Kiedy Booksy będzie jednorożcem? – Chciałbym, aby wydarzyło się to w ciągu trzech, pięciu lat. Takie są nasze cele – mówi w rozmowie z Rzeczpospolitą pomysłodawca aplikacji Stefan Batory. Na razie jednak jest za wcześnie, aby mówić o sukcesie firmy, która powstała cztery lata temu.

Na zdjęciu: Stefan Batory, twórca Booksy | fot. materiały prasowe

Stefan Batory wystartował z Booksy, aplikacją do umawiania wizyt w salonach urody, w 2013 roku. Zrobił to jednak inaczej niż większość polskich startupowców. Zamiast ruszyć ze spółką najpierw na rodzimym rynku, zaczął od Stanów Zjednoczonych. Przyświecał mu bowiem jeden cel: projekt od samego początku miał mięć globalny zasięg. Strategia ta nie zawiodła, bo Booksy jest dzisiaj dostępne w 28 krajach na pięciu kontynentach.

Szybki wzrost

Na niektórych rynkach jest nawet liderem. Mimo to Stefan Batory twierdzi, że to za wcześnie, aby móc powiedzieć, że aplikacja osiągnęła sukces. Niemniej ma się czym pochwalić. – Przyrost jest geometryczny. W tamtym roku urośliśmy czterokrotnie i w tym także planujemy urosnąć czterokrotnie – mówi Rzeczpospolitej. Wyjaśnia, że z Booksy korzysta już kilkadziesiąt tysięcy salonów i szacuje, że w sierpniu użytkownicy programu zrealizują za jego pomocą ponad milion rezerwacji.

Jego zdaniem, dzięki aplikacji klienci salonów są bardziej lojalni i częściej wracają. – Obroty typowego fryzjera, gdy zaczyna korzystać z Booksy, zwiększają się o 20-40 proc. – wyjaśnia. Mimo to projekt jeszcze nie generuje zysków. Pomysłodawca rozwiązania dodaje, że co prawda, przedsięwzięcie mogłoby być rentowne, bo przychody pokrywają koszty, ale chce rosnąć jeszcze szybciej niż dotychczas. Wymaga tego nowy rynek. 

Jednorożec

Jednak z czasem sytuacja ma się ustabilizować. Wyjaśnia, że w ciagu 2-3 lat rynek beauty zostanie skonsolidowany, bo mniejsi gracze nie będą mieć szans w walce z większymi konkurentami. Zostaną wówczas wchłonięci. Co jednak robić, aby osiągnąć sukces?

– Najważniejszy jest produkt i model biznesowy. Oczywiście pieniądze są niezbędne, aby dalej móc szybko się rozwijać. Konieczni są ludzi i konieczna jest bardzo dobra egzekucja. Natomiast bez dobrego produktu i dobrego modelu biznesowego, nawet gdybyśmy mieli nieskończenie wiele pieniędzy, to tak naprawdę na dłuższą metę nie byli byśmy w stanie wygrać – mówi Stefan Batory.

Dobry produkt ma zapewnić Booksy w ciagu 3-5 lat miano jednorożca.

Komentarze (0)