GeoTrio.com

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

GeoTrio.com jest startupem, który ma ambicje, aby stać się „wycieczkowym YouTubem”. Użytkownicy mogą tworzyć nagrania ze swoich spacerów, wycieczek czy podróży i dzielić się nimi.

GeoTrio.com jest startupem, który ma ambicje, aby stać się „wycieczkowym YouTubem”. Użytkownicy mogą tworzyć nagrania ze swoich spacerów, wycieczek czy podróży i dzielić się nimi. Twórcy serwisu pozyskali sporą ilość partnerów w postaci ośrodków akademickich, przewodników, hoteli oraz firm wypożyczających rowery.


Twórcy: Oded Korczyn, Vivek Ganesan
Kraj: Stany Zjednoczone
Start: marzec 2011

Co oczywiste, GeoTrio nastawione jest raczej na użytkowników urządzeń mobilnych typu smartphone. Narzędziami, dzięki którym GeoTrio może funkcjonować są dwie aplikacje mobilne – GeoTrio Tour Recorder oraz GeoTrio Tours. Pierwsza z nich pozwala nagrywać wirtualne wycieczki, natomiast druga pozwala je odtwarzać.

Amerykański startup chce czerpać przychody głównie z „location based ads”, czyli reklam, które będą ściśle powiązane z daną lokalizacją. Oprócz tego, GeoTrio ma zamiar partycypować w „napiwkach”, które użytkownik może zgarniać od innych za skorzystanie ze swojego dzieła.

Komentują:

 

Krzysztof Pałka, Autentika

Dziś nadal najczęściej korzysta się z tradycyjnych książkowych przewodników. Jest to również po prostu najwygodniejsze. Na rynku audio-guidebooków jest już spora konkurencja. Przykładem może być serwis hearplanet.com, który oferuje profesjonalnie nagrane materiały.

Kolejną barierą w rozwoju geotrio.com może być nakład pracy, który trzeba ponieść, żeby przygotować taką wycieczkę. Może okazać się, że jest to zbyt duży wysiłek dla potencjalnych użytkowników, co uniemożliwi tworzenie treści przez społeczność. W związku z tym kluczowe będzie pozyskanie i zaktywizowanie dużej liczby profesjonalnych partnerów. A to oznacza dużo pracy dla działu sprzedaży. Natomiast potencjalny zysk dla takich partnerów wydaje się mało atrakcyjny.

Ciekawym rozwiązaniem wydają się być „napiwki” pomiędzy użytkownikami. Tak czy inaczej, główna pozycja modelu biznesowego, czyli location based ads, będzie wkrótce bardzo mocno ograna przez dużych graczy jak Foursquare czy Facebook Places.

Osobiście nie wierzę, żeby dało się to rozwinąć na masową skalę. Jakkolwiek można pewnie z tego zrobić średniej wielkości prosperujący biznes.

Wojciech Przyłęcki, Inqbe

Geotrio to kolejny projekt potwierdzający tezę o rosnącej popularności tzw. GEO marketingu. Rynek potencjalnych klientów, a więc użytkowników urządzeń mobilnych z pewnością będzie rosnąć. To oczywiście duża szansa, dla projektów takich jak ten. Jeśli pomysł odniesie sukces w USA, będzie to jasny sygnał dla naszego rynku, że czas na pomysły definiujące swój rynek docelowy w rozwoju aplikacji mobilnych zbliża się szybkimi krokami.