Branża:

rozrywka

kultura i sztuka

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

One Important Thing

Czym jest Wasz projekt?

One Important Thing to tylko jedna, czysta strona, na której wyświetlany jest jeden komunikat. Komunikatem może być wszystko - cytat, piosenka, zdjęcie, film czy choćby pojedyncze słowo. Strona przedstawia tylko jedną wiadomość dostępną przez 24 godziny. Nie ma archiwum ani historii. Na stronie często prezentujemy informacje z zakresu kultury: ciekawe teksty piosenek, inspirujące cytaty, interesujące fakty dotyczące dzieł lub ich twórców. "Wrzutki" pokazywane na stronie czasami mają również charakter żartobliwy i czysto rozrywkowy.

Jaki problem rozwiązujecie?

OIT to nowy i nietypowy sposób prezentowania treści w internecie o zakresie globalnym. Jego atrakcyjność opiera się na trzech filarach: selektywności, wyróżnieniu i zaintrygowaniu. Obecnie każdy ma dostęp do setek tysięcy zdjęć, grafik i stron z inspirującymi cytatami. Jednak by znaleźć na nich coś wartościowego często musi przebrnąć przez ogrom treści "śmieciowych". Nasza strona jest rodzajem filtra, który selekcjonuje informacje i prezentuje tylko te najważniejsze. Odbiorca odwiedzający OIT ma zatem pewność, że zawartość, którą zobaczy na stronie będzie istotna.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Nasz projekt ma charakter globalny i jego odbiorcami mogą być wszyscy ludzie, którzy posługują się językiem angielskim w stopniu podstawowym. Targetem są osoby młode (granica wieku jest dosyć szeroka i zawiera się w przedziale 16-40 lat), aktywnie korzystające z internetu (zwłaszcza social mediów), otwarte na nowe formy rozrywki, śledzące aktualne trendy związane z "kulturą sieci".

Kto stoi za projektem?

Stronę stworzyłem wraz z kolegą - informatykiem - i sami także odpowiadamy za jej administrowanie, promocję i rozwój. Sami ją także finansujemy. Od czasu do czasu zapraszamy do współtworzenia strony rozmaitych twórców i artystów. Do tej pory gościnne "wrzutki" przygotowali dla nas Małgorzata Kulik (finalistka konkursu na najlepszy dyplom ASP 2012), Łukasz "Bam" Kaczmarek (artysta ze studia Kult Tattoo Fest) oraz Michał "Pikaso" Linow (malarz, streetartowiec). W najbliższym czasie zrobią to także: Piotr Piasecki (Bajzel), Sławomir Czajkowski (Zbiok), Nina Gregier i Agnieszka Słodownik.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Strona działa od 24 czerwca 2012 roku. Obecnie mamy średnio 130 odwiedzin dziennie (413 najlepszego dnia). Oglądają nas ludzie głównie z Polski, USA i Wielkiej Brytanii, choć trafiają się także odbiorcy ze wszystkich zakątków świata. Projekt spotyka się z bardzo dobrym odbiorem zarówno ze strony widzów, jak i osób którym proponujemy współpracę przy współtworzeniu treści.

Jakie są plany rozwoju?

One Important Thing jest obecnie na etapie rozwoju i promocji. Staramy się dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców . Naszym głównym kanałem reklamowym jest internet, social media, marketing wirusowy (użytkownicy dzielący się informacją między sobą) oraz artykuły na portalach branżowych. Planujemy także wyjść poza sieć i rozpocząć małą kampanię opartą na marketingu partyzanckim. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy działalności planujemy docierać do 10 tysięcy odbiorców dziennie.