Branża:

marketing i reklama

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

inny

SaleCity.pl - program rabatowy dla wszystkich

  • Branża: marketing i reklama
  • Finansowanie: własne
  • Model biznesowy: inny, reklama

Na pytania dotyczące projektu SaleCity.pl opowiada Michał Heller.

Czym jest SaleCity?

Ideą programu SaleCity jest wprowadzenie na ogólnopolski rynek programu rabatowego obejmującego wszystkie istniejące branże usługowe oraz handel. Założeniem naszego programu jest udzielanie 20% rabatu posiadaczom karty SaleCity przez naszych partnerów (usługodawców).

Program SaleCity pozwoli zrealizować następujące cele:

  • Stworzenie ogólnopolskiej bazy usługodawców korzystających z naszego programu;
  • Umożliwienie korzystania ze wszystkich możliwych usług z 20% rabatem, a co za tym idzie możliwość realnej oszczędności;
  • Zwiększenie liczby stałych klientów naszym partnerom (usługodawcom) biznesowym;
  • Stałe uatrakcyjnianie oferty dla naszych odbiorców poprzez zwiększanie liczby usług, branż w każdym mieście.
  • Jasna, czytelna i przejrzysta forma funkcjonowania.

Program SaleCity zawiera znamiona innowacyjności i jest jedynym programem rabatowym o tak szeroko dostępnym zakresie usług. Sytuacja gospodarcza sprzyja wszystkim ideą oszczędzania. Począwszy od programów lojalnościowych (karty stałego klienta), które nie pozwalają na rozwój, skończywszy na szerokiej gamie portali zakupów grupowych. Można zaobserwować stale wzrastająca liczbę osób korzystających z oferty rabatowej istniejącej już na rynku chcącej zaoszczędzić w każdym aspekcie życia. Jednak są to jednorazowe okazje, które nie pozawalają utrzymać usługodawcom stale wzrastającej liczby klientów. Z tego powodu zrodziła się nasza idea będąca odpowiedzią na zaistniałą sytuację gospodarczą stworzenia programu rabatowego korzystniejszego dla partnerów i odbiorców usług.

Jaki problem rozwiązujecie?

Staramy się rozwiązać problem, który naszym zdaniem był do tej pory traktowany z przymrużeniem oka przez inne podmioty na rynku.

Duża aktywność na rynku portali zakupów grupowych doprowadziła do sytuacji, iż większość podmiotów gospodarczych traktuje je jako dobrą formę marketingową, wierząc iż w ten sposób pozyskają rzeszę nowych klientów, co niestety w większości przypadków mija się z prawdą, gdyż można głośno mówić o zjawisku tzw. ‘’deal hunters" - osób, które nie zostają wiernymi klientami danego przedsiębiorcy, ponieważ codziennie mogą nabyć voucher z inną równie ciekawą ofertą.

Nie raz w mediach można było usłyszeć o tym, iż restauracje posiadają odrębne menu dla osób posiadających vouchery portali zakupów grupowych. Szerokim echem odbiła się również kilka miesięcy temu sytuacja pewnego fryzjera z Łodzi, który nie był w stanie wywiązać się ze sprzedanych kuponów rabatowych na pewnym bardzo znanym portalu zakupów grupowych tylko dlatego, iż portal nie wycofał oferty odpowiednio wcześnie, o co zabiegał dany przedsiębiorca.

Kto jest Waszym potencjalnym klientem?

Wg GUS w 2010 roku Polska liczyła 24 miliony 624 tysięcy osób w wieku produkcyjnym, z czego kobiet było 11 mln 848 tys., a mężczyzn – 12 mln 776 tys. Nie uwzględniając młodzieży w wieku od 16 roku życia, która posiada już kieszonkowe lub dorabia wykonując proste czynności.

Liczba firm aktywnych z sektora MSP osiągnęła poziom 1,8 miliona (2008 rok ), z czego aż 96% stanowią firmy mikro, które zatrudniają maksymalnie 9 pracowników. MSP wyraźnie zdominowały ogólną strukturę sektora przedsiębiorstw w Polsce. Te dane ukazują zaś możliwości pozyskania partnerów do naszego programu.

Na rok 2011 prognozuje się iż dostęp do Internetu będzie miało w Polsce 69,7 % gospodarstw domowych (Prognoza zmiennej gospodarstwa domowe posiadające dostęp do Internetu w Polsce na lata 2010-2011 została wyznaczona na podstawie liniowego modelu Holta z parametrami wygładzania α = 0,9 oraz γ = 0,9, przy średnim bezwzględnym błędzie procentowym ex post na poziomie 7,25 %.)

W Polsce wg danych Orange jest około 6 mln smartphonów i rynek z każdym rokiem się zwiększa.

To idealnie pokazuje, iż nasz grupa docelowa jest ogromna i technologiczne aspekty przez nas wybrane i opracowane w tym projekcie są słuszne.

Jaka jest Wasza przewaga nad konkurencją?

By zapewnić przewagę technologiczną naszego projektu już na etapie tworzenia idei braliśmy pod uwagę wykorzystanie najnowszych zdobyczy techniki.

