... ... ...

Sofia Vergara z Modern Family ruszyła ze startupem. Będzie sprzedawać majtki i pomagać paniom w biznesie

Dodane

29-09-2017

Adam Sawicki
Kolumbijska aktorka Sofia Vergara znana przede wszystkim z amerykańskiego serialu Modern Family uruchomiła swój pierwszy startup. Nazywa się EBY i za jego pośrednictwem będzie sprzedawać paniom bieliznę w modelu subskrypcyjnym.

Na zdjęciu (po lewej): Sofia Vergara, współzałożycielka EBY | fot. by Peabody Awards, flickr.com CC by 2.0

Po wypełnieniu formularza na stronie EBY, klientki serwisu mogą wybrać rodzaj i kolor bielizny jaki chcą kupić. Do ich dyspozycji są między innymi klasyczne majtki, stringi i damskie bokserki, a trzy pary za 48 dolarów mają być dostarczane co trzeci miesiąc. – Wszystko odbywa się za pośrednictwem telefonu lub komputera, nie musisz więc wychodzić z domu na zakupy – mówi w rozmowie z TechCrunch Sofia Vergara.

Wsparcie dla ubogich kobiet

Magazyn podaje, że platforma stworzona przez aktorkę nie jest tylko serwisem subskrypcyjnym, ale także pomostem między założycielkami firmy a paniami w potrzebie. Okazuje się bowiem, że Vergara zamierza przekazywać 10 proc. zysków ze sprzedaży na rzecz fundacji Seven Bar Foundation, która udziela mikro-pożyczek kobietom w trudnej sytuacji finansowej. Nie można jednak spożytkować tych pieniędzy na dowolny cel, ale należy je wpompować w start albo rozwój własnego biznesu.

Mimo to kwoty na rozruch jakie oferuje fundacja nie są zbyt wysokie. TechCrunch podaje, że zakres mikro-pożyczek wynosi od 80 do 2,6 tys. dolarów, no i oprócz kapitału przydałoby się paniom zaplecze merytoryczne, aby wiedzieć co z tymi środkami zrobić. – Gdy jedna z kobiet staje na nogi, jej pożyczka zostaje spłacona i udzielona następnej, tym samym tworząc efekt mnożnikowy i przerywając cykl ubóstwa – wyjaśnia Sofia Vergara.

Jessica Alba i jej The Honest Company

Gwiazda serialu Modern Family nie jest jedyną gwiazdą szklanego ekranu, która robi biznes. Jedną z najbardziej popularnych Hollywoodzkich aktorek z dopiskiem „założyciel” na wizytówce jest Jessica Alba, właścicielka sklepu z ekologicznymi produktami dla dzieci The Honest Company. Jej firma jest dzisiaj warta blisko dwa miliardy dolarów, ale gdy ruszała z przedsięwzięciem prawie nikt nie wierzył, że poradzi sobie w tej roli.

– Przez trzy lata zatrzaskiwano drzwi przed moim nosem i próbowano wybić mi ten pomysł z głowy – wspomina w rozmowie z Teen Vogue. Nie miała przecież doświadczenia w biznesie i można było przypuszczać, że projekt okaże się porażką. Jest jednak inaczej i dzisiaj to Jessica Alba radzi, co zrobić, aby osiągnąć sukces. Sugeruje między innymi, żeby dobrze poznać rynek, orientować się kto robi podobne rzeczy i wiedzieć czym będziemy się różnić. Druga sprawa to zespół, zdaniem Alby trzeba otaczać się właściwymi ludźmi. 

Nie ma czasu, ale ma pieniądze

Natomiast jednym z najbardziej aktywnych inwestorów w Hollywood jest aktor Ashton Kutcher. – Szybko zorientowałem się, że istnieje sporo nowych firm, które tworzą lepsze, bardziej przejrzyste i prostsze rozwiązania, a ja miałem możliwości i byłem zainteresowany, aby udostępnić te rozwiązania na szeroką skalę – mówi. Sam miał kilka pomysłów na innowacyjne produkty, ale za mało czasu, aby się nimi zająć. Znalazł więc startupowców, którzy się tym zajmują i wyłoży kasę w ponad 100 projektów.

Komentarze (0)