Branża:

biznes i finanse

płatności i rozliczenia

Finansowanie:

własne

dotacja z UE

Model biznesowy:

abonament

inny

Eko-Faktura.pl

Czym jest Wasz projekt?

Eko-faktura.pl to serwis dedykowany do przesyłania faktur elektronicznych pomiędzy firmami. Użytkownicy naszego rozwiązania nie muszą już drukować faktur, naklejać znaczków i biegać na pocztę aby wysłać dokument do swojego klienta. Wraz z wejściem nowych przepisów prawnych, które sankcjonują przesyłanie faktur w formie elektronicznej, mogą to zrobić szybko i tanio przez internet. Rozwiązanie zapewnia również archiwizację przesłanych faktur w e-archiwum dając użytkownikom narzędzie, które zapewnia swobodny dostęp do przechowywanych dokumentów z każdego miejsca z dostępem do internetu.

Jaki problem rozwiązujecie?

Przepisy prawne regulujące przesyłanie faktur w formie elektronicznej nakładają na podatnika obowiązek zagwarantowania integralności treści i autentyczności pochodzenia przesyłanych faktur, a także odpowiedniej ich archiwizacji. Właściciele firm nie bardzo wiedzą jak spełnić te wymagania i co zrobić, aby ewentualna kontrola skarbowa nie wykazała nieprawidłowości. Stworzyliśmy więc serwis, który w stu procentach zagwarantuje zgodność obsługi faktury elektronicznej z przepisami. Każdy plik jest więc zapisywany w odpowiednim formacie, podpisywany cyfrowo i umieszczany w e-archiwum.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Projekt nasz skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce. Ważne jest to, że firmy, które chcą przesyłać faktury przez internet i skorzystają z naszego rozwiązania, nie muszą inwestować w zakup nowego sprzętu i oprogramowania. Użytkownik, może rozpocząć przesyłanie e-faktur niemal natychmiast po założeniu konta w serwisie, a faktury może wystawiać w swoim własnym programie księgowym lub skorzystać z prostego rozwiązania, które udostępniamy on-line. Projekt skierowany jest do przedsiębiorców, którzy cenią sobie niezależność, oszczędność czasu i pieniędzy.

Kto stoi za projektem?

W projekt bezpośrednio zaangażowanych jest 6 osób. Każdy z nas odpowiedzialny jest za inny obszar działalności serwisu. Doświadczenie jakie wynieśliśmy z pracy w poprzednich firmach informatycznych, procentuje teraz w postaci umiejętności rozwijania tego projektu nie tylko od strony systemowej ale również marketingowej i handlowej.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Testowe uruchomienie serwisu miało miejsce w lutym bieżącego roku. Od tego czasu rozwijamy i wciąż poprawiamy funkcjonalność serwisu. Bardzo cenimy sobie wszelkie uwagi nadsyłane przez użytkowników naszego rozwiązania. Staramy się dokonywać modyfikacji, które uczynią nasze rozwiązanie intuicyjne i funkcjonalne dla każdego przedsiębiorcy. Obecnie możemy stwierdzić, że nasz system jest gotowy do uruchomienia produkcyjnego. Niebawem rozpoczynamy kampanię marketingową, której celem będzie promocja naszego rozwiązania.

Jakie są plany rozwoju?

Przesyłanie faktur elektronicznych w Polsce dopiero raczkuje w świadomości przedsiębiorców. Wierzymy jednak, że ta forma komunikacji pomiędzy sprzedawcą a kupującym przyjmie i rozwinie się w naszym kraju. Zamierzamy obserwować wymagania i potrzeby przedsiębiorców, które z pewnością będą się zmieniać wraz ze zwiększeniem świadomości korzystania z tego typu rozwiązania, i rozwijać nasz serwis zgodnie z kierunkiem wyznaczanym przez użytkowników systemu i potrzeby rynku.