Branża:

biznes i finanse

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

freemium

abonament

Taxly

Czym jest Wasz projekt?

Świadczymy usługi prowadzenia księgowości zarówno dla działalności gospodarczych, jak i spółek osobowych czy kapitałowych. Przy tworzeniu Taxly przyświecała nam misja: pozostać stacjonarnym biurem rachunkowym i mieć czas dla klienta, a jednocześnie usprawnić obsługę i komunikację z klientem przenosząc ten segment usług do Internetu. Naszym celem jest oszczędność czasu i wygoda przedsiębiorcy: klienci Taxly korzystają ze specjalnego panelu, dzięki któremu przesyłają dokumenty do rozliczenia a także mają wgląd w swój bieżący wynik rachunkowy (archiwum deklaracji, wyciągi bankowe, rachunki, pracownicy etc.). Pozostajemy też w stałym kontakcie z naszymi klientami: w każdej chwili klient Taxly ma możliwość wysłania wiadomości czy zapytania do przydzielonego mu (przez cały okres obowiązywania umowy) księgowego. Taxly to także aplikacja do wystawiania faktur - darmowa lub płatna. Nasza aplikacja zawiera szereg funkcjonalności, które dotychczas nie były dostępne na rynku w obecnych tego typu narzędziach. Podczas tworzenia aplikacji szczególną uwagę zwracaliśmy na jej mobilność: biznes przenosi się do mobile, dlatego chcieliśmy ułatwić wystawianie i zarządzanie fakturami z poziomu smartphona.

Jaki problem rozwiązujecie?

Rzetelność w świadczeniu usług księgowych, wysoka jakość obsługi klienta, szybkość w rozliczaniu firmy, ład i porządek w dokumentach, dostęp do dedykowanego księgowego, możliwość konsultacji z nim decyzji i zadawania pytań, przesyłanie dokumentów przez panel klienta, historia rozliczeń - to główne zalety samego produktu. Wspomnieć należy też o tym, że kierujemy swoją usługę także do małych spółek w bardzo atrakcyjnej cenie. Stworzyliśmy nieco hybrydowy model cennikowy dla takich podmiotów: zachowanie niskiej ceny (jak dla małej działalności gospodarczej) przy prowadzonej pełnej księgowości (np. dla spółki z o.o.). Dotychczas na rynku usługa taka była często kilkukrotnie droższa od naszej obecnej ceny. Dodatkowo mocno stawiamy na jakość obsługi klienta: chcemy by nasz klient czuł, że jesteśmy dla niego i był zadowolony z naszych usług - stąd każdego klienta obsługuje cały czas ten sam księgowy lub księgowa. Sami jesteśmy przedsiębiorcami, więc doskonale rozumiemy potrzeby i problemy innych osób prowadzących biznes.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa - od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez spółki cywilne i jawne aż po spółki komandytowe i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Nasz produkt jest nowoczesny i tworzony przez osoby posiadające doświadczenie w obszarach IT, UX, tworzenia narzędzi i serwisów internetowych, dlatego też kierujemy go głównie do startupów i nowych firm. Model cennikowy idealnie wpisuje się w potrzeby i zarazem ograniczenia startupów.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

mowa na prowadzenie księgowości jest podpisywana na 12 miesięcy, płatność za usługę odbywa się co miesiąc.

Kto stoi za projektem?

Prace nad Taxly połączyły ze sobą osoby z dwóch dotąd niezsynchronizowanych branż: internet i rachunkowość. Taxly z jednej strony tworzą osoby posiadające bardzo bogate doświadczenie w tworzeniu portali i narzędzi internetowych (IT, UI i UX) a także osoby, które od kilkunastu lat zajmują się księgowością i rachunkami, dotąd w tradycyjnej formie w biurach stacjonarnych.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt jest już funkcjonującym i zarabiającym produktem. Cały czas natomiast pracujemy nad jego rozwojem oraz wdrażaniem innowacyjnych narzędzi, ułatwiających zarówno pracę księgowego a także klienta.

Jakie są plany rozwoju?

Ułatwianie i upraszczanie - to w skrócie nasz cel. Chcemy maksymalnie odciążać przedsiębiorców z konieczności zajmowania się rachunkami i księgowością w swojej firmie. Pracujemy nad szeregiem dość nowatorskich funkcjonalności, które planujemy wdrożyć do końca III kwartału 2017 roku (m.in. API Taxly, z możliwością łączenia ze sklepami internetowymi czy innymi zewnętrznymi systemami).