Moda na zdrowe życie wkrada się się do naszej codzienności z każdej możliwej strony. Zdrowe bary, zdrowe jedzenie, Work Life Balance, Wellness, Wellbeing to hasła, które słyszymy na co dzień.

Co człowiek to opinia, są tacy którzy uważają skrajne dbanie o tą sferę za bańkę sztucznie napompowaną przez media i kolorowe gazety, jednak na każdego z nich przypada również zapalony maratończyk, gymfreak czy zapalony kolarz.

Zdrowie jest pojęciem z założenia holistycznym. Nikt raczej nie wątpi, że jest najefektywniejszy, kiedy jest wypoczęty, rozluźniony, nie nękany żadnymi chronicznymi chorobami i odpowiednio odżywiony. Dlatego pracodawcy coraz częściej zauważają, że chcąc mieć zmotywowanych i produktywnych pracowników, muszą o nich zadbać. Dbanie o ich zdrowie po prostu się opłaca.

Dzisiaj dynamicznie rozwijające się firmy w swoich ogłoszeniach o pracę prześcigają się w wyliczaniu korzyści bycia członkiem jednego z ich zespołów. Owocowe poniedziałki, wtorki z Jogą, czwartkowy masarzem, karty sportowe, chodzące biurka i przyzakładowe siłownie to już nie tylko wizja z broszury amerykańskiego banku, który 80-cio godzinowe tygodnie pracy próbuje zrekompensować czym tylko się da.

Otwierając pierwszy z brzegu portal społecznościowy dla profesjonalistów, na dzień dobry widzimy slogan "ludzie są najważniejszym kapitałem". Pytanie więc, czy dbanie o zdrowie samopoczucie i zadowolenie pracownika jest fanaberią zachodnich korporacji czy właściwie już obowiązkiem, czymś czego zaczynające swoją karierę pokolenie Millenialsów, nie traktuje już jako „nice to have” tylko szukając tych adnotacji w ogłoszeniu wciska przycisk przycisk „Aplikuję”, a pracujące od lat pokolenia, które w umacniającym się rynku pracownika mają w czym wybierać, decydują się na odejście do „lepszego pracodawcy”. 

Kiedy niewiele ponad rok temu zaczynaliśmy przygodę z rozwijaniem polskiego rynku benefitów pozapłacowych o nasze rozwiązanie wellbeingowe www.fitqbe.com, natrafialiśmy na dwie kategorie odbiorców:

1. Firmy, które dbają o zdrowie pracowników i szukają nowych rozwiązań do rozwoju swojej długofalowej strategii.

2. Firmy, które nie zakładały rozwijania swojej polityki pro-pracowniczej z przyczyn takich, jak: brak budżetu, brak czasu, brak strategii lub brak zbadanych potrzeb pracowników.

Pierwsza grupa odbiorców naturalnie jest najlepszym możliwym klientem, który może podjąć z nami współpracę długofalową, gdzie w prosty sposób rozwiniemy jego strategię pro-pracowniczą, lub po prostu skorzysta z nas na określony indywidualnie okres, organizując np. akcję Bike2Work. W każdym przypadku zaspokoimy potrzebę tego odbiorcy, dając możliwość zarządzania aktualnymi działaniami lub po prostu rozwijania ich o kolejne elementy.

Największe wyzwanie na naszej drodze to przecieranie szlaków, wśród odbiorców wymienionej wyżej drugiej grupy. Jak zachęcić do wypróbowania nowego rozwiązania? Jak pomóc zweryfikować, czy pracownicy będą chcieli korzystać z takiej platformy? Jak skorzystać, gdy nie firma nie określiła wydatku w budżecie na aktualny rok?

Znaleźliśmy na to rozwiązanie. Wychodząc naprzeciw tym trudnościom postanowiliśmy stworzyć wyzwanie dla firm w Polsce o nazwie Fitqbe Sport Challenge. Pierwsze takie wydarzenie zachęcające pracowników firm do grupowania się w zespoły i rywalizowania z innymi firmami.

Założenie jest proste:

1. Pracownicy tworzą pięcioosobowe drużyny, które rywalizować będą przez 60 dni

2. Wybierają rywalizację, w której chcą wziąć udział (Rower, Bieganie, Liczba kroków)

3. Sport uprawiają w rzeczywistości, ale rywalizacja ma miejsce w chmurze, pod domeną Wyzwanie.fitqbe.com

4. Swoje treningi monitorują jedną z dostępnych na rynku aplikacji GPS, które połączone są z Fitqbe

5. Pod koniec rywalizacji wyłonione zostaną zespoły, które otrzymają puchar Fitqbe Sport Challenge, a środki zebrane za udział w rywalizacji zostaną przekazane przez firmę Fitqbe na pomoc dzieciom z Syrii organizowaną przez Unicef.

Zależy nam na tym, aby pokazać pracodawcom, jak nie wiele jest potrzebne żeby wprowadzić naprawdę skuteczne narzędzie do firmy i jak niesamowitych ludzi posiadają w swoich zespołach.

Jeśli więc jesteś pracodawcą, który chce rozwijać swoją strategię pro-pracowniczą, lub jesteś pracownikiem, który z chęcią będzie reprezentował swoją firmę w rywalizacji pomiędzy polskimi firmami, zgłoś się do nas na https://fitqbe.com/challenge.

Komentarze (0)