Branża:

edukacja

social media

lifestyle

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

pośrednictwo

Pokazon

Czym jest Wasz projekt?

POKAZON to portal społecznościowy z kamerkami na żywo, umożliwiający przeprowadzanie płatnych pokazów o tematyce edukacyjnej, hobbystycznej czy informacyjnej. Trzy najważniejsze funkcjonalności i wartości portalu POKAZON: 1. Możliwość zarabiania realnych pieniędzy przez transmitujących. 2. Źródło wiedzy – z bezpośrednią interakcją z transmitującym. 3. Spełnianie się, realizacja swoich pasji, zdobywanie popularności.

Jaki problem rozwiązujecie?

W zależności od grupy docelowej, do której kierowany jest portal. Dzieli się ona na dwie: transmitujący i oglądający. Transmitujący, za pośrednictwem portalu Pokazon, będą mogli zarabiać realne pieniądze za przekazywanie swojej wiedzy, umiejętności i pasji. Osoby takie jak np. lektorzy języków obcych czy korepetytorzy, wyniosą swoje dotychczasowe lekcje na wyższy poziom. Już dziś wielu z nich oferuje lekcje przez Skype, jednak to Pokazon dostarczy im uczniów i szybki zarobek. Ogladający natomiast, będą mogli nawiązywać bezpośrednią relację z transmitującymi. Każdej transmisji będzie towarzysz czat, gdzie będzie można zadawać pytania czy rozmawiać z innymi uczestnikami pokazu. W przypadku transmisji prywatnych, widz także będzie mógł udostępnić transmitującemu obraz ze swojej kamery.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Portal skierowany jest do widowni obecnej w portalu YouTube oraz poszerzonej o grupę docelową korzystającą z treści edukacyjnych oraz specjalistycznych. Obecnie trwa rejestracja pierwszych transmitujących, dzięki czemu już od pierwszego dnia, użytkownicy znajdą na Pokazonie atrakcyjne treści. To właśnie transmitujący są kluczowi w budowie atrakcyjności całego portalu. Dużą grupą transmitujących będą nauczyciele i korepetytorzy, którzy przeniosą swoje dotychczasowe lekcje na nowoczesny poziom i nieograniczoną liczbę uczniów. Wraz z rozwojem, portal przewiduje uruchomienie kont firmowych, gdzie marki będą mogły prowadzić swoje pokazy, w ramach działań promocyjnych.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Pokazon będzie posiadał dwa główne źródła przychodów: Zyski z żetonów kupowanych przez użytkowników – płatne, prywatne pokazy, procent z napiwków, przekazywanych transmitującym. Zyski z reklam – aplikacja do reklamy natywnej. Reklamodawca sam określa budżet i zasięg.

Kto stoi za projektem?

Pomysłodawcą portalu Pokazon jest Mateusz Zaród. Dyrektor kreatywny i współwłaściciel agencji Kobold Public Relations.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Aktualnie podejmujemy współpracę z pierwszymi transmitującymi. To oni, zapewniając ciekawe transmisje, będą fundamentem portalu. Obecnie wśród zarejestrowanych użytkowników znajdują się specjaliści m.in. z kategorii: lektorzy języków obcych, vlogerzy kulinarni, eksperci programów graficznych, specjaliści od diety, fitness i urody oraz trenerzy biznesu.

Jakie są plany rozwoju?

W przyszłości portal rozwinie się w kierunku dostarczenia atrakcyjnych rozwiązań marketingowych i PR-owych dla biznesu.