2017 to był dobry rok dla Grupy Integer. Spółka rośnie 50% rok do roku

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Należącą do Rafała Brzoski Grupa Integer dobrze zakończyła 2017 rok. Wysłała blisko 60 mln paczek i odnotowała wzrost wolumenu przesyłek na poziomie 51% rok do roku. Od niedawna rozwija także chatbota.

Na zdjęciu: Rafał Brzoska, szef Grupy Integer.pl | fot. Facebook/RafałBrzoska

10 mln przesyłek

– Ubiegły rok obfitował w wydarzenia, wyszliśmy z giełdy i pozyskaliśmy nowego inwestora. Jednak zdecydowanie najważniejszym dla nas jest to, że zanotowaliśmy kolejny rekordowy rok, jeżeli chodzi o obsługiwane wolumeny – mówi szef Grupy Integer.pl  Rafał Brzoska, cytowany przez Portal Spożywczy. Wyjaśnia, że w okresie świątecznym jego spółka zrealizowała ponad 10 mln przesyłek, co oznacza wzrost w stosunku do 2016 roku o mniej więcej 4 mln. W niektórych dniach InPost dostarczał paczki co 15 sekund.

Przedsiębiorca dodaje, że Grupa Integer.pl rośnie szybciej niż rynek e-commerce, który notuje wzrost w granicach 15-20%, jego spółka natomiast rośnie 50% rok do roku. Zawdzięcza to między innymi przedświątecznym przygotowaniom, podczas których firma zrealizował kilka inwestycji. Zwiększyła liczbę Paczkomatów ze 130 tys. sztuk w 2016 roku do 250 tys. na koniec 2017 oraz zatrudniła 3 tys. osób i kupiła 1,7 tys. aut kurierskich.

Chatbot „Paczucha”

Do tego na początku grudnia InPost wprowadził na rynek chatbota o nazwie „Paczucha”, który zajmuje się obsługą klientów firmy za pośrednictwem Messengera. Na razie jednak jego działanie ogranicza się do informowania użytkowników o statusie paczki, ale z czasem rozwiązanie ma być uzupełnione o kolejne funkcje i na przykład będzie możliwe, aby za jego pośrednictwem nadać przesyłkę w Paczkomacie.

– Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym – mówił przy tej okazji Rafał Brzoska, cytowany przez Business Insider.