Branża:

gastronomia

transport i komunikacja

Finansowanie:

własne

business angels

Model biznesowy:

inny

Stava

Czym jest Wasz projekt?

Stava jest usługą kurierską dla gastronomii. Restauracje zlecają Stava dowozy jedzenia do swoich klientów zamiast zatrudniać własnych kierowców. Stava jest też pierwszą w Europie franczyzą gastro-kurierską.

Jaki problem rozwiązujecie?

Zatrudnianie własnych kierowców do realizacji dowozów w restauracji jest nieefektywne, drogie i kłopotliwe w zarządzaniu. Kierowca w restauracji robi "puste przebiegi" wracając po dostawie do restauracji. Ma też ograniczone możliwości kumulowania dostaw. Zarządzanie pracownikami, absencjami w pracy, grafikiem oraz zarządzanie pojazdami, naprawami, awariami itd. jest kosztowne i kłopotliwe. Stava dzięki zaawansowanym algorytmom logistycznym osiąga wyższą efektywność logistyczną niż restauracje, dzięki czemu oferuje restauracji oszczędność finansową i poprawę czasów dowozów. Przy okazji zdejmuje restauratorowi z głowy problemy organizacyjne.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Branża gastronomiczna. Klientami Stava są restauracje które już realizują dowozy do swoich klientów lub chcą zacząć to robić. Stava świadczy usługi B2B - nie kieruje oferty do konsumentów.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Restauracje płacą za usługę.

Kto stoi za projektem?

Stava sp. z o.o. zarządzana przez Pawła Aksamita i Grzegorza Aksamita.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

System informatyczny Stava gwarantuje najwyższą w branży efektywność logistyczną. Oddziały są rentowne. Stava zaczyna skalowanie w Polsce w modelu franczyzowym.

Jakie są plany rozwoju?

W najbliższym czasie - rozwój sieci franczyzowej w Polsce. Po osiągnięciu odpowiedniej skali w Polsce - rozwój w analogicznym modelu na innych rynkach.