W ten sposób powstał dokładnie opisany koncept wykorzystujący poniższe rozwiązania:

  • Utworzenie aplikacji na smartphony – Android, IOS i Rim – aplikacja da możliwość posiadaczowi karty SaleCity sprawdzenie w każdej sytuacji naszego partnera. Aplikacja ma mieć możliwość wyboru języka, kraju (planowana ekspansja zagraniczna – początkowo ta opcja może być ustawiona tylko na Polskę), miasta i branży jaka nas interesuje. Po wybraniu danego partnera ukaże się krótki opis jego oferty, mapka Google, dane kontaktowe.
  • Strona www – utworzenie strony internetowej, na której użytkownik karty SaleCity znajdzie wszystkie niezbędne informacje o naszych partnerach i ogólnie o działalności firmy. Strona będzie również obsługiwała zamówienia kart SaleCity.
  • Aplikacja na Facebook – utworzenie aplikacji na Facebooka, która da użytkownikom możliwość sprawdzenia interesujących ich partnerów z danej branży i miasta.
  • Publikacja partnerów na www jak i na Facebooku i w aplikacji na smartphony zostanie powiązana w jednym systemie admin.
  • Utworzenie specjalnej strony www, na której po podaniu loginu i hasła nasi partnerzy ze sklepów internetowych będą mogli sprawdzić, czy dana osoba rzeczywiście posiada kartę SaleCity, poprzez weryfikację nr karty.
  • Zależy nam również na wykorzystaniu technologii augmented reality – rozszerzona rzeczywistość przy wprowadzeniu na rynek naszej strony www jak i aplikacji na smartphony.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

„Wejście” programu na dane miasto jest poprzedzone kampanią reklamową. Obejmującą billboardy, Internet, marketing szeptany jak i niestandardowe formy reklamy.

Pierwszym krokiem jest dotarcie do szerokiej grupy usługodawców, którzy zechcą przystąpić do programu SaleCity. Partner wchodząc do programu uiszcza 1000zł opłaty rejestracyjnej. Opłata jest jednorazowa i gwarantuje współprace z programem na zawsze. Podpisanie umowy wiąże się z przekazaniem z naszej strony 5 kart Vip ważnych bezterminowo o wartości 99 zł oraz 20 kart z rocznym okresem ważności o wartości 29 zł. Po podpisaniu umowy partner zobowiązuje się do umieszczenia na drzwiach naklejki informującej o uczestnictwie w programie SaleCity. Specyfika prowadzonej działalności przez partnera umożliwia dokonanie wykluczenia, przykładowo: Pub wyklucza sprzedaż objętą rabatem: wyrobów tytoniowych, mechanik udzielający rabatu na usługi: wykluczenie na części samochodowe, w ten sposób partner może przygotować ofertę korzystną zarówno dla siebie jak i dla klientów. Dystrybucja kart rabatowych odbywać się będzie poprzez sklep internetowy oraz różnorodne kampanie promocyjne: na Uczelniach Wyższych, w  radio, na  kongresach oraz wśród partnerów, którzy otrzymali karty w momencie podpisania umowy.

Kto stoi za projektem?

Za powstały projekt odpowiedzialne są trzy osoby:

Karolina Rudawska – absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu na kierunku Pedagogika. Obecnie studentka studiów podyplomowych na kierunku Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych na Uniwersytecie Opolskim. Dzięki doświadczeniom i obserwacją powstałym podczas wykonywania ostatniej pracy w firmie Camaieu zrodziła się idea naszego projektu SaleCity. Wynika to z tego, że większość klientów skarży się na wysokie ceny za oferowane usługi, dlatego idealnym rozwiązaniem okazało się stworzenie programu rabatowego, który umożliwia korzystanie ze wszystkich usług na rynku z 20 % rabatem, a co za tym idzie oszczędność.

Michał Heller – absolwent Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość specjalizacja Handel Międzynarodowy. Jest właścicielem firmy Heller Competizione, która w 2010 roku pozyskała dotację w ramach działania 8.1 realizowanego przez PARP i uzyskał 492 000 zł wsparcia na stworzenie portalu www.gabinety-kosmetyczne.net. W wyniku jego rozwoju zauważył jak wielkie znacznie ma kwestia ceny w dzisiejszych czasach. Dodatkowym atutem jest doświadczenie w IT i marketingu internetowym. Ma doświadczenie ze współpracy z jednym z portali zakupów grupowych.

Wiesław Heller – wieloletni przedsiębiorca z ogromnym doświadczeniem,  współtworzył sieć punktów demontażu pojazdów od zera dla Polskiej Sieci Recyklingu Pojazdów. Tworzył sieć dystrybucyjną na terenie całego kraju z dużym powodzeniem i kilkukrotnie wprowadzał nowe produkty na polski rynek w ramach prowadzenia różnych działalności gospodarczych.

Na jakim etapie jest Wasz projekt?

Projekt zakwalifikował się do wsparcia w ramach inicjatywy JOSEFIN , w chwili obecnej poszukujemy wsparcia kapitałowego w postaci środków finansowych jak i nie wykluczamy możliwości wejścia inwestora do naszej spółki.

Produkt jest gotowy do wprowadzenia na rynek, na końcowym etapie są tworzone aplikacje na smartphony jak i serwis www .

W jaki sposób projekt jest finansowany?

Projekt w chwili obecnej jest finansowany jeszcze ze środków własnych

Jakie są plany rozwoju projektu?

Plany rozwoju to wyjście z naszym projektem po za granice Polski i utworzenie międzynarodowego programu rabatowego, gdzie użytkownicy pomimo niedoskonałości lingwistycznych, dzięki naszej technologii będą w stanie skutecznie skorzystać z rabatu w innych krajach. Zakładamy również możliwość wprowadzenia do naszego produktu głównego tzn. karty rabatowej innych dodatkowych produktów pobocznych, by była ona jeszcze bardziej interesująca dla potencjalnego posiadacza.

W końcu ktoś powiedział kiedyś, iż pasja to geneza geniuszu, a my swoją pasję odkryliśmy i skutecznie będziemy ją rozwijać ;)