Branża:

e-commerce

Finansowanie:

własne

business angels

Model biznesowy:

pośrednictwo

abonament

i-Webbiz

Czym jest Wasz projekt?

I-Webbiz to internetowy system do automatyzacji kanału e-commerce oparty na modelu SaaS. Jest on kompatybilny z każdym dostępnym na rynku oprogramowaniu ERP. Dzięki temu każda firma handlowa ma możliwość oferowania swoich produktów na różnych rynkach świata bez konieczności tworzenia przez sprzedawcę opisów produktów, robienia zdjęć czy też ustalania najkorzystniejszych cen sprzedaży.

Jaki problem rozwiązujecie?

Motto, jakie nam przyświeca to “Kazdy może zostać globalnym graczem” i nie ma w tym żadnej przesady. I-Webbiz to system sprzedaży online, który nie wymaga od naszych Klientów doświadczenia w przestrzeni wirtualnej. Dzięki wykorzystaniu i-Webbiz firmy handlowe otrzymują możliwość sprzedaży wszystkich produktów znajdujących się w ich magazynach na wielu rynkach świata. Bariera językowa przestaje być problemem, ponieważ opisy produktów oraz zdjęcia są przez system pobierane z innych, aktualnych, istniejących już baz produktowych. Nasi Klienci nie muszą opracowywać polityki cenowej dla każdej grupy produktowej lub każdego rynku osobno. I-Webbiz w czasie rzeczywistym analizuje ok. 100 parametrów (m.in. konkurencyjność cen, popyt, dostępne ilości), dzięki czemu określa cenę, która w dany momencie daje największe szanse sprzedaży przy zachowaniu jak największego zysku. I-Webbiz jest rewelacyjnym narzędziem analitycznym pozwalającym na prognozowanie sprzedaży konkretnych produktów lub grup produktowych. Dzięki temu nasi klienci wiedzą w jakim kraju, jakie produkty będa cieszyły się największym zainteresowaniem. Umożliwia to odkrywanie ciekawych nisz produktowych, precyzyjne planowanie zakupów oraz weryfikację cen zakupu co jest niebywałym atutem w negocjacjach handlowych z dostawcami. To, co czyni nasze narzędzie wyjątkowym na rynku to fakt zautomatyzowania każdego obszaru procesu sprzedaży (a nie tylko jednego np. pricing’u) oraz możliwość integracji z systemami ERP bez konieczności ich wymiany. Z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że i-Webbiz to jedyny na świecie, tak elastyczny oraz w pełni automatyzujący sprzedaż online system.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Nasi klienci to wszystkie firmy handlowe (hurtownie, sprzedawcy stacjonarni oraz sprzedawcy online). Głównie są to firmy, które sprzedają produkty markowe, czyli takie, które są już dostępne na internetowych platformach handlowych takich jak Amazon lub Ebay. Dla lepszego zobrazowania potencjału, jaki ma i-Webbiz zaznaczmy, że na samym Amazonie w tej chwili jest obecnych ok miliona sprzedawców. Szacuje się także, że na całym świecie jest ok. 10 milionów potencjalnych sprzedawców detalicznych mogących realizować sprzedaż poprzez internet.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Model przychodów opiera się na ofercie trzech różnych abonamentów (Silver, Gold oraz Platinum), w których koszt subskrypcji mieści się w granicach 79-799 Euro oraz prowizji od sprzedaży (6%-2%) wygenerowanej dzięki i-Webbiz. Ten model rozliczenia uważamy za najbardziej uczciwy. Nasi klienci mogą być pewni, że wszystkie nasze działania są zbieżne z ich interesami i przekładają się na nasz wspólny sukces. Ponadto oferujemy także każdemu z klientów trzy różne rodzaje integracji, które są niezależne od subskrypcji.

Kto stoi za projektem?

Pomysłodawcą projektu jest Sascha Stockem, absolwent handlu międzynarodowego na Uniwersytecie w Kolonii oraz przedsiębiorca, który w 2014 roku wyemigrował do Polski. Tutaj przez kilka ostatnich lat z sukcesami zajmował się handlem detalicznym. W 2015 roku wraz z Dariuszem Hancem (naszym obecnym CTO, który wcześniej był współautorem kilku znanych na rynku systemów ERP) postanowili stworzyć dla własnych potrzeb pierwszy system automatyzujący sprzedaż w kanale online. Mając doświadczenia z branż zarówno handlowej jak i technologicznej jesteśmy w pełni rozumiemy wyzwania przed jakimi stoją nasi Klienc i, rozumiemy ich potrzeby. Odpowiedzią na nie jest właśnie i-Webbiz, stworzony w oparciu o specyfikację technologiczną, która umożliwia integracę z każdym systemem ERP na rynku.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

W 2015 roku wraz z Dariuszem Hancem (naszym obecnym CTO, który wcześniej był współautorem kilku znanych na rynku systemów ERP) postanowili stworzyć dla własnych potrzeb pierwszy system automatyzujący sprzedaż w kanale online. Mając doświadczenia z branż zarówno handlowej, jak i technologicznej w pełni rozumiemy wyzwania, przed jakimi stoją nasi Klienci i rozumiemy ich potrzeby. Odpowiedzią na nie jest właśnie i-Webbiz, stworzony na podstawie takiej specyfikacji technologicznej, która umożliwia integrację z każdym systemem ERP na rynku.

Jakie są plany rozwoju?

W lipcu 2017 roku rozpoczęliśmy sprzedaż z i-webbiz w wersji 1.0 Beta. W przeciągu pół roku pozyskaliśmy nowych Klientów, co pozwoliło nam osiągnąć obrót systemowy na poziomie od 0 do siedmiocyfrowego. Średni wzrost w skali miesiąc do miesiąca utrzymujemy na poziomie 30%.