Branża:

aplikacje

social media

społeczność

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

inny

Loca Loca

Czym jest Wasz projekt?

Stworzyliśmy aplikację, która pozwala na błyskawiczne ogłaszanie czegoś ludziom znajdującym się w pobliżu. Naszą wizją jest stworzenie platformy zastępującej standardowe tablice ogłoszeniowe jakie można spotkać przy wejściach na klatki schodowe, słupach itp. a zarazem jest czymś więcej bo ogłoszenie można opublikować z własnego telefonu, bezpłatnie i w kilka sekund. Osoby znajdujące się najbliżej nas mogą zostać dodatkowo poinformowane specjalną notyfikacją. Ogłoszenia w pobliżu można łatwo przeglądać w formie znanego z innych społeczności „walla” a z autorem każdego ogłoszenia można skontaktować się natychmiast poprzez specjalny, wbudowany komunikator. 

Jaki problem rozwiązujecie?

Żyjemy i pracujemy w dużych skupiskach ludzkich. Jednakże bardzo często bywa tak, że wcale nie znamy nawet naszych sąsiadów z za ściany. Równolegle, często mamy potrzebę aby coś im zakomunikować np. potrzebę by szybko pożyczyć na chwilę jakiś przedmiot, uprzedzić przed planowaną imprezą urodzinową a może też zaoferować nadmiar jedzenia którego niechcący nagotowaliśmy zbyt wiele. Serwisy społecznościowe takie jak Facebook pozwalają na szybką i łatwą komunikację do osób które znamy, które nas śledzą oraz do wcześniej utworzonych grup do których należmy. Nie było natomiast do tej pory narzędzia, które pozwala na taką łatwą komunikację z osobami znajdującymi się najbliżej w sensie geograficznym.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Projekt jest skierowany praktycznie do każdego a w szczególności do osób często przebywających w dużych skupiskach ludzkich jak budynki wielorodzinne, szkoły, biura…Ale równie dobrze aplikacja może być bardzo przydatna w terenach wiejskich gdzie np. nie wstając z kanapy można opublikować ogłoszenie z propozycją np. wspólnego zakupu drewna na opał, ofertę sprzedaży czegoś lub chociażby informację o zaginionym zwierzęciu. Aplikacja pozwala na definiowanie tego kto ma zobaczyć nasze ogłoszenie oraz w jakim promieniu ma być ono widoczne dla innych użytkowników. Dodatkowo też, do użytkowników znajdujących się najbliżej – wysyłana jest notyfikacja o nowej wiadomości w pobliżu. Z racji swojej prostoty i uniwersalności, aplikacja może być łatwo skalowalna globalnie. Wystarczy tylko dodać nowe wersje językowe.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

W ramach dalszego rozwoju aplikacji planujemy dodać funkcję mikropłatności. Małe lokalne biznesy będą mogły bardziej wyróżnić swoje ogłoszenia za pomocą np. dodatkowej grafiki lub pozycjonowania. Dodatkowo też każdy użytkownik będzie mógł zwiększyć zasięg swojego ogłoszenia bądź też wysyłać innym użytkownikom notyfikacje również po zrealizowaniu mikropłatności.

Kto stoi za projektem?

Jesteśmy trojgiem wieloletnich znajomych, którzy poznali się pracując przy wspólnych projektach z zakresu marketingu mobilnego. To pozwoliło nam na stworzenie pierwszej działającej wersji aplikacji z podstawowymi funkcjami.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Nad projektem pracujemy od 2014 roku. W 2015 wypuściliśmy pierwszą wersję aplikacji z podstawowymi funkcjami działającą w systemie Android. Przy skromnym wsparciu reklamą targetowaną na Warszawę udało nam się zdobyć pierwszych użytkowników, którzy bardzo pozytywnie zareagowali na koncept. W pierwszych miesiącach wygenerowaliśmy ponad 15 000 pobrań oraz zaobserwowaliśmy ponad 4000 opublikowanych ogłoszeń. Aplikacja otrzymała dobre oceny i komentarze w Google Play(ocena 4.4 znacznie wyższa od średniej w kategorii). Jednakże z racji tego, że appka była na tamten moment dosyć uboga oraz brakowało wersji na iOS dlatego też zamiast na promocji – skupiliśmy się na dalszym poprawianiu aplikacji oraz tworzeniu wersji iOS, która waśnie ujrzała światło dzienne. W tej chwili przygotowujemy się do swego rodzaju „relaunchu” appki ale tym razem już na wszystkich 3 najważniejszych systemach czyli: Andrid, iOS i Windows Phone.

Jakie są plany rozwoju?

Projekt do tej pory finansowany był własnymi środkami… jednakże, zachęceni dotychczasowymi testami chcemy przyspieszyć rozwój do czego potrzebujemy zaangażowania inwestora. Za pozyskane środki zamierzamy w pierwszej kolejności: - stworzyć wersję web’ową aplikacji; - dodać funkcje mikropłatności; - odświeżyć design oraz poprawić stabilność; - przeprowadzić profesjonalną kampanię reklamowo/PRową; - dodać 5 nowych wersji językowych (m.in. chińską).