić talenty

Program Ceo for 1 Month jest dla Adecco nie tylko narzędziem realizowania misji, ale także sposobem na dotarcie do najbardziej utalentowanych młodych pracowników. Jak do tej pory w programie wzięło udział 140 młodych ludzi, z których wielu znalazło pracę w Adecco na stałe.

– Sytuacja w której gigantyczna, międzynarodowa firma robi raz na rok ogromną rekrutację, by na miesiąc posadzić za swoimi sterami kogoś bez doświadczenia jest czymś niespotykanym i unikatowym – komentuje Mateusz Lebiedziński – A jeśli dodatkowo robi to lider w zarządzaniu kapitałem ludzkim, to jeszcze lepiej. To nie będzie zabawa w CEO tylko realna, ciężka praca. I bardzo się z tego cieszę – podsumowuje.

Komentarze (0)