Jeżeli od rana boli Cię głowa, dookoła nie ma apteki czy znajomego, który mógłby wspomóc Cię aspiryną, a przed Tobą dzień pełen obowiązków - w kiosku za tabletkę będziesz skłonny zapłacić nawet trzy razy więcej, byleby uśmieżyć ból. Zdenerwujesz się, że przepłaciłeś, ale ostatecznie kupisz produkt.

Dlaczego, mimo wygórowanej ceny, zdecydowałeś się na ten zakup? Ponieważ byłeś w potrzebie, od rana towarzyszył ci ból głowy, który przeszkadzał w normalnym funkcjonowaniu. Dlatego byłeś w stanie zapłacić każdą cenę, by ten dzień nie minął tylko pod znakiem bolącej głowy – w końcu masz swoje obowiązki. Zakup aspiryny wydawał się więc niezbędny. Tak samo muszą klienci myśleć o Twoim produkcie.

Lek na ból głowy

Początkiem dobrej sprzedaży jest poprawne zdefiniowanie produktu. Oczywiście, przygotowując go do sprzedaży warto skupić się na estetycznym opakowaniu, logotypie czy wpadającym w ucho claimie, ale nie zapominaj o jednej z najważniejszych rzeczy – zidentyfikowaniu potrzeby Twoich klientów. . Podstawą sukcesu kasowego firmy jest zapewnienie potencjalnemu klientowi tego, czego bardzo potrzebuje, co uczyni jego życie łatwiejszym, i to akurat dzięki Twojemu rozwiązaniu.

Jeżeli już określiłeś swój produkt (zdefiniowałeś jego rozwiązania na problemy klientów), pamiętaj o kolejnej ważnej rzeczy – komunikacji.  Staraj się układać proste zdania, nie stosować trudnego słownictwa i nie owijać w bawełnę. Niech Twój klient spotykając się z Twoim produktem od razu wie, że właśnie tego potrzebuje. Jak dobrze zaprezentować produkt tak, by klient szybko zorientował się, że rozwiąże jego problemy?

Namaluj portret potencjalnego klienta

Weź marker i na tablicy narysuj swojego klienta. Dookoła określ, gdzie pracuje, jakie ma hobby, co lubi robić, ile ma lat, jaki prowadzi tryb życia i jakie ma potrzeby z tym związane? Jeżeli stworzysz taką postać, łatwiej będzie Ci zidentyfikować, gdzie ta osoba ma problem i jaką ma potrzebę, co go boli. I w ostateczności w trafny sposób będziesz komunikować mu, jak Twój produkt lub usługa je rozwiąże. Nie poprzestawaj na jednym profilu klienta – im więcej ich narysujesz, tym większą wiedzę o nich będziesz mieć.

Połączenie empatii z wyobraźnią da zaskakujące rezultaty. Jeżeli dopiero startujesz ze swoją marką – to ćwiczenie jest niezbędne na początek. Jeżeli już prowadzisz od jakiegoś czasu swoją działalność – może warto zatrzymać się w tym pędzie i przyjrzeć się jeszcze raz najważniejszemu członowi w całym procesie sprzedaży – klientowi?

Jeżeli empatię połączysz ze zrozumieniem potrzeb klientów, a następnie dostarczysz im rozwiązania ich problemów, to wykonasz pierwszy krok ku generowaniu wysokiej sprzedaży. Klienci będą Ci ufać, a jeżeli dołożysz do tego fachową obsługę, wrócą do Ciebie i co cenniejsze – będą polecać Twoje usługi swoim znajomym. A ta forma marketingu jest często na wagę złota. Podsumowując: dbaj o swoich klientów wysokiej jakości obsługą i dostarczaniem rozwiązań na ich problemy.

Martyna Broda

JellyCRM

Dba zarówno o pozyskiwanie, jak i obsługę klienta. To jej głos usłyszysz w telefonie i to ona pokaże, jak procesy sprzedażowe w Twojej firmie oprzeć o JellyCRM. Poza pracą aktywny członek Fundacji Studenckie Forum Business Centre Club i manager ogólnopolski jednego z projektów realizowanych w ramach Fundacji.

Komentarze (0